Skocz do zawartości

Wymiana rozrządu Sintra X22XE


Gość Kacper

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji wymiany zrobiłem kilka fotek - może komuś ułatwię decyzje czy zrobić to samodzielnie.

 

Wymianę rozrządu zaczynamy od zdemontowania wycieraczek i panelu podszybia.

 

DSCN0875.jpg
 

Demontujemy rurę usztywniającą

 

DSCN0879.jpgDSCN0880.jpg

 

Odkręcamy widoczne śruby trzymające mechanizm wycieraczek

DSCN0876.jpgDSCN0877.jpg

 

Trzeba też odkręcić zbiorniczek płyny sprzęgła aby nie blokował mechanizmu przy wyjmowaniu.

DSCN0878.jpg

 

 

Kable które są na obudowie rozrządu wciągamy na górę na pokrywę

Następnie skrzynka bezpieczników do góry aby wymontować akumulator i zbiornik płynu do spryskiwaczy.

( u mnie jest tam dodatkowo widoczny zbiorniczek płynu hamulcowego ze względu że to wersja angielska)

 

DSCN0881.jpg

 

DSCN0883.jpgDSCN0885.jpg

 

Po wyjęciu zbiorniczka wyjmujemy akumulator i mamy już dostęp do paska osprzętu.

DSCN0887.jpgDSCN0886.jpg

 

Luzujemy napinacz zakładając klucz na jego śrubę i pchamy w kierunku kabiny i zdejmujemy pasek osprzętu

DSCN0891.jpg

 

Potrzebna będzie teraz nasadka TORX E10 i głęboka nasadka 10 do odkręcenia osłony rozrządu

DSCN0892_1.jpgDSCN0895.jpg

 


DSCN0893_1.jpg
 

 

DSCN0897.jpg

 

Podnosimy i zabezpieczamy autko, zdejmujemy koło i osłonę w nadkolu.

DSCN0899.jpgDSCN0900.jpg

 

 

Odkręcamy kolo pasowe i ustawiamy na znaku.

DSCN0903_1.jpg

 

Sprawdzamy czy górne kola są też na znakach, jeśli nie to kręcimy kołem wału o kolejne 360 stopni.

Blokujemy za pomocą blokady własnej konstrukcji, lub przeznaczoną do tego celu blokadą kół rozrządu.

Ja wybrałem opcje nr 1 :-D
DSCN0906.jpg

 

 

Luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek. Po założeniu nowego paska w ten sam sposób napinamy.
DSCN0919.jpg

 

Demontujemy napinacz, rolki, pompę wody (imbus 6) wycieramy do sucha odtłuszczamy i montujemy.

Ja nową pompę wody delikatnie przesmarowałem silikonem.

DSCN0916.jpgDSCN0917.jpg

 

 

Montujemy nowe elementy na swoje miejsce

DSCN0918.jpg

 

 

Zwrócić należy uwagę na kierunek założenia paska - strzałki na pasku

DSCN0921.jpg

 

 

Po założeniu paska ustawiamy napinacz i dokręcamy śrubę.

DSCN0920_1.jpg

 

Na zakończenie obracamy powoli walem aby sprawdzić czy wszystko gra i składamy w odwrotnej kolejności.

 

Jeszcze schemat paska osprzętu a by się nie zaplątać przy składaniu.

pasek_osprz_tu.jpg

Uzupełniamy płyn odpalamy silnik i czekamy aż otworzy się termostat. Po ostygnięciu uzupełniamy.

 

Robimy jazdę próbna i po powrocie cieszymy się z wykonanej pracy :beer::beer:

Jak ktoś będzie chciał zerknąć jeszcze schemat rozrządu to jest tu http://forum.opel24.com/topic/6167-rozrzad-sintra/?p=489908

Można tam tez dopytać o szczegóły w razie wątpliwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności