Skocz do zawartości

Wyświetlacz GID Meriva 2006r. - jaki numer indeksu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość imhotep

Ok, mam kilka zrzutów z GID dla Meriva (wersja KU, w środku eeproma KUKUD520). EEprom zaprogramowany, wrzucony do Merry, wrzucony index 027 (aczkolwiek musiałem indeksy przerzucić z urządzenia 1301 -> 1201. Zawsze to samo.

Język ok, wsio aktywne i brak wyświetlania spalania.

 

Co ważne - brak, nie błędne. W menu specjalnym wskazania otwarcie wtrysków 0ml/s Może być tak, że brakuje mi jakichś kabli, a wcześniej wyświetlacz wyświetlał zapamiętaną u kogoś wartość? (po zakupie, a przed rozparowaniem - wyświetlał przez chwilę)

 

Tyle mądrzejszy jestem, że sam sobie złożyłem programator pamięci microwire na Arduino (zanim zaczniecie krytykować - arduino sam sobie złożyłem) :D , ale podstawowego efektu brak...

 

Myślę, że GID'a sprzedam jako rozparowanego i niech ktoś się nim nacieszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tożto jest wersja 2012 więc nie tylko indexy są w niej ale o prawie 50% więcej funkcji

 

I cóż z tego? Jak indexów nie było tak ich nie ma.

Ok, mam kilka zrzutów z GID dla Meriva (wersja KU, w środku eeproma KUKUD520). EEprom zaprogramowany, wrzucony do Merry, wrzucony index 027 (aczkolwiek musiałem indeksy przerzucić z urządzenia 1301 :arrow: 1201. Zawsze to samo.

Język ok, wsio aktywne i brak wyświetlania spalania.

 

Co ważne - brak, nie błędne. W menu specjalnym wskazania otwarcie wtrysków 0ml/s Może być tak, że brakuje mi jakichś kabli, a wcześniej wyświetlacz wyświetlał zapamiętaną u kogoś wartość? (po zakupie, a przed rozparowaniem - wyświetlał przez chwilę)

 

Tyle mądrzejszy jestem, że sam sobie złożyłem programator pamięci microwire na Arduino (zanim zaczniecie krytykować - arduino sam sobie złożyłem) :-D , ale podstawowego efektu brak...

 

Myślę, że GID'a sprzedam jako rozparowanego i niech ktoś się nim nacieszy.

 

 

Z twojego opisu wynika że sam coś kombinowałeś w zawartości eeprom i prawdopodobnie coś namieszałeś i wyświetlacz nie działa jak powinien a teraz jeszcze piszesz że chcesz go sprzedać. Moim zdaniem to najpewniej przysporzysz sobie wroga niż przyjaciela.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to indexy do tego wyświetlacza były już w china-08-2010.Trzeba było tylko dobrze poszukać :-D

Podaj jaki masz soft w tym wyświetlaczu.Wejdź w test-mode i na pierwszym ekranie "Heater" podaj liczby po SW: xx.xx.xxxx/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość imhotep
Z twojego opisu wynika że sam coś kombinowałeś w zawartości eeprom i prawdopodobnie coś namieszałeś i wyświetlacz nie działa jak powinien a teraz jeszcze piszesz że chcesz go sprzedać. Moim zdaniem to najpewniej przysporzysz sobie wroga niż przyjaciela.

 

 

Nie zrozum mnie źle. Nie namieszałem "czegos". Mam zawartość eeproma od konkretnie tej wersji wyświetlacza. Działa dokładnie wszystko oprócz wskazań spalania. Byłem w końcu w ASO i miły pan ustawił mi index 027... Bez efektu. Sprawdzili wiązki i stwierdzili, że żeby działało muszę podpiąć inną (oczywiście oni sprowadzą z Niemiec, 10 dni bla bla - bez sensu).

 

Nie mam zamiaru rozbierać deski, żeby dołożyć kilka przewodów do wtyki wyświetlacza. Ot co.

 

edit: Czy ktoś z Was wie może, pod które piny wchodzą odp. sygnały przy Oplu Meriva? Tyle już grzebię z tym GIDem, może jednak się uda.

Tak na marginesie to indexy do tego wyświetlacza były już w china-08-2010.Trzeba było tylko dobrze poszukać :-D

Podaj jaki masz soft w tym wyświetlaczu.Wejdź w test-mode i na pierwszym ekranie "Heater" podaj liczby po SW: xx.xx.xxxx/

 

w 08-2010? Jakoś nie mogłem znaleźć od Merivy. Są w późniejszych wersjach, aczkolwiek w wersji sprzętu 1301. Podłączę GIDa i podam wersję jak tylko wyląduję w domu

Edytowane przez imhotep

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam wszystkich prawie 6 lat później ;) 

Jestem ciekawy co dalej stało się w sprawie tego gida. Udało się jakoś uruchomić to zużycie chwilowe i średnie spalanie? 

Może ktoś coś już wie. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 17.04.2013 o 18:33, mark29 napisał:

Witam.

Poszukuje prawidłowego numeru indeksu do GID w Mery 2005(rok modelowy 2006). W moim op-comie "chińczyku" są tylko indeksy od Astry H, które nie działają jak należy, tzn. na pierwszym ekranie GID (główny ekran jak się włączy zapłon) widać godzine, date, temp. zasięg, i zużycie chwilowe. Na drugim ekranie BC1, dalej BC2 i Miernik.

Problem dotyczy zasięgu i zużycia chwilowego. Po zalaniu do pełna zbiornika, uaktywnieniu op-comem nowego indeksu (aktualnie 009 01), odpaleniu auta, zasięg stoi w miejscu (to oczywiste) a zużycie chwilowe "ani drgnie" (wyświetlane w l/h, i pokazuje 0,0), następnie ruszam autem to jednostka zużycia chwilowego zmienia się na l/km, ale dalej nie liczy (wciąż 0,0), a zasięg po przejechaniu ok, 15km rzeczywistej drogi wzrasta do 1500km i dalej nic (wciąż pokazuje 1500km). Zaś na drugim i trzecim ekranie tzn. BC1 i BC2 prędkość średnią pokazuje jako 512km.

Wyprzedzam pytanie czy podmieniałem inne indeksy z innych aut. Oczywiście powgrywałem różne indeksy znajdujące się w chińskim op-comie, tzn. od AH, VC, SIgnum, Tigra B, CC i NIC. (zasięgi się zmieniają ale zużycie chwilowe nie ruszy).

Proszę o poradę co dalej. Jeżeli ktoś z szanownych kolegów dysponowałby czasem i mógł spojrzeć w swojej Mery jaki ma wgrany numer indeksu lub jeszcze lepiej, gdyby ktoś wysłał mi plik z indeksem na którym działa prawidłowe wyświetlanie (najlepiej do op-com china clone), byłbym bardzo ucieszony.

Z góry dziękuję i proszę o pomoc w rozgryzieniu problemu.

Pozdrawiam

Mark29

 

Dodam jeszcze dane wyświetlacza KU:

 

Identyfikator: 0x1201,

Numer sprzętu: 13127055,

Numer części: 13156842,

Opis systemu: SIEM 400,

Kod alfa: KU

 

Witam,

Przeszukałem wiele stron zanim trafiłem tu, i zamieszczone treści pomogły mi rozwiązać problem. 

W moim aucie sprawa wyglądała identycznie, mianowicie po aktywacji komputera pokładowego prędkość wynosiła 511km/h znikły wskazania chwilowego zużycia w test mode itd. Sprzętowo  to tak jak u kolegi który zakładał temat:

 

Identyfikator: 0x1201,

 

Numer sprzętu: 13127055,

 

Numer części: 13156842,

 

Opis systemu: SIEM 400,

 

Kod alfa: KU

 

Co zrobiłem i jak rozwiązał problem:

 

1. Zakup ryżowego kabla opcom wersja 1.7

2. Downgrade kabla za pomocą programu OCflash do wersji 1.39.

3. W wersji programu opcom 08.2010 nie było możliwości zmian.

W wersji opcom 2012 już taka możliwość była, jednakże zanim to nastapi, po podłączeniu kabla i odpaleniu opcom 2012 program wykryje że kabel ma wersję oprogramowania 1.39 i sam go zaktualizuje. Podczas aktualizacji kabla nie radzę nic z nim robić (odłączać usb, wyciągać z gniazda obd itd) bo uwalicue kabel.

4. Wchodzimy w diagnostyka, mój rocznik to 2005, ale wybrałem 2006 bo ten działa, następnie model auta, potem wchodzimy w BCM - tam ustawiamy komputer pokładowy na występuje i programuj.

5. Wchodzimy w wyswietlacz, tam pokazują się jego parametry, dołączyłem zdjęcie. Następnie wchodzimy w programowanie i tam zmieniamy index. Tu chwilę się zatrzymam. Otóż na zdjęciu widoczny index to 004 03, jest on oczywiście błędny, stąd też prędkość 511km/h wcześniej próbowałem kilkanaście opcji i nic z tego nie wynikło index pochodził z Astry i nie działało.

Żeby działał index od merivy musimy ustalić kilka faktów. Po pierwsze ustalamy jaki mamy rozmiar opon, następnie dobieramy właściwy index:

 

Z komputerem pokładowym (BC): Index:026

205/50R16

205/45R17

 

Z komputerem pokładowym (BC) index: 027

 

175/70R14 

185/60R15 

205/40R17 

 

Z komputerem pokładowym (BC) index: 028

205/50R16 

205/45R17 

 

Następnie musimy na komputerze przekopiować indeksy pomiędzy folderami w natepujacy sposób. Wchodzimy w folder 

opcom\LangData\GB\ProgrammingData\MSCAN_0x00000246. 

Tam szukamy folderu DID_0x1201, w tym folderze znajduje się kolejny folder AH, tam usuwamy wszystkie pliki, bądź kopiujemy do nowego folderu. Następnie cofamy się do góry i szukamy folderu z oznaczeniem DID_0x1301, tam znajdują się foldery AH, VC, MV, nas interesuje folder MV wchodzimy kopiujemy i wklejamy do folderu DID_0x1201\AH. Później łączymy się z naszym autem i wracamy do punktu 5. Czyli zmieniamy w wyświetlaczu index, na taki zgodny z rozmiarem opon założonym na aucie. 

 

I to tyle, powinno wszystko działać. Ja się z tym trochę męczyłem, ale udało się bez Tech2, a podobno w meriva A komputer pokładowy i indexy tylko Tech2 można ogarnąć. Zrobiłem również zdjęcia jak to wygląda w mojej Mery po przestawieniu wszystkiego. Mam nadzieje że się komuś taka wiedza przyda. 

 

Pozdrawiam

20230915_133518.jpg

20230915_174022_copy_1612x1209.jpg

20230915_174013_copy_1612x1209.jpg

20230915_174018_copy_1612x1209.jpg

Edytowane przez Janq

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności