Skocz do zawartości

serwis silnika 1,4T (Meriva B)


Gość piotr1982

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotr1982

Witam,

na początku chciałem się przywitać - nazywam się Piotr i od niedawna posiadam Merive 1,4T (B14NEL) z fabryczną instalacją LPG

 

chciałem zasięgnąć rady czy silnik 1,4T po dotarciu np 1500km należało by w nim zmienić olej
instrukcja mówi: :...: a jak praktyka?
jakim olejem oni teraz zalewają te wynalazki techniki z fabrycznym gazem.

Inna sprawa o którą chciałem popytać to przeglądy ... a raczej ich częstotliwość
książka mówi co 30tys / rok
a logika? też?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To zapewne nowe auto i podane przebiegi są zapewne warunkiem przedłużenia gwarancji.

Podany przebieg 30tyś nie zwalnia Cię od bieżących przeglądów takich jak np kontrola płynów itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy silnik 1,4T po dotarciu np 1500km należało by w nim zmienić olej

Każdy silnik przechodzi cykl docierania na stanowisku hamowni w fabryce. Przynajmniej powinien.

Ja dla świętego spokoju wymieniłbym olej. ASO w promocji wymienia za 199zł olej + filtr.

 

 

 

jakim olejem oni teraz zalewają te wynalazki techniki z fabrycznym gazem.

Takim samym jak bez gazu. Albo Dexos albo Castrol 0W40. Wolałbym Dexosa. Uważam, że Mobil1 jest lepszy od Castrola.

 

 

 

a logika? też?

Jest to świadome działanie ukierunkowane na nasilenie częstotliwości napraw po gwarancji.

W mojej prywatnej ocenie olej powinno się wymieniać co 10.000km tym bardziej, jeśli auto lata ciągle w mieście.

Dowodem, że wymiany co 30.000 są poronionym pomysłem, są padające jak muchy koła zmiennych faz rozrządu w silnikach XER. Mało który przejedzie więcej niż 100.000km.

Warto sobie zobaczyć, ile szlamu/smoły jest w zakamarkach. Żaden olej nie wytrzyma 30.000km i poprawnie nie będzie chłodził, smarował i czyścił silnika.

Mam porównanie z XER mającym wymieniany olej co 10.000km. Dopóki była na gwarancji, leciał Castrol. Po gwarancji leci Lotos. Auto pracuje na właściciela, koła zmiennych faz są oryginalne. Obecny przelot prawie 200.000 i jeszcze nie słychać klekotu. Rozrząd robiłem w nim 2 razy osobiście, na dobrych zamiennikach. Nie sprawia żadnego problemu.

Turbo ma to do siebie, że olej ma przesrane. Nie dość, że pracuje w radykalnie wyższej temperaturze (turbina jest smarowana i ma temperaturę kolektora wydechowego a jak dostanie w pędzel, to świeci na czerwono) to i jeszcze turbina mocno brudzi olej. Dla mnie prywatnie chore i nienormalne byłoby wymienianie oleju co 30kkm, bo za 200zł nie zdechnę z głodu, a silnik ma inne życie. W sumie 400zł stracę na 2 wymiany oleju - uważam, że to nie jest szalona kwota, LPG zrefunduje mi poniesione inwestycje i zaoszczędzi na kosztach paliwa. Per saldo wyjdę i tak i tak do przodu.

Wymieniaj co 10kkm ten olej jeśli planujesz autem jeździć dłuższy czas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WARIATMM

Witam równiez mam Merive 1.4 120km rada jeżeli możesz to wykup w serwisie FLEXCARE przdłużenie gwarancji masz pytania dzwoń 502 740 187 Maciek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WARIATMM

a możesz wyjaśnić dlaczego powinien wykupić przedłużoną gwarancje

ano dlatego że 2 lata gwarancji serwisowej szybko miną serwisanci twierdzą że te samchody są super ale na benzynie.instalacja gazowa którą wstawili to niestety lipa.koszt przedłużenia gwarancji to ok 2000 niestety ja już nie mogę tego zrobić bo nie spełniam warunków auto ma jż prawie 2 lata i ok 63000 tyś przebiegu.zaczynam się martwić zobaczymy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

instalacja gazowa którą wstawili to niestety lipa

Instalacja nie jest montowana przez serwisantów, więc zanim zaczniesz oskarżać, to ustal fakty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano dlatego że 2 lata gwarancji serwisowej szybko miną serwisanci twierdzą że te samchody są super ale na benzynie.instalacja gazowa którą wstawili to niestety lipa.koszt przedłużenia gwarancji to ok 2000 niestety ja już nie mogę tego zrobić bo nie spełniam warunków auto ma jż prawie 2 lata i ok 63000 tyś przebiegu.zaczynam się martwić zobaczymy

No ok ale masz jakieś konkretne problemy, wiesz może o jakichś wadach ukrytych w tych silnikach czy tylko tak sobie gdybasz i straszysz innych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WARIATMM

Kto powiedział że oskarżam serwisantów wypowiedż była ogólnikowa.Aby uciąć spekulacje i domysły :instalacja była wstawiona fabrycznie a zbiornik produkuje Polska firma ze Słupska.Co nie wyklucza że samochód w ciągu 1.5 roku miał ok 5 awarii instalacji gazowej.Wiem co piszę bo znam to z autopsji a nie z gazet czy opowiadań.


Kicaj tak miałem problemy z instalacją gazową poprostu przestała działać silnik przechodził w stan awaryjny lub nie równo pracował.Powtarzam problem leżał po stronie INTALACJI GAZOWEJ a nie silnika.Acha auto jest Serwisowane wg książki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności