Skocz do zawartości

Opel Corsa C 1.0 drgania podczas cofania


Gość Menadzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie chciałem przywitać wszystkich forumowiczów.

Mam problem ze swoją Corsą z silnikiem 1.0 rocznik 2003, benzyna otóż :

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem że podczas cofania czy to na zimnym czy to na ciepłym silniku występują drgania tłumików, przy jeździe do przodu czuć to tylko przy ruszaniu, później ustępuje, natomiast przy cofaniu nasila się.

Objeździłem już mas warsztatów w którym to każdy mechanik mówił co innego i typował inne usterki, w samochodzie w związku z poszukiwaniem usterki wymieniłem :

 

1. Kompletny układ wydechowy.

2. Wyczyszczona przepustnica

3. Wymienione świece na nowe.

4. Podwyższone obroty do 800 na biegu jałowym.

5. Łapa skrzyni biegów

6. Poduszka zawieszenia silnika(lewa)

 

Wyżej wymienione części nie wpłynęły ani trochę na poprawę, przebieg 110 tys. km, ogólny stan samochodu jest bardzo dobry, wszystko działa jak należy prócz wyżej wymienionego problemu, może ktoś z Was taki problem miał i go rozwiązał lub zna kogoś kto taki problem ma, jeśli tak proszę o jakieś sugestie i porady jak temu zaradzić.

 

Pozdrawiam.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "Podwyższone obroty do 800 na biegu jałowym"? ktoś majstrował przy śrubie przepustnicy? aby ci te obroty podnieść do 800? jakie miałeś obroty przedtem na biegu jałowym? jaki masz regulator biegu jałowego? oryginalny Bosch czy zamiennik, kupowałeś wymieniałeś regulator biegu jałowego? musisz to sprawdzić, przy okazji TPS-a czyli potencjometr położenia przepustnicy, ale najważniejsze to......wymieniłeś 1 poduchę silnika? i problem nadal występuję, wydaje mi się że powinieneś wymienić wszystkie, jest taka opcja że ktoś przed tobą wymieniał w serwisie lub u mało ogarniętego magika i założyli nieodpowiednie poduszki silnika

nie chciał bym cię naciągać na jakiekolwiek koszta ale na twoim miejscu bym to sprawdził

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty zostały podwyższone komputerowo, jest troszkę lepiej ale dalej drga, po przekroczeniu 20 km/h problem ustępuje, najwięcej przy cofaniu, poduszka silnika była wymieniona jedna, bo reszta była w porządku, regulatora biegu jałowego nie znam i nie wiem jak sprawdzić jaki on jest, czy to ma jakiś wpływ na mój problem ? jeśli tak to prosiłbym o jakieś informacje, ja rozumiem że to są koszta, ale chciałbym się wreszcie tego pozbyć bo działa to bardzo na nerwy, może zacznę od wymiany wszystkich poduszek silnika i zdam relację co i jak.

Czy jest też możliwość, że po wymianie wydechu jest za sztywna siatka elastyczna ? chodzi mi o łącznik zaraz za katalizatorem, może ona jest za sztywna ?

Dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez Menadzer

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak kiedyś koleś pomieszał obroty komputerem, auto nie chciało zapalać, po którymś tam razie jak Cosiarka zapaliła to kulała, jeżdzić nie chciała;( muł jak żółw, brak mocy no masakra!! check na porządku dziennym, dobrze że udało mi się odwrócić proces i ogarnąć problematyczny temat, regulator biegu jałowego masz przy przepustnicy (koło niej) po lince od gazu będziesz widział gdzie się znajduje, prawdopodobnie będzie do wymiany ale musisz to pierw sprawdzić czy jest Bosch czy jakiś zamiennik i oczywiście czy część jest sprawna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

Gdyby nie ta "siatka" czyli łącznik elastyczny zgubił byś wydech bardzo szybko, ona ma być sztywna bo niweluje niewielkie poprzeczne wahnięcia układu - tłumiki wiszą na gumach. Piszesz że jest to drganie - takie jak przy ruszaniu kiedy dajemy mało gazu a silnik prawie gaśnie? jeżeli tak to drży cały silnik a wraz z nim układ wydechowy i wtedy należało by sprawdzić stan pozostałych poduszek silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, silnik nie gaśnie, tylko łomot z pod samochodu dobiega podczas cofania, tak terkocze, gdy ruszę do przodu i przekroczę 15-20 km/h problem ustaje, z obrotami wszystko okej, silnik pracuje prawidłowo, nie zauważyłem innych problemów, co do siatki to gdy kupiłem corsę to problemu nie było, ale wydech poszedł do wymiany i właśnie po wymianie wydechu pojawił się problem, kilku mechaników typowało że wydech nie jest w osi, został wymieniony na inny i dalej to samo, przed wymianą ta siatka była jak by bardziej miękka i elastyczniejsza, nowa jest twarda i mało elastyczna i tak sobie rozmyślam czy to od tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

właśnie zakupiłem Żonie taką Corsę :) Mam podobny problem, a mianowicie przy ruszaniu do przodu i na wstecznym odczuwalne są drgania, ale także czasami na biegu jałowym silnik drga i posiada dziwną kulturę pracy. Na chwilę obecną jeszcze nic nie robiłem, lewa poduszka wydaje mi się podejrzana. Kolega może rozwiązał daną usterkę? Od czego mam zacząć ?

Z góry dzięki za podpowiedz.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na chwilę obecną jeszcze nic nie robiłem
No i nic nie rób , bo ten silnik właśnie tak pracuje . Tam są 3 cylindry i o jakiejkolwiek kulturze pracy czterocylindrowca można pomarzyć . Jeśli już chcesz coś sprawdzać , to zacznij od konsumpcji oleju , te jednostki maja na niego smaka podobnie jak 1,6 16V z vectry czy astry .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie to czemu czasami drga bardziej? Co do oleju to stan jest ok, a od wymiany przejechane jest już 7 tys. Mam nadziej, że na razie tak zostanie, bo przebieg jest dość niski i silniczek nie jest wyeksploatowany :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli do tej pory nie znaleźliście rozwiązania to może ja coś doradzę. Też miałem podobne drgania. Silnik łapie lewe powietrze pod obudową kolektora nad przepustnicą ( taka czarna plastikowa przykręcana na dwie metalowe śruby ) Przyczyną są dwie zurzyte gumowe podkładki pod łbami śrub, wystarczy dołożyć nad nimi metalowe i dokręcić. Wtedy uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym i przepustnicą zostanie dociśnięta i wszysko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności