Skocz do zawartości

Szarpanie i spadek mocy


Gość owieczka65

Rekomendowane odpowiedzi

Gość owieczka65

Witam.

2 miesiące temu kupiłem od znajomego Opla Astrę II 2009r. 1.4 16V Twinport. Miesiąc temu założyłem w warsztacie instalacje gazową. Na początku mało jeździłem (tylko krótkie trasy po mieście), ponieważ posiadałem jeszcze drugi samochód, który był w trakcie sprzedaży.

 

Od momentu założenia gazu i sprzedaży starego auta zacząłem jeździć trasy poza miasto. Mój problem polega na tym, że samochód po przekroczeniu prędkości ok..90km/h zaczyna szarpać, zapala się kontrolka serwisowa (auto z kluczem) oraz czasami miga check lub zapala się na stałe. Gdy zmniejsze prędkość kontrolki czasami gasną lub nie i wszystko wraca do normy lub po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie wszystkie jest znowu ok dopóki nie zacznę intensywnie przyspieszać do prędkości ok.90km/h. Jest to bardzo irytujące gdy jadę ok.100km/h po ekspresówce i auto mi szarpie albo w momencie wyprzedzania zapalają się kontrolki i auto przestaje przyspieszać i szarpie.

 

Nie mogę porównać tego jak auto chodziło przed założeniem LPG, bo nie jeździłem wtedy zbyt dużo i szybko. Byłem w warsztacie gazowym, ponieważ początkowo myślałem, że auto szarpie tylko na gazie, ale po regulacji stwierdzili, że z gazem wszystko ok.

 

Sytuacja ma miejsce zarówno na benzynie jak i na LPG.

 

Proszę o pomoc i zasugerowanie w czym może leżeć problem

Oczywiście w najbliższym czasie pojadę do znajomego warsztatu, żeby za 4-pak zczytali mi błędy.

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Mam ten sam problem. Starszy model auta (1999), od maja 2013 zalożona instalacja gazowa. Początkowo wszystko grało, ale od jakiegoś czasu samochód nie nadaje się do jazdy. Myślę, że nie jest to wina instalacji LPG, bo w celu sprawdzenia przełączylam auto calkiem na benzynę i problem jest dalej. Samochód szarpie niesamowicie, duży spadek mocy i zapalająca się i gasnąca kontrolka układu kontroli emisji spalin. Mechanik wykluczył już część problemów (świece, cewka, ciśnienie na tłokach też ok), komuter nie pokazuje żadnych błędów, a problem sie nasila. Czeka mnie kolejna wizyta w warsztacie, ale czy ma ktoś pomysl, lub spotkal się z czymś podobnym i potrafi mi doradzić w czym jest problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności