Skocz do zawartości

Corsa C 1,2 ,75KM Miękki pedał sprzęgła i brak sprzęgła


Gość djandres

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy . Mam poważny problem z moją Corsą C. Auto bezproblemowo jeżdziło do wczoraj. Chcę autem rano jechać do pracy a tu zonk. Odpalam auto a pedał sprzęgła jest tak miękki ze palcem można go wcisnąć. Sprzęgło przestało działać nagle i nie można w żaden sposób wrzucić biegu. Sprzęgła brak w 100 %.
Dolałem płynu hamulcowego, odpowietrzyłem sprzęgło przy skrzyni , naciskając pedał a znajomy trzymał słoik do którego wpływał płyn z pęcherzami powietrza. Po odpowietrzeniu i po 30 -krotnym wciśnięciu sprzęgła sprzęgło zaczęło działać ale bardzo szybko ( nisko ) brało. Na drugi dzień wsiadam do auta i ten sam problem brak całkowity sprzęgła i pedał miękki.
Potrzebuję pomocy podpowiedzcie mi co może być tego powodem .
Załamuje się i dziękuję za pomoc helpsmilie.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglik się rozsypał lub pompka sprzęgła. Coś ciągnie powietrze lub wypuszcza płyn. Wątpię aby był to przewód pompka-wysprzęglik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko teraz właśnie zastanawiam sie jak poznać czy to pompka czy wysprzeglik jakieś może szczegóły które dałyby więcej informacji czy to siada wysprzęglik czy pompka. A czy taką pompke kiedy zdemontuję z auta mogę sprawdzić w jakiś sposób czy jest dobra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował wypiąć przewód do wysprzęglika i jakoś na jego końcu umieścił manometr. Myślę o takim do mierzenia ciśnienia oleju. Naciskając na pompkę i trzymając będzie widać ewentualny spadek ciśnienia po czasie, co oznacza że pompka do bani. Jeśli będzie ok, to wysprzęglik padł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak miałem taki problem to dolewałem płynu i pompowałem pedałem. Po 5 minutach spod samochodu wypłynęła strużka płynu.

Po zajrzeniu pod spód dojrzałem ze płyn kapie z łączenia skrzyni i silnika. Diagnoza była więc prosta - wysprzęglik do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiadomo może jakie ciśnienie powinna dawać pompka.

 

U mnie jak miałem taki problem to dolewałem płynu i pompowałem pedałem. Po 5 minutach spod samochodu wypłynęła strużka płynu.

Po zajrzeniu pod spód dojrzałem ze płyn kapie z łączenia skrzyni i silnika. Diagnoza była więc prosta - wysprzęglik do wymiany.

a kolego powiedz widziałeś w którym dokładnie miejscu u ciebie wyleciała cała strużka oraz intereesuje mnie czy wymiana tego wysprzęglika to trudna sprawa i czy musowo odejmować skrzynię aby go wymienić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cieknie to na łączeniu skrzyni i silnika jak wspomniał Kacper. Tego nie można przeoczyć i od razu się zauważy. Wymiana wysprzęglika niestety ta sama robota co wymiana sprzęgła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wysprzęglika niestety ta sama robota co wymiana sprzęgła

Czyli jasno: skrzynia w dół.

 

 

 

jakie ciśnienie powinna dawać pompka.

 

Guzik ważne to jest. Istotą rzeczy jest stwierdzenie, czy nie cieknie albo nie przepuszcza na manżetkach. Jeśli ginie płyn i trzeba dolewać, to coś musi być nieszczelne.Chyba, że samo połączenie przewodu z pompki na wysprzęglik jest nieszczelne, to starczy wymienić mały oring wewnątrz.

 

Jest jeszcze opcja nieszczelności w układzie hamulcowym, bo sprzęgło jest zasilane ze zbiornika płynu hamulcowego. Ja jestem trochę przerażony, że będąc mocnym amatorem i nie mając podstaw wiedzy, ktoś bierze się za samodzielne naprawy. Rozumiem oczywiście, że wszystko rozbija się o fundusze, ale niektóre sprawy są zbyt poważne, aby na nich oszczędzać. Co będzie, jeśli nie będziesz umiał poprawnie zdiagnozować źródła wycieku płynu hamulcowego? Wiesz o tym, że skoro sprzęgło się zapowietrza bo spada poziom płynu, to zapowietrzy się i hamulec, bo niewiele niżej od króćca sprzęgła jest wejście do pompy hamulcowej. Masz rozeznanie praktyczne, jak zachowuje się zapowietrzony hamulec, lub pękający podczas hamowania przewód hamulcowy i czym to grozi?

 

Myślę, że należy przede wszystkim włączyć rozsądek. Jechać do mechanika, "proszę pana, ucieka mi płyn hamulcowy i zapowietrza się sprzęgło. Proszę sprawdzić, gdzie mi ucieka - wysprzęglik, pompka czy hamulce".

Za mniej więcej 5 dych masz pewność, co trzeba w aucie zrobić i wtedy podejmujesz decyzję "robię sam bo dam radę" czy "Tracę kasę na mechanika, bo nie umiem/za trudne/zbyt skomplikowane/nie mam narzędzi".

To tak na mój rozum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem . mam takie pytanie odpowietrzyłem układ sprzęgła i okazuje się że sprzęgło działa prawidłowo lecz po godzinie od odpowietrzenia powrócił problem braku sprzęgła i mięciutkiego pedału. układ hamulcowy i w dobrym stanie i nie widać jakiś uszkodzeń, nie wiem czy pompka czy wysprzęglik może tak zapowietrzać cały układ sprzęgła ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dobrze zbiorniczek z płynem. Kiedyś koledze pomagałem odpowietrzać sprzęgło i kazałem mu obserwować poziom płynu.

Niestety nie zauważył że zbiorniczek jest dzielony i w części przeznaczonej na układ sprzęgło zrobiło się sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności