Skocz do zawartości

Check engine - EGR


Gość piotrek2308

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość piotrek2308

Dałem 12 V i grzyb chodzi, nawet przy 6 V trochę się rusza.

Skręciłem to wszystko ale i tak Check się pali. Zakładam że egr jest sprawny(ciekawi mnie tylko czemu jak podłączyłem pod wtyczkę bez przykręcania nie chodził).

Jak przyśpieszałem lekkiego zamula dostał.

To zamówię jutro kabel, wychodzi na to że to coś innego

Polecasz jakiś konkretny bo mam w planach TECH 2 PL.

A może wiesz z jaką częstotliwością chodzi ten grzybek? Może trzeba czasu żeby kontrolka zgasła?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marco84

Jeśli zaślepiłeś egr , też może wywalać błąd mimo , że jest sprawny - na to nie ma reguły . Grzybek nie miał prawa chodzić przy nieodpalonym aucie tak nawiasem mówiąc .

Podepnij pod kompa zobaczysz co wyjdzie ale znając ten silnik , to najpewniej egr , przepływomierz , czujnik wału lub sonda . Najdroższa opcja to elektrycznie uszkodzony egr ( 400 zł oryginał Pierburga ) .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dostępne emulatory EGR, zawsze to tańsza opcja. Ale nie mam z tym żadnego doświadczenia jak to faktycznie działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek2308

Tak dla jasności podłączyłem egr pod przewód, zaślepiłem te dziury w bloku i trzymając to w rękach włączyłem silnik. Bez płynu to tylko na sekundę zobaczyć czy się ruszy i się nie ruszał.

A jak dałem inne zasilanie 12 V to chodził.

Zobaczę co komp pokaże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek2308

Po sprawdzeniu komputerem pokazuje się aktywny błąd P0100 czyli z tego co wyczytałem przepływomierz.

Były też dwa błędy egr nieaktywne ale je usunąłem.

I teraz pytanie do Was jaki przepływomierz kupić.

Zauważyłem trzy rodzaje:

1-do 100 zł najtańszy zamiennik

2-ok. 200 zł coś wzmocnionego co ma wytrzymać ponad 150 tys. km

3- 300 zł oryginał - strasznie drogi ale podobno dobry.

Jakie macie doświadczenia z dwiema pierwszymi opcjami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

Pozycja nr. 3! bezwzględnie! i nie kupuj czasem taniego zamiennika bo nie będzie chodził tak jak powinien! będziesz go reklamował,cudował, kase wydasz i sam dojdziesz do wniosku że w przypadku Przepływki musi być Oryginalna część Boscha - ewentualnie z Magnetti Marelli!.... pozycja nr. 2 wzmocniony? co to znaczy? kto tak powiedział? sprzedawca w sklepie z częściami, jakiej marki jest ten rzekomo wzmocniony przepływomierz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marco84

Ryzyk - fizyk . Może być ok , może być niewypał . Powiem tylko tyle , że jeżdżę corsą 4 lata i jeszcze problemów z przepływką nie miałem . Podjedź na szrot , weź używkę , zazwyczaj daja gwarancję rozruchową na dobę więc zawsze jakoś mozna ją sprawdzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności