Skocz do zawartości

Koszt wymiany turbosprężarki 1.7 CDTI 80 HP.


Gość Adrian92PL

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adrian92PL

Witam wszystkim.

 

Mam dość poważny problem z moją Astrą :rip: , niestety prawodopodobnie padło turbo , na początku przejawiało się to brakiem mocy powyżej 120km/h jak i na wyższych obrotach oraz sygnalizacją ikonki (auta z kluczykiem ) .

 

Po pewnym czasie wyskoczył mi check enigne udałem się do Mechanika . Mechanik po podłączeniu samochodu do komputera i zdiagnozowaniu samochodu powiedział, że Trubo do wymiany . Dodał także, że turbo powinno ładować 1.1 bara , a jest 0,3 bar max . / :rip:

Jaki mniej więcej byłby koszt wymiany ?.

 

Ps. Błędy samochod to ECN : 050074 , 023456

Edytowane przez Adrian92PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian92PL

Czyli jest możliwość , że turbina ok ? .

Najlepiej udać się do serwisu Opla ?

 

Edytowane przez Adrian92PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co do serwisu Opla,zapytaj o dobrego mechanika na forum w okolicach miejsca zamieszkania.To co opisujesz to raczej nie są objawy padniętego turbo co nie znaczy ze nie jest z tym związane np.elektrozawór turbiny.Koszt wymiany turbiny jest naprawdę wysoki,więc warto poszukać przyczyny zanim się zdecydujesz na wydatki.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet da sie to naprawic bez wyciagania suszarki. Ten mechanik jest poprosty tępawy i naciaga na koszty. DO tego niepotrzebnie bys mial regenerowana suszarke ktora wg mnie jest duzo gorsza od oryginalnej uzywki.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź podciśnienie i zawór sterowania .. mechanika koniecznie zmiec .. bo tamten Cie oszukuje :( i naciaga na koszty. Przynajmniej tak to wygląda, jezeli nic nie robiąc chce regenerowac turbinę.

 

Daj znac skąd jesteś .. może ktos z forun podpowie Ci dobrego, sprawdzonego mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian92PL

Jestem z Częstochowy . Co do mechanika , koleś podłączył samochód do komputera i sprawdzał jak sprawuje się turbo na poszczególnych zakresach obrotów. Mówił że przeprowadził dokładną diagnostykę ,jeśli coś wiecej to już musi rozbierać trubo żeby stwierdzić co dokładnie jest. Dodał , że jeżeli jest wada mechaniczna turbo, to koszty mogą sięgać do 10 tys. Usunął bład i jak narazie jest ok , nie przekraczam prędkości powyżej 110km/h tak zalecił .

 

Ps .Astra ma nabite 195 tys km .

Edytowane przez Adrian92PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bzdura. Po pierwsze na postoju nie sprawdzi suszarki zadnym sprzetem nawet za 20 tys zl. No i z tym nie przekraczaniem danej predkosci to tez sciema jak nic. Przelot znikomy i jedynie co to wlasnie ten PSJ mogl spowodowac ze masz cos teraz nie tak z doladowaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z Wesol, choc często mamy odmienne zdania .. bzdura .. nie mozna zbadac turbo na postoju .. powtarzam jeszcze raz:

z tego co pamietam masz P0234 56 - to jest bład niskiego doładowania oraz bład P0500 74 mówiacy o problemach z przepływem powietrza (niezgodny z teoretycznym). Wiec szukaj w całym układzie dolotowych powietrza.

- sprawdź wszystkie rury dolotowe powietrza, czy nie sa dziurawe, popatrz szczególnie na połczeniach poszczególnych odcinków

- sprawdź układ podciśnieniowy - najlepiej pompka podciśnieniową; chodzi o sprawdzenie jego szczelności

- wymień / zamień zaworek EVRV turbo czy li zawór sterowania turbiną

- sprawdź/wyczyść/zamień czujnik doładowania

- sprawdzić/wyczyścic zawór EGRu

Jeżeli mechanik zrobi te wszystkie rzeczy .. i wtedy stwierdzi, że dalej turbina nie doładowuje wtedy możesz zabrac sie za turbinę.

Jeżeli czegoś nie rozumiesz z moich wypocin to zapytaj .. postaram się wytłumaczyć. Byc może uzywam za bardzo fachowych okresleń, ale to juz jest zboczenie zawodowei nie zawsze umiem sie rozmieniac na drobne .. sorry za to.

 

Co do kosztów .. to za 10 tys mozesz miec silnik a nie turbinę i to pewnie w serwisie autoryzowanym.

Regeneracja turbiny kosztuje do 2000 PLN.

Nie twierdzę, że to nie jest turbina .. ale najpierw trzeba spradzić inne rzeczy a dopiero wtedy robi sie te najdroższe.

Jestem pewny, że znajdziesz dobrego mechanika koło siebie .. w ostatecznosci serwis ASO, ale na nich równiez trzeba uważac.

Jak chce Ci się przyjechac do Gliwic, to mozemy sie umówić, albo polece Co kolegę w Imielinie. Jest dobry.

 

Tak wiec bierz się do roboty, sprawdź gdzie koło Częstochowy jest jakis dobry mechanik i daj znac co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian92PL

Właśnie jestem na etapie szukanie jakiegoś konkretnego miechanika.

Udałem się do MECHANIK EXPRESS w Częstochowie , niby mają dobre opinię . Ale raczej widać , że partacze.

Sam nie dam rady tutaj coś zdziałać , pozostaje mi tylko znalezienie dobrego mechanika, który uzdorwi moją Astre :-)

Dzięki za rady :beer:

 

Ps auto przechodzi w tryb awaryjny i jak dodaje sporo gazu , zostawia niezłą chumrkę za sobą . ;)

Edytowane przez Adrian92PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności