Skocz do zawartości

corsa C 1.3 CDTI 2004 wentylator chłodnicy klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Gość cesarz1804

1 . kupiłem corsę 1.3 CDTI 2004 jako drugi samochód w rodzinie . Cóż przywiązane do sprawdzonych marek. Fachowcy oglądali auto stwierdzili że warto. Ku mojemu zdziwieniu wczoraj oglądając samochód zauważyłem że przez pierwszą chłodnicą patrząc od strony maski zwisa jakaś kostka. Na mój gust to podpięcie pod wentylator chłodnicy klimatyzacji. Tego wentylatora nie ma. jest tylko tylni od chłodnicy wody. Co mnie dziwi to, że klima hula bez zarzutów. Na desce pojawia się tylko kluczyk z autem. Żaden z fachowców tego nie zauważył? nie wiem czy te modele miały oba wentylatory? bo jeśli tak to coś chyba było kombinowane w kompie i sterowniku wentylatorów żeby nie pokazywał błędu. Jak ta sprawa wygląda w Waszych autach?

 

2. czy w bagażniku są dwie czy tej jedna lampka oświetlająca? mam po obu stronach otwory ale tylko z jednej strony wystaje kostka. Gdzie kupię taką lampkę - macie jakiś namiar? a co z drugim otworem - czym go zaślepić?

 

dzięki za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cesarz1804

rocznik 2004

 

"Sprawdź błędy sokor jest kontrolka z kluczem" co to jest sokor?

 

ale skoro jeden wentylator to czemu zwisa jakaś kostka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKORO

 

Moim zdaniem powinieneś mieć dwa. Interfejsem można to sprawdzić.

Auto mogło mieć wypadek i nie założyli przedniego wentylatora, bo nie należy do najtańszych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad2 dziury w bagażniku zawsze są po obu stronach ale lampka zawsze jest jedna.

 

Ad1. Jesli z przodu przy chłodnicy na górze zwisa kostka to auto miało dwa wentylatory, pewnie z jego braku świeci czek, jesli były faktycznie dwa to musisz ten przedni kupić i załozyć, bo klima nie wydoli tylko na tym jednym...

 

przy wersji z jednym wiatrakiem jest on sporo mocniejszy niż w wersji podwójnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość cesarz1804

ok. już kupiłem wentylator ale teraz jak go zamontować?

bez zdemontowania zderzaka przedniego się pewnie nie obejdzie. Poodkręcałem wszystkie śruby ale trzyma na zaczepach po bokach, nie chcę ciągnąć (nawet nie wiem w którą stronę) żeby czegoś nie urwać. Jak to zdjąć? nigdzie o tym nie piszą, wszędzie są informacje o rozmieszczeniu śrub ale co trzeba zrobić dalej to już nie bardzo jest opisane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boczne mocowania są pod sierpami czyli plastikowymi listwami błotników. Trzeba od strony nadkola wsadzić klucz nasadowy i odkręcić sierpy. Inaczej pourywa się uszy zderzaka, które są właśnie pod sierpami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cesarz1804

ogromne dzięki Bad! Gdyby nie informacja o odkręceniu śrub pod sierpami to bym tego nigdy nie odkręcił. Poza Tobą nikt tej informacji nie podaje. Dla osób, które kiedyś będą chciały odkręcić zderzak to w nadkolu na wysokości połączenia sierpa zderzaka z listwą błotnika jest otwór w który należy wsadzić klucz nasadowy i odkręcić połączone (sierp i listwa) elementy plastikowe. Lepiej widać to po odchyleniu nadkola.


no i mam kolejny problem. Po zamontowaniu wentylatora chłodnicy klimatyzacji uruchamiam klimatyzację i od razu załączają się oba wentylatory - klimy i chłodnicy. Pracują aż wyłączę klimatyzację. Dodam że silnik był zimny.

Ponadto silnik mi się nie dogrzewa max. wskazuje ciut ponad 80 stopni na wskaźniku w desce. PO badaniu węży wychodzących z termostatu wydaje się, że termostat pracuje prawidłowo bo jest zimny i nagle robi się gorący jak temp skoczy do tej ciut ponad 80. Czy te objawy mogą mieć coś wspólnego z z działaniem wentylatorów? może jakiś czujnik uszkodzony? jak to sprawdzić?

A cha, dodam jeszcze, że po kilku minutach jazdy pojawia się silnik z kluczykiem na desce, jednak nic ponadto,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności sprawdź bezpieczniki. Najlepiej by było, gdybyś dorwał interfejs typu tech2 lub op-com, wtedy mógłbyś sprawdzić w elementach pomiarowych wartości czujników (napięcie i temperatura zmierzona). Poza tym sprawdzisz jaki błąd wyskakuje na desce. Podejrzewam, że zarówno czujnik na klimie jak i czujnik temperatury wody w termostacie są sprawne, natomiast ktoś kto wymieniał wentylator mógł pogrzebać w instalacji i zmostkować z wentylatorem chłodnicy wody.

na przyszłość uzupełnij swoje dane skąd jesteś może któryś z forumowiczów z okolicy Tobie pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd powinien wiele wyjaśnić. Awaria czujnika temp. wody objawia się inaczej - wentylatory chodzą non stop na pełnych obrotach. Tak jak mówi Mixmich coś było kombinowane skoro ktoś pozbył się wentylatora klimy.

Zainwestuj w interfejs i odczytaj kod błędu.

Co do temperatury silnika, to problem ewidentny termostatu, ale o tym szczegółowo pisaliśmy w innym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności