Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.3 51kW 16V Z13DT

Termostat 1.3CDTI - wychładzanie silnika podczas jazdy

corsa C 1.3 CDTI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Maly7

Maly7
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 grudzień 2012 - 22:42

Hejka.
Zauważyłem dzisiaj dziwną sprawę.

Na dworzu -5st. celsjusza.

Jechałem trasą - 40km, na 5 biegu coś koło 90km/h, nawiew ustawiony na max ciepły, siła dmuchania 1.

Według kontrolki temperatury silnika miał coś koło 82st. Po wjechaniu do miasta zwolniłem, jechałem za kimś około 30km/h i zaobserwowałem, że temperatura silnika spadła do połowy 1 kreski... Po zatrzymaniu się i sprawdzeniu tem. silnika pod maską był on ciepły, można było przyłożyć rękę. Chłodnica ciepła. Myślę, że tak być nie powinno nie?
  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4964 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 08 grudzień 2012 - 00:27

Te silniki słabo się nagrzewają, ale wymiana termostatu albo samego wkładu przynosi pozytywny efekt.
  • 1

#3 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 08 grudzień 2012 - 09:39

ten typ tak mam.
karton na chlodnice tez wystarczy
  • 0

#4 OFFLINE   KubaK

KubaK
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • LokalizacjaKoszalin
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 16V

Napisano 08 grudzień 2012 - 12:17

Karton to sobie możesz na głowe założyć ewentualnie...
Sory ale takie rady to sobie daruj.
Kartonem jak zasłonisz chłodnicę i Ci się zapomni ją zdjąć na jakąś przejażdżkę to ugotujesz silnik i tyle będziesz z tego miał
  • 1

#5 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 08 grudzień 2012 - 13:35

Karton to sobie możesz na głowe założyć ewentualnie...
Sory ale takie rady to sobie daruj.
Kartonem jak zasłonisz chłodnicę i Ci się zapomni ją zdjąć na jakąś przejażdżkę to ugotujesz silnik i tyle będziesz z tego miał

1) wystarczy zaslonic 80% chlodnicy
po drugie sa 2 wentylatory a bez klimy 1 wiec w obu przypadkach nie ma mowy o zagotowaniu
  • 0

#6 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4964 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 08 grudzień 2012 - 14:06

Jak zasłonisz całą wentylator włączy się jeżeli temp. silnika osiągnie powyżej 90*C.

W poprzednią zimę dociąłem sobie z plastiku osłonę wlotu powietrza mocowaną do kratki środkowej zderzaka opaskami zaciskowymi - wyciąłem tylko otwór na czujnik temp zewnętrznej. Samochód znacznie lepiej się grzał, gdy temp była sporo na minusie.

Natomiast nie wiem jak można zasłonić kartonem chłodnicę, bo po pierwsze nie ma do niej dostępu bez zdejmowania zderzaka, po drugie z klimą są dwa wentylatory i nie ma jak jej zasłonić.
  • 0

#7 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 08 grudzień 2012 - 15:07

Natomiast nie wiem jak można zasłonić kartonem chłodnicę, bo po pierwsze nie ma do niej dostępu bez zdejmowania zderzaka, po drugie z klimą są dwa wentylatory i nie ma jak jej zasłonić.


otwieram maske,odkrecam 3 sruby na wzmocnieniu gornym sciagam trape z zaczepow odchylam i wsuwam karton pomiedzy wzmocnienie(belke aluminiowa) a wentylator klimy,-karton musi byc mieki ,najlepiej go powyginac stanie sie elastyczny
z uwagi na niska temperature w zimie zaslaniam calosc z intercoolerem i na koncu przykrecam atrape do gornego wzmocnienia
4 zime tak robie silnik nie potrzebnie sie nie wychladza w korkach na postoju lub przy wlaczeniu nawiewu na max temperature , do tego mam juz oslone rezaw plast pod silnik -ta zima moze byc mrozna ;)

Użytkownik mati11294 edytował ten post 08 grudzień 2012 - 15:16

  • 0

#8 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4964 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 08 grudzień 2012 - 15:17

Można i tak, ale wentylator mam od klimy kombinowany od CC 1.0 chłodnicy wody - dorabiałem po stłuczce, więc wiatrak nie ma tej osłony (kratki).

Docięcie z czarnego plastiku atrapy na kratkę zderzaka wygląda jak oryginał.

Jak są duże wahania temperatury na wskaźniku i mimo, że wydaje się termostat OK, to jednak jest złudne wrażenie, bo z nowym termostatem czy też samym wkładem silnik znacznie lepiej łapie temp. i trzyma ją stabilnie.

Osłone RezawPlast też mam i to juz kilka lat. na pewno jest trwalsza od chińszczyzny bo plastik jest elastyczny na mrozie i nie połamie się - HDPE a nie zwykły PVC (mylnie w Polsce nazywany potocznie PCV).

Użytkownik bad edytował ten post 08 grudzień 2012 - 15:21

  • 0

#9 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 08 grudzień 2012 - 15:52

kazdy sposob dobry jak skuteczny;)

z uwagi na pore doposazylem sie jeszcze w przeciwmgielne,
obecnie jestem na etapie montazu dogrzewacza cieczy z bmw- do zalaczenia zorwazam wybor mocnych tyrystorow 200-300A z nakretka z a....o
  • 0

#10 OFFLINE   marmi

marmi

    łysy wąż

  • Forumowicz
  • 1209 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW GOLF VI
  • Silnik:2.0TDI CR BLUEMOTION

Napisano 09 grudzień 2012 - 00:02

Tylko do roku modelowego 04 są dwa wentylatory przy klimatyzacji, potem był montowany tylko jeden 3 biegowy...

Co do zasłonięcia w przypadku corsy c jest tyle dobrze że ic jest na dole chłodnicy mały, więc da się załonić ten kawałek chłodnicy, choć pierwsza i tak jest chłodnica klimy ale coś odrobinkę tam daje to zasłonięcie...

Nie tylko cc w dieslu tak wolno się grzeje i potem spada temperatura z obecnym autem jest jeszcze gorzej jak miałem z 1,7cdti, a zasłonić chłodnicy sie nie da bo zasłonię ic, a to jest niewskazane...

w przypadku cc w 1.3 fajnym pomysłem jest własnie montaż grzałki dodatkowej do płynu w blok silnika... niesstety opel nie pomyśłał o elektrycznym dogrzewaczu powietrza, lub jak w 1,7 o tym żeby swiece dogrzewały silnik do temp płynu 70st...

mati11294 intercooler nie powinien być zasłaniany, nieważne że jest zima...

Użytkownik marmi edytował ten post 09 grudzień 2012 - 00:06

  • 0





Podobne tematy: Collapse