Skocz do zawartości

Turbina po regeneracji niedoładowuje poprawnie do 2800


Gość neez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Prosiłbym o pomoc w utwierdzeniu się w przekoaniu, i ewentualnie zasugerowaniu co by należało zrobić z owym przypadkiem.

Asterka zaczęła głośno świstać podczas przyspieszenia, oddałem samochód do warsztatu gdzie po oględzinach stwierdzono, urowne dwie szpilki i odkształcony kolektor, turbina miała ślady okopcenia. Panowie zasugerowali regeneracje, warsztat regenrujący zrobił oględziny i stwierdził, że puszcza olej i geometia jest zabrudzona. Po regeneracji i założenia wszystko było ok tzn. przy przyspieszeniu nie było słychać wycia. Lecz samochód zrobił się straszny mół ... zrobiłem logi dynamicznę do ściągnięcia niżej i okazuje się, że turbina osiąga żądne ciśnienie w okolicach 2800, wcześniej od 2200 wgniatało w fotel. Zgłosiłem owy fakt warsztatowi i potwierdzili że późno doładowuje, zaślepieli egr i sprawdzili wężyki, pominęli przy tym pompe vacum. W piątek odebrałem samochód lecz, żadnej poprawy. Zdążyłem tylko wyczyścić przepustnicę i oczyściłem część elektroniczną bo zalegał olej, autko lepiej się zbiera z dolnych obrotów lecz brak momentu do 2800 efektu wciskania w fotel. Prosiłbym o zerknięcie w logi i wyrażenie swojeje oponii bo może jest inna przyczyna tego braku doładowania. Prosiłbym o sugestie, proszę tylko bez tekstów, że turbin z VNT się nie regeneruje.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie robiłeś tą regenerację,ale z opisu wygląda mi na pełną amotorszczyznę.Po pierwsze Ty sam nic nie powinieneś czyścic wszelkie wycieki oleju,zabrudzenia powinny zniknąć po regeneracji!Myślę że w tym warsztacie już nie powinieneś się serwisować,poszukaj naprawdę porządnego fachowca.Regeneracja turbiny nie ważne czy ze stałą geometrią czy VGT nie ogranicza się tylko do wymiany samego turbo.Co do regeneracji turbin VGT to chyba sam sobie odp.po części na pytanie czy regeneruje się taki typ turbin czy nie.Otóż tak,oczywiście tyle że nie zrobi tego byle warsztat.Turbo po regeneracji powinno mieć parametry zbliżone do nowej,ale chyba o tym nie muszę Ci pisać.pozdrawiam

Edytowane przez vic73

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracje robiła zaufana firma tego warsztatu, zresztą zgodziłem się bo zapewnili, że to dobry fachowiec. Do warsztatu nie mam zastrzeżeń bo oni nie robili regeneracji tylko wymontowali a później wmontowali. No ale polecili fachoweca więc niech z tym fachowcem to załatwiją. Gdybym wiedział, że takie numery zakupił pewnie nową. Ja tylko wyczyszciłem przepustnicę ze względu, że szarpało strasznie podczas gaszenia i nic więcej nie robiłem. Oprócz wymiany turbiny były wszystko czyszczone i nowe uszczellki. Zgadzam się powinno mieć podobne parametryl. A może brak doładowania wynika z innych przyczyn ? Może ktoś zerknąć na logi i coś więcej powiedzieć może egr niedomaga lub coś innego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczewiscie z esie nie regeneruje turbin VNT czyli ze zmienna geometria bo nie ma czesci zamiennych do tego typu turbin. Po drugie twoja turbina nie wymagala zapewne regenracji bo kazde turbo popuszcza lekko oliwe nawet te nowe prosto z Włoch. Po trzecie za[ewne wysylaajc ta turbine zostala wyslana tez i ta gruszka co nie. Po co to wysylaja ludziska. Ci szpece oczewiscie tam i swoje lapska pchaja i juz pokrecili regulacja na niej i turbo przez to pozno wstaje. Trzeba skrócic sztance o dwa trzy obroty by wstawalo jak kiedys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesol uwierz mi są specjaliści od turbin ze zmienną geometria,we Wrocławiu znam dwóch,regenerują bez problemu udzielając przy tym roczną gwarancję.Firma Bosch również regeneruje takie turbiny,nie wiem w czym problem jak teraz 90% aut ma takie turbo.


http://astra.naprawa-opel.regeneracja-turbosprezarek.pl/opel-astra.html oto dowód

Edytowane przez vic73

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze garrett nie udostepnia czesci zamiennych do turbin z vnt. Nie ma czesci to te regenrracje sa na zamiennikach innych firm. w najlepszym wypadku jest to melet. Zreszta regeneracja na melecie takiej turbiny tez nie jest taka tania. Komplet czesci na wymiane z melaeta- czesci wirujacej to co sie potencjalnie zużywa to okolo 800-1000 zl. Gdzie ta regeneracja za 600 zl?? na jakich to czesciach?? juz ci mowie- w wiekszosci na czesciach uzywanych ale okej niech bedzie a w pewnej czesci tez na czesciach innych firm tyle ze chińskich. Skad to wiem bo koles zajmowal sie wymiana turbin w UK i mowil ze nawet mial takie pryzpadki ze po zalozeniu suszaru tyrbo odrazu odlatywalo. pisal do dostawcy z chin i nawet mu nie kazali ani robic fotek ani wysylac tej walnietej suszary tylko wysylali odrazu druga suszare.

