Skocz do zawartości

Problemy po wymianie wysprzęglika hydraulicznego


Gość kasso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Około miesiąc temu wystąpił u mnie problem z piszczącym sprzęgłem, (przy lekkim dociśnięciu sprzęgła występowało piszczenie, przy dociśnięciu do podłogi piszczenie ustawało), poszperałem w wyszukiwarce i padło na zużyty wysprzęglik hydrauliczny.
Umówiłem się z mechanikiem i potwierdził moje obawy, zostawiłem auto i czekałem na telefon.

Co do kupna nowej części mechanik polecił zamiennik firmy LUK’e, no i taką część kupił.
Po paru dniach zadzwonił i oznajmił że okładzina jest w dobrym stanie prawie 4mm, docisk i dwumas – ok, wymienił mi również filtry i olej.

 

Po tygodniu dostałem telefon że auto gotowe, pojechałem odebrać wszystko było OK. Na drugi dzień rano odpaliłem auto, i ku mojemu zdziwieniu po naciśnięciu sprzęgła okazało się że objawy występują ponownie (przy lekko dociśniętym sprzęgle nic nie piszczało, natomiast przy dociśniętym sprzęgle do podłogi niemiłosiernie piszczało i huczało, drgało? Dodam że przed wymianą po naciśnięciu sprzęgła tylko piszczało.

 

Pojechałem do mechanika, to stwierdził że łożysko musi się dotrzeć i powiedział żeby 2 tygodnie pojeździć. Przejechałem około 500km przez okres 2 tygodni, piszczenie prawie ustało lecz czasami piszczy, natomiast przy wciskaniu występuje nadal huczenie, drganie,tyrkotanie? jakby coś za chwile miało się rozwalić, nie wiem jak to określić, starałem się uchwycić to na filmie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=8wHKfVUjEUM&feature=youtu.be

 

Po 2 tygodniach wyświetlił mi się komunikat INSP4 – czyli woda w filtrze paliwa, oraz p0380. Auto odpala normalnie bez jakichkolwiek problemów, biegi wchodzą bez problemu.
Takie błędy wyświetlają się z powodu partactwa?
Wadliwy wysprzęglik?

 

Doradźcie co robić,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bledy nie maja nic wspolnego z tymi dolegliwosciami. Aczkolwiek na tym filmiku nic nie slysze.

Jakie luzy byly na dwumasie? luzy podluzne i po luku oraz luz na boki miedzy obiema masami. Sciągali to kolo dwumasowe do tej weryfikacji czy nie?? Zatarte bylo to kolo czy nie. PRzeropowali je tak by wewnatrz do kola dotarla ropa/nafta?? Okładzina 4mm chyba cos pomyliles bo jesli juz to mierzy sie cala tarcze i jej grubosc ma byc nie mniejsz ajak 7 mm. Generalnei nowa ma 8 do 8.5 mm grubosci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błędów, to bardziej chodziło mi o to czy mechanik mógł o czymś zapomnieć, powodem czego jest błąd INSP4?

 

Mechanik nie demontował dwumasy, na "tzw słuch" dla niego dwumasa była dobra, twierdził że cały problem leży w łożysku.

 

Całkiem możliwe że źle zrozumiałem odnośnie grubości okładziny.

 

Normalne jest skrzypienie pedału sprzęgła przy dociskaniu na wyłączonym zapłonie?
Trochę mnie to zdziwiło, bo przed oddaniem nie było takiego piszczenia, przy próbach nagrywania przypadkowo to odkryłem.

https://www.youtube.com/watch?v=R9cLQ9qPRAU

 

 

Po paru próbach chyba udało mi się uchwycić te dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=pcYu_2PKtAI

 

Wciśniecie pedału sprzęgła: 0:12 do 0:21 , 0:24 do 0:39

 

Ten dźwięk nie występował wcześniej, po wymianie łożyska zaczęło się to wszystko dziać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na to wszystko książkowo:

 

Objawy awarii koła dwumasowego

- Klekotanie i terkotanie na biegu jałowym, zmieniające się po wciśnięciu sprzęgła

- Piski przy redukowaniu biegów

- Stuki przy dodawaniu i ujmowaniu gazu na niskich obrotach

Objawy zaliczają się do 1 odnośnika, lecz zważywszy na fakt że przed wymianą nic takiego nie miało miejsca pojechałem do ASO w celu uzyskania opinii, co się okazało mechanika znającego się na rzeczy nie było, lecz na problem rzucił okiem sprzedawca wiedzący co nieco. Wytypował błędne złożenie sprzęgła (stwierdzając, że w tym modelu trzeba wiedzieć jak to złożyć) co powoduje takie odgłosy, jutro umówiłem się na konkretną wizytę.

 

I tu pytanie do was, co pan w ASO mógł mieć na myśli, stwierdzając że sprzęgło zostało źle złożone? biega ładnie wchodzą, brak z nimi problemu

 

Po dalszym użytkowaniu auta zauważyłem również (pan w ASO też na to zwrócił uwagę), że pedał sprzęgła zrobił się trochę wiotki w przedziale wciśnięcia 0 do ~8cm, niby na początku było odpowietrzane i wciskało się z oporem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności