Skocz do zawartości

Błędy p2150 i p0380


Gość Tomek76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam opis błędów to mi wyswietlo na op comie !bardziej chodzi mi co to może oznaczac w praktyce bo nic mi nie mówi (p2150-usterka 2 lub 3 wtryskiwacza),a jeżeli chodzi o (p 0380 to może być swieca żarowa ale i może moduł grzewczy) a auto gaśnie i wywala ten pierwszy błąd i po odczekaniu kilku minut można odpalić i jechać dalej !byłem w warsztacie i rozkładają rece!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

usterki wtryskiwacza często opórcz samej awarii wtryskiwacza w tych silnikach są spowodowane wadliwymi wtyczkami na wtryskiwaczach. Jeśli spinki są koloru żółtego to masz te stare wadliwe. Jeśli niebieskie to musisz sprawdzić czy napewno dobry styk jest na połączeniu kabel-wtryskiwacz. Zazwyczaj leci 3 wtyrskiwacz i auto szarpie ale nie gaśnie bo będzie chodziło na 3 garach. Może u Ciebie poleciały dwa na raz? Może kiepskie paliwo? Trzeba dokładnie sprawdzić zanim wywalisz kaskę. Poszukaj na forum i w necie na temat usterki 3-go wtryskiwacza w silnikach 1.9 cdti. Aaa i zmień warsztat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą przyczyną jak już napisał kolega wyżej są wadliwe kostki wtryskiwaczy ( nie wiadomo czemu sypie się zazwyczaj na 3 ale bywa że i na innych siadają). opel w wersjach poliftowych wprowadził mniej wadliwe koloru niebieskiego natomiast w przedliftach były żółte i te się sypały. Koszt w ASO to ok 100 zł za sztukę.

Natomiast błąd P0380 to ogólnie błąd urządzenia żarzącego. Prawdopodobnie siadła któraś świeca lub świece. Można je sprawdzić zwykłym miernikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z góry dzieki za zainteresowanie tematem ! jeżeli chodzi o kostki to faktycznie na 3 jest niebieska ale muszę je powypinać i spryskac jakims kotaktem tak samo kapturki od swiec żarowach ! jeszcze jakby mógł ktos napisać krok po kroku jak miernikiem sprawdzić swiece żarową!pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość Specjalista

Tomek67 jeśli masz 150 KM to masz luz z wykręceniem świec jeśli jak u mnie 120 KM to jest przewalone



Wkręć świece żarowe i sprawdź za pomocą akumulatora plus na obudowę minus na wtyk gdzie zakładasz fajkę powinna się nagrzewać równo od końca do góry. Druga metoda to sprawdzenie oporu świec miernikiem ustawiasz wartość na Omy i mierzysz wartość 0,8-1 jest ok.



Jednakże bez pożądanego amperomierza nie jesteś w stanie sprawdzić pobóru produ podczas rozruchu.



U mnie wykręcone wszystkie świece oporność 0.8 wszystkie się żarzyły a pobóru na jednej miałem tak duży że paliło mi sterownik świec.

 

 

Jeżeli chcesz odkopywać tematy to napisz to w formie porady nie związanej z archeologią

Czyli nie odpisuj do kogoś kto ostatni raz był na forum 3 lata temu a w formie porady jak daną przypadłość można rozwiązać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności