Skocz do zawartości

Jaki olej do Opla Signum 1.9 CDTI


Gość kamil1986

Rekomendowane odpowiedzi

A co myślicie o takim oleju do 1,9 cdti 150KM DPF

Który możę być?

http://allegro.pl/total-quartz-ineo-ecs-5w30-5l-oryginalny-i4151051906.html

http://allegro.pl/elf-evolution-full-tech-fe-5w30-5l-solaris-dpf-i4160611775.html

Edytowane przez pbhel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jak ma ktos to stwierdzic ktory lepszy. PRzeciez w domu laboratorium nie mamy. Generalnie ma to byc olej z przeznaczeniem do aut z DPF'em czyli taki ktory sie spala dlatego tez oleje do takich silnikow zazwyczaj maja ten drugi współczynnik 30 lub 40.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wolf80

jak ma ktos to stwierdzic ktory lepszy. PRzeciez w domu laboratorium nie mamy. Generalnie ma to byc olej z przeznaczeniem do aut z DPF'em czyli taki ktory sie spala dlatego tez oleje do takich silnikow zazwyczaj maja ten drugi współczynnik 30 lub 40.

co Ty za bzdury piszesz...oleje do dpf-a maja 30 lub 40 po literce w. Czy Ty wiesz co znacza oznaczenia olejow np. 5w30, 5w40?

Olej ktory sie spala?? Co Ty za bzdury piszesz...oleje pod DPF-y i FAP-y sa to oleje o nizszej zawartosci popiolow i oprocz oznaczen lepkosci np.5w30 i jakosciowych i kilku innych musza miec

C3- oleje srednio popiolowe i te zaleca GM( oleje takie jak GM Dexos2, Millers, Castrol Edge, Motul Xclean, Liqui Molly, Mobil ESP sa jeszzce oleje TOTAL Qurtz Ecs- ten jest akurat C2 i inne) olejow jest naprawde duzo w roznych cenach i o ile dobrze wiem to nawet Lotos ma jakis olej pod C3(pod dpf-y). Nizsze C2 i C1 i te oleje sa juz olejami paliwooszczedne i takie leje np. do MAZDY z filtrem czastek stalych, do peugeot-ow/ citroen-ow z fap-em chyba tez. Przy kupnie oleju juz nawet nie jest wazne czy ma aprobate GM, wazne zeby mial Dexos2( longlife, C3)

 

 

Oleje ktore sie spalaja sa do dpf-a...hahaha ale mnie rozwaliles.

Jest jeszcze olej C4 ale te Cie nie obchodza...

Edytowane przez wolf80

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę przekornie - to dlaczego oleje do dpfu są niskopopiołowe? Przecież one nie mają wpływu na działanie filtra według ciebie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wolf80

Nie napisalem ze nie maja wplywu...

Sa sredniopopiolowe(midsaps) i jest to norma C3 juz nie bede szukal teraz wartosci popiolow ktore musi miec olej zeby byc oznaczonym jako C3.

I niskopopiolowe(lowsaps) z norma C2 i C1 ktore opisane sa rowniez jako paliwooszczedne.

Sa oleje C4 ktora to norma podobno porownywalna jest z C3.

Jakosc i norma zawrtosci popiolow ma wplyw na dpf-y i fap-y bo wlasnie podczas spalania paliwa jak wiesz na pewno jakies czaesci oleju sa rowniez spalane.

Chodzi mi o to ze kolega ujal to tak jakby tego oleju walilo kilka setek albo litrow z paliwem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas wypalania dbpmoze spalac oleju w wiekszej ilosci. Nie chodzi oto ze olej wiciaga silnik podczas jazdy caly czas tylko sa pewne warunki kiedy moze spalac go wiecej i sa pewne keidy spala go mniej lub prawie wcale. Cizko dzisiaj dorwac silnik ktory nie ma zawalonego dolotu z odmy olejem silnikowym czy chocby taki ktory nie ma 16 zaworów. Pryz takiej ilosci zaworów i tych wynalazkach jak EGR juz zaawansowane ( wiekszy udzial procentowy) zeby oliwa nie trafiala do dolotu a w konskfencji pozniejszej do wydechu. Niewiem na jakiej uczelkini miales takie teorie kolego co tu piszesz ale mi to wyglad ana broszurke reklamowa jakiegos koncernu olejowego i te pitolenia wszedzie wokolo. Ja ci pisze co mialem nauczelni z roznymi wykladowcami.

Oleje do dpfów to raczej oleje 5W30 albo cos podobnie. Raczjenei oleje w stylu 10W60 co nie. Czemu bo ta druga liczba mowi o lepkosci w wysokiej temperaturze. toolej do upalania auta np na torze. JEst mocno odporny na przegrzania silnika. Odporny czyli odporny tez na spalanie jego. Co sie stanie jak oliwa odporna spalanie trafi w wydech na dpf?? zapcha go. Czemu filtry dpf zapychaja sie gdy jedzimy malo i na nieduzych odcinakch?? Bo silnik nie dostaje ognia nie nagrzewa sie wszystko tka jak powinno. Nie ma tegoognia dluzszy czas by dpf sie nawet samoczynnie wypalił.

Jak bedziesz cisnal auto konkretnie caly czas i pryznajmniej na takich drogach meidzy miastowych/wioskowych to co ile ci sie wlaczy wypalanie dpf'a co 500 moze nawet co 1000 km ( zaleznie od auta). Czemu sie tak dzieje?? Czemu przy wozeniu dzieciaków do przedszkola nawet po 20 km dziennie ale kobitka spokojnie pomalu za kierą to zawali sie dpf dosc szybko??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wolf80

nie wchodzmy na temat ilosci ukonczonych szkol. Bo ja mam technika automatyki ble ble- ogolnie elektronik, na studiach bylem....ale nie za dlugo, a pozniej juz nie udalo dostac sie znowu.

Ale Ty mieszasz troche pojecia, oznaczenia po literce W nie mowia o odpornosci oleju na trafianie do dolotu a o mozliwosci utrzymania filmu olejowego w cylindach w czasie upalania i faktem jest ze ja nie spotkalem oleju tak jak podales 10w60 ktory spelnialby normy Cx(mid i low saps). Bo te oleje nie sa przeznaczone do diesli, a do benzyn. Zauwaz ze auta wyscigowe i wyczynowe jak i sportowe dla zwyklego smiertelnika maja silniki benzynowe. Oczywiscie ze sa warunki gdy olej jest spalany w mniejszej lub wiekszej ilosci ale nie sadze zeby tutaj mial znaczenie dpf.

Zdecydowana wiekszosc olejow wyczynowych(do upalania) to oleje wykonane na bazie estrow .

Myslisz ze takie oleje o wysokim oznaczeniu po literce W poczawszy od liczyby 50.. nie sa wypalane przez silniki, silniki turbo tak samo wrzucaja ten olej do dolotu, odwaze sie powiedziec ze nawet wiecej niz nasze diesle.

Ale tutaj rozmawiamy juz od dwoch skrajnych warunkach, bo takie oleje przeznaczone sa bardziej dla kogos kto lubi sobie po torach polatac...a nie po miescie i okolicy.

Zapychanie DPF-ow i FAP-ow wynika z niewlasiwego uzytkowania, bo ktos nie zwroci uwagi ze akurat filtr sie wypala i juz masz problem...bo zrobisz tak drugi i trzeci raz pod rzad i musisz szukac mechanika.

Co do dpf/fap to jakosc paliwa ma rowniez znacznie. A oleje xW30 jak i xW40 sa pardzo popularne jesli chodzi o dopuszczenie ich do uzytkowania w silnikach z dpf/fap.

Moj dpf wypala sie co 1250-1300km a jezdze tylko 30km do pracy i 30 do domu plus wycieczki w weekend.

Ale np. kolega ma renault laguna 2.0dci rowniez dpf(suchy filtr) i po uzytkowaniu tylko w miescie jego dpf sie wypalal po 200km ale nigdy mu nie przysporzyl klopotow, bo wiedzial co ma robic zanim wylaczy silnik.

 

To nie zadne broszury...tylko gdybys Ty zadal sobie troche trudu i poczytal o olejach to nie pisalbys takich postow.

I nie wchodzmy tutaj na temat wyksztalcenia, bo znam kilka przypadkow gdzie kolesie bedac jeszcze na studiach zaginali inzynierow, a juz nie wspomne o tym jak to moj kolega po zawodowce, po wymianie uprzejmosci i wiedzy tak dopiekl inzynierowi z 30letnim stazem w zawodzie ze ten sie zgarbil.

Wiec nie wyksztalcenie...a wiedza sie liczy i uwazam ze wiedza polaczona z doswiadczeniem to juz mistrzostwo.

Edytowane przez wolf80

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil1986

Witam, Panowie podłącze się raz jeszcze do tego tematu gdyż wczoraj wraz z bratem zakupiliśmy kolejnego opla Signum silnik 1.9 CDTI 120 km z dpf-em, auto przy przebiegu 250 tys jest zalane olejem 10W 40...., no właśnie i co z tym teraz zrobić, ja miłem taką samą sytuacje kupiłem Signum z dpf i też miał zalany taki olej,nie wiem dlaczego uzytkownicy tych aut wlewaja olej który nie jest przeznaczony do takiego silnika i znowu powstaje obawa czy wylać 10 W 40 a wlać 5w 30....?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej dyskusji wychodzi że każdy z was ma rację. I myślę że to dobrze że wspólnie można temat ogarnąć. Ja myślę że to stwierdzenie że oleje do dpfa są W30 lub W40 wzięło się z tąd że obecnie silniki są projektowane tak że te oleje najbardziej pasują... a że diesle obecnie są tylko z dpfem to i producenci olejów się dostosowali. Dodatkowo nie opłaca się im produkować 2 takie same oleje więc wszystkie są niskopopiołowe. Ot IMHO taki skrót myślowy.Niestety każdy silnik będzie spalał odrobinę oleju silnikowego, związane to jest z dopasowaniem elementów, budową itp. Dlaczego ma to jakiś silniejszy związek z dpfem nie wiem, nie znalazłem dobrego wytłumaczenia. Na pewno olej silnikowy rozrzedza się przy wypalaniu, więcej podczas jazdy w mieście lub na postoju, część oleju dostaje się przez odmę do silnika itp...A najlepsze połączenie to wiedza, doświadczenie i odrobina skromności IMHO... :-)

A i jeszcze jedno - nie należy mylić zapychania filtra przez awarię lub niewłaściwe użytkowanie od naturalnego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wolf80

A i jeszcze jedno - nie należy mylić zapychania filtra przez awarię lub niewłaściwe użytkowanie od naturalnego...

. A najlepsze połączenie to wiedza, doświadczenie i odrobina skromności IMHO... :-)

Dlatego ja nie wyjezdzam z tekstem io wyksztalceniu, bo takich farmazonow jak kolega napisal to juz dawno nie czytalem. Bo w tym wszystkim to Ty nas troche pogodziles.

Jednak chcialbym zauwazyc, ze w tej dyskusji zapomnielismy o zagednieniu jakim jest sprawnosc silnika. Mam nadzieje ze Pan wyksztalcony wie o czym mowie.

Spasowanie elementow, jak zauwazlyl kolega KICAJ tez ma znaczenie. Ale od tego sa juz producenci samochodow i ich sztaby inzynierow.

Witam, Panowie podłącze się raz jeszcze do tego tematu gdyż wczoraj wraz z bratem zakupiliśmy kolejnego opla Signum silnik 1.9 CDTI 120 km z dpf-em, auto przy przebiegu 250 tys jest zalane olejem 10W 40...., no właśnie i co z tym teraz zrobić, ja miłem taką samą sytuacje kupiłem Signum z dpf i też miał zalany taki olej,nie wiem dlaczego uzytkownicy tych aut wlewaja olej który nie jest przeznaczony do takiego silnika i znowu powstaje obawa czy wylać 10 W 40 a wlać 5w 30....?

 

ja bym zrobil plukanke np. Millers .

I po tym zalabym 5w30, lub troche nad wyrost 5w40 oczywiscie pod dpf-y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności