Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju Z20LEH Pomocy.


Gość Dziadzio20

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dziadzio20

Witam na wstępie chciałem się przywitać jestem od niedawna posiadaczem astry h OPC ale chyba nie do końca szczęśliwym bo na samym początku zrobiła psikusa. Auto kupiłem w niemczech po przejechaniu jakiś 100Km i zjechaniu na parking zaświeciła mi się kontrolka od ciśnienia oleju myślę sobie to już się najechałem ale po odstaniu jakiś 15min odpaliłem i kontrolka już nie świeciła to w drogę 1400KM przejechane bez problemu auto nie szarpie i ciągnie równo nie słychać jakiś nie pokojących dzwięków a wręcz przeciwnie silnik pięknie chodzi po przyjechaniu do domu jechałem do biełej podlaski i w drodze powrotnej w lublinie w korku zaświeciłą się dalej ta nieszczęsna kontrolka zjechałem na cpn odstałem chwilę posprawdzałem płyny olej wszystko ok to odpalam nie świeci dojechałem do domu. Astra stała ostatnio trochę nie było czasu jeździć wiec wsiadam myślę się przejadę jadę i po nagrzaniu staję na światłach a tu dalej ta kontrolka lekkie dodanie gazu do 1 tyś obr i kontrolka gaśnie czytałem na forach że przyczyną może być czujnik ciśnienia dzisiaj go zmieniłem choć nie było łatwo do niego dojść i auto po nagrzaniu dalej robi to samo dodam że jeszcze nie zmieniałem filtru oleju ani oleju bo według serwisu astra miała zmieniany olej jakieś 2 tyś km temu był pełny serwisi i dzwoniłem do serwisu i potwierdzili to w niemczech. Dodam że auto miało robione coś z dołu bo widać silikon na misce...Czy miał ktoś podobny problem? Proszę o odpowiedź.

 

Moje podejrzenia:

- Panewki (aż ciarki mnie przechodzą)

- Olej z filtrem (czy jest sens zmieniać)

- Pompa olejowa

 

Jakie mogą być koszty naprawy panewek albo wymiany pompy? Narazie nic mi innego nie przychodzi do głowy a i poci się przy przewodzie olejowym co jest pod turbiną i jak blok się nagrzewa to czuć spalony olej w kabinie ale wątpie żeby to miało coś wspólnego z ciśnieniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie oleju. Wykręcasz czujnik i wkręcasz manometr, jeśli ciśnienie jest prawidłowe (sprawdzasz na zimnym i rozgrzanym silniku) to szukasz przyczyny dalej, wówczas masz pewność że układ smarowania jest dobry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dziadzio20

Właśnie sprawdziłem ciśnienie na zimnym 2bar na nagrzanym spada do 1bara po lekkim dodaniu gazu gwałtownie skacze do góry na 5 bar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie to nie panewki czy cos innego grubego ze tak powiem. Raczej problem z kabloteka. Gdzies musi maswac i sie pewenie zapala od tego ta kontrolka tak losowo.

Jelsi nie to to raczej szukal bym pryzczyny w pompie oleju. Jest tam zaworek przelewowy i bywa czasami ze sie pryzcina i spada cisnienie. Odstanie jakiegos czasu powoduje ze temp spada i cisnienie wzrasta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dziadzio20

Oby kolego bo trochę się z kasy spłukałem z autem :( A jakie ma być prawidłpowe ciśnienie dla tego silnika Z20LEH bo nie mogę nigdzie znaleźć, na rozgrzanym było 1bar albo 0.9 bo widziałem w skali MPa ale do zwykłej astry z silnikiem 1.6 a ja mam doładowany silnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności