Skocz do zawartości

Ucho holownicze przód Corsa C


Gość impress

Rekomendowane odpowiedzi

Gość impress

Nie miałem haka holowniczego wiec zamowilem w necie.....gwint jest dosc głeboki ale co ważniejsze jest on lewy.....czy to odpowiedni hak do tego modelu ? Nie chce wkrecac na sile zeby nie uszkodzic gwintu....ew. prosze o foto....pozdrawiam

 

 

 

Korzystaj z opcji SZUKAJ


Panowie ale mi chodziło o Hak "ucho holownicze" :-) ( jaki jest gwint)

w załączniku przykładowe zdjęcie....

post-39754-0-62463200-1401428496_thumb.jpg

Edytowane przez impress
połączyłem tematy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym razem precyzuj o czym podejmujesz dyskusję. Hak holowniczy to nie ucho.

 

Przednie ucho ma lewy gwint. Jeśli auto miało nawet lekką stłuczkę i dostało w prawy przód, odkształceniu mogła ulec strefa zgniotu, w której jest gwint i do której mocowana jest belka. Wtedy ucha nie można wkręcić, bo otwór z gwintem jest pod innym kątem i "przeszkadza zderzak" żeby złapać odpowiednie położenie do wkręcenia ucha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość impress

....dzieki za informację , jest mały opór przy wkręcaniu ale pewnie dlatego ,że ucho nigdy nie było wkręcane....a nie chciałem wkręcac na siłe żeby gwintu nie uszkodzić .... teraz jak wiem ,że ma być lewy gwint to wkręce do końca .... pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam żeby nie pisać nowych tematów o tym samym.

Próbowałem dziś wkręcić "ucho" holownicze, niestety mam wrażenie, że jest przesunięte w osi. Tzn. jak wkładam w otwór, to cały hak wchodzi pod kątem, ale mam wrażenie że oś otworu z gwintem jest bardziej na wprost. Podejrzewam, że poprzednia właścicielka przygrzmociła w prawą stronę, bo jest zderzak lekko obtarty oraz była pęknięta sprężyna zawieszenia. Idzie to jakoś naprawić? Czy trzeba blacharza i naciągać? Jak zaglądałem w otwór, to tam pod plastykiem zderzaka jest taki jakby profil (dwie blachy połączone na skos) oraz jeszcze jedna blacha i dopiero potem otwór z gwintem. I właśnie ten otwór mam wrażenie, że jest na wprost a nie po skosie jak ten profil tuż za zderzakiem. Jak właściwie powinno być? Gwint po skosie czy na wprost? Wtedy bym wiedział co atakować. Jako że auto jest u mechanika na wymianie pompy (stanęła chyba wirnik się urwał bo 100'C a nagrzewnica i chłodnica zimne) nie mam jak zrobić foty, a tą co mam wyszła dość niewyraźnie.

 

Przy okazji jakby ktoś miał zdjęcie, jak to powinno prawidłowo wyglądać, będę wdzięczny. Na zdjęciu "wyraźnie" widać, że coś tam nie halo jest :/

post-16457-0-52384100-1493191597_thumb.jpg

Edytowane przez topiq

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nowa tak powinna wyglądać? Dość dziwnie powyginana.

 

Ten element strefy zgniotu na szczęście nie jest zbyt drogi. Nieuszkodzone oryginały od 30 zł, pogadam ze znajomym złomiarzem, może ma coś takiego. Tylko właśnie nie wiedziałem, czy do wymiany będzie tylko strefa zgniotu czy belka wzmacniająca też. Ewentualnie jak mi to znajdzie wezmę całą belkę ze strefami zgniotu. Przed rozebraniem tego już bym wolał mieć część na wymianę, żeby darmo znów nie odkręcać. Pod chmurką ciężko, bo pogoda nie rozpieszcza, a garażu nie ma :/ To jak to rozkręcić to już dojdę sam. Pewnie bez odkręcenia zderzaka nie da się określić które elementy są do wymiany, czy tylko jeden czy obydwa.

post-16457-0-54893000-1493196246_thumb.jpg

Edytowane przez topiq

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nic nie wymieniała, bo auto mam wrażenie zostało sprzedane tuż po tej kolizji, z tym że nie widać było problemu, póki nie chciałem wkręcić haka no i okazało się że górny zwój sprężyny jest oderwany. Po przesunięciu elementów względem otworu haka nie da się za bardzo wydedukować, który element na 100% do wymiany? Cena nowego waha się w granicach 650 zł ale można znaleźć za 120 + wysyłka z oryginalną nalepką GM, cena fajna tylko gdzie jest kruczek?

Edytowane przez topiq

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moim pechem znajdzie się śruba, której nie będę mógł odkręcić... Tak czy siak spróbuję załatwić całą belkę ze strefami, żeby to zrobić za jednym razem. 13-go maja mam dość daleki wyjazd i nie chcę znów się holować w razie czego za sanki jak dziś. Na szczęście tylko 10 km i nic się nie urwało, bo teść ma linkę sprężynującą. Aż się boję, ile ta Corsa skrywa przede mną tajemnic z jazdy poprzedniej właścicielki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności