Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czy nowy samochód powinno się docierać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Buzka23

Buzka23
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4T 140km
  • Nadwozie:SUV
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 sierpień 2014 - 17:58

Czy nowe auto powinno się docierać?

Słyszałem opinię, że nowe auta już tego nie potrzebują. Kiedyś podobno należało jeździć ostrożnie przez kilka tysięcy km. Kiedy kupowałem astrę w 2011 roku przez pierwsze kilka tysięcy km starałem się jeździć delikatnie, nie przekraczać 3-4 tyś obrotów, ale to był diesel. 

 

Teraz ma Mokke 1.4T 140km, mam już przejechane 900 km i również staram się nie jezdzić powyżej 3 tyś obrotów, chyba że muszę wyprzedzić, ale i tak wtedy staram się nie przekraczać znacznie 3 tyś obrotów. Na autostradzie nie przekraczam 140km/h.

Czy te silniki również wymagają dotarcia? Jeśli tak to proszę o kilka porad. 



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   romantyr

romantyr

    Lakiernik

  • Forumowicz
  • 1075 postów
  • Lokalizacjapłd.Wlkp.
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 sierpień 2014 - 19:07

Obecnie nie ma potrzeby tzw.''docierania''auta(silnika),ale ostrożniejsza jazda w początkowym okresie użytkowania na pewno nie zaszkodzi :-D :-D :-D



  • 0

#3 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2618 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 03 sierpień 2014 - 21:18

Ja bym docierał, w końcu wewnętrzna budowa silnika nie uległa zmianie, tłoki, pierścienie, cylindry musza się do siebie dopasować.



  • 0

#4 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20767 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 sierpień 2014 - 21:30

nowe silniki sa fabrycznie docierane

ostatnie z jakim sie spotkalem ktore tego wymagalo to polonez  caro plus ;)



  • 0

#5 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4694 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 sierpień 2014 - 21:40

Wstępne dotarcie silnika ma miejsce na hamowni w fabryce.

Proces docierania wstępnego to praca 5 minut na jałowym, 10 minut na 2000obr/min i 5 minut 4500obr/min. Takie info wyczytałem.

 

Ważne dla auta jest odpowiednie traktowanie silnika przez pierwsze kilka tysięcy. Nie należy wykorzystywać jego możliwości w pełni, czyli jazda spokojna i płynna, bez osiągania obrotów okolic mocy maksymalnej i bez nadmiernego obciążania silnika. 

Przez całe życie silnika należy wzbraniać się przed mocnym obciążaniem silnika, kiedy nie jest w pełni rozgrzany - szczególnie, jeśli silnik jest doładowany. Pałowanie silnika na zimnym szybko się mści. W wypadku turbiny MUSI ona się wychłodzić po jeździe, więc przed wyłączeniem zapłonu należy pozwolić silnikowi popracować ok. minutę-dwie na jałowym, żeby turbina ostygła.

Wiele osób to olewa a potem płacze, że turbina nie była w stanie wytrzymać kilkadziesiąt tys km.



  • 1

#6 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 sierpień 2014 - 22:13

Fakt turbina w tym silniku to chyba najdelikatniejszy element. Ja dopiero co skończyłem "docieranie swojej CD" ma aktualnie 2,8kkm oczywiście turbo tam nie ma ;-). Delikatniejsza jazda w fazie początkowej co bez turbo jest prostsze. W ruchu miejskim najczęściej starczy 3-3,5 obrotów. Decyzja co ile będzie się zmieniać olej to wpłynie zasadniczo  na trwałość układu napędowego. Tyle co sugeruje producent 1rok/30kkm czy to co podpowiada rozsądek 10/15kkm.  :ups:



  • 0

#7 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4694 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 sierpień 2014 - 22:34

W tym wypadku zdecydowanie należy posłuchać rozsądku, aby potem nie płacić jak za zboże.



  • 0

#8 OFFLINE   Buzka23

Buzka23
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4T 140km
  • Nadwozie:SUV
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 sierpień 2014 - 07:40

Z turbiną to oczywista oczywistość :-) wielu osób faktycznie tego nie robi. Na całe szczęście mam już sporo aut z turbinami za sobą. Staram się na razie jezdzić delikatnie i nawet nie przekraczać 3 000 obrotów, utrzymuje silnik na pracy 1500-3000. Tylko dużo jezdzę autostradami z prędkościami na poziomie 130-140 km i się martwiłem czy tym nie zajadę tego małego silnika na początek, chociaż obroty nie przekraczają wówczas 3200 obrotów. 

Przeglądy planuje raz w roku na poziomie 15-20 000 km



Użytkownik Buzka23 edytował ten post 04 sierpień 2014 - 07:42

  • 0

#9 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5419 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2014 - 19:13

gnebienie silnika na niskich obrotach to tez nic dobrego. Obecnych silników nie ma potrzeby docierac. TO nie to co bylo 30 lat temu w maluchu czy poldku. 



  • 0

#10 OFFLINE   romantyr

romantyr

    Lakiernik

  • Forumowicz
  • 1075 postów
  • Lokalizacjapłd.Wlkp.
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2014 - 19:20

TO nie to co bylo 30 lat temu w maluchu czy poldku.
Zgadza się :tak: :tak: :tak:

  • 0




Uruchom; JavaScript!
Odśwież