Zadzwoń do Moto Remo - to jednyny przedstawiciel garretta na PL. Zapytaj o regenrcji tych turbin na vnt i zapytaj o tych na WG. wg sie da a vnt juz nie. Zapytaj o cene to zobaczysz ile kosztuje regeneracja. prawdziwa bo roabią tez turbiny i mitsu i B&W czyli KKK. Zaoytaj to jak dostaniesz odpowedz ze 1500-1700 za regeneracje to ja w to wierze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze garrett nie udostepnia czesci zamiennych do turbin z vnt. Nie ma czesci to te regenrracje sa na zamiennikach innych firm. w najlepszym wypadku jest to melet. Zreszta regeneracja na melecie takiej turbiny tez nie jest taka tania. Komplet czesci na wymiane z melaeta- czesci wirujacej to co sie potencjalnie zużywa to okolo 800-1000 zl. Gdzie ta regeneracja za 600 zl?? na jakich to czesciach?? juz ci mowie- w wiekszosci na czesciach uzywanych ale okej niech bedzie a w pewnej czesci tez na czesciach innych firm tyle ze chińskich. Skad to wiem bo koles zajmowal sie wymiana turbin w UK i mowil ze nawet mial takie pryzpadki ze po zalozeniu suszaru tyrbo odrazu odlatywalo. pisal do dostawcy z chin i nawet mu nie kazali ani robic fotek ani wysylac tej walnietej suszary tylko wysylali odrazu druga suszare.

Zadzwoń do Moto Remo - to jednyny przedstawiciel garretta na PL. Zapytaj o regenrcji tych turbin na vnt i zapytaj o tych na WG. wg sie da a vnt juz nie. Zapytaj o cene to zobaczysz ile kosztuje regeneracja. prawdziwa bo roabią tez turbiny i mitsu i B&W czyli KKK. Zaoytaj to jak dostaniesz odpowedz ze 1500-1700 za regeneracje to ja w to wierze.

 

Nie ma części zamiennych dostępnych na rynku ale ta firma sprzedaje turbiny po naprawie fabrycznej. Czyli po regeneracji. Mniejsza o to. Jeżeli części zamienne są dobrej jakości a firma regenerująca ma dobry sprzęt do ustawienia parametrów. To takie turbo powinno posiadać zbliżone parametry co nowa z fabryki. Teraz już to wiem.

 

Wracając do mojego tematu to czy w tej stytuacji poprawna reglulacja sterowania turbiny przyniesie odpowiedni skutek i jak poznać, że dany warsztat potrafi to zrobić poprawnie. Zapobiegawczo zapytam czy ktoś może polecić w wwa odpowiednich ludzi do sprawdzenia i ustawienia tego poprawnie bo powątpiewam, że obecni podołają.

 

Jakie mogą być przyczyny niedoładowania prócz poprawnej regulacji turbo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny są lekko zaniżone w tym cenniku,ale generalnie koszt regeneracji do 1.9cdti nie powinien przekroczyć 1000zł.Nie wiem jakich części używają,moim zdaniem to nie istotne skoro działa bez problemu.Wesol nie ma sensu się sprzeczać o ceny,po prostu pomóż koledze z ta turbiną bo masz wiedzę której ja nie mam jeśli chodzi o mechanikę.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny są lekko zaniżone w tym cenniku,ale generalnie koszt regeneracji do 1.9cdti nie powinien przekroczyć 1000zł.Nie wiem jakich części używają,moim zdaniem to nie istotne skoro działa bez problemu.Wesol nie ma sensu się sprzeczać o ceny,po prostu pomóż koledze z ta turbiną bo masz wiedzę której ja nie mam jeśli chodzi o mechanikę.pozdrawiam

 

Dziś samochód odstawiłem do warsztatu mają wyjąść turbo i zawieźć tam gdzie ją regenerowali. Regeneracja odbywała się w dobrej firmie polecanej na forum vectra, która mieści się na ulicy na M. w w-wa. Na stronie czytałem, że regeneracje jest na dobrych częściach i proces opisnay jest profesionalny. Miajmy nadzieje, że tym razem ustawią to dobrze ... bo nie ma radości z jazdy :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba bylo nigdzie wysylac tego turbo i pewnie nawet nie trzeba bylo go wyciagac. Skrócic sztange gruchy o obrót lub dwa i by juz bylo okej. Nawet robilem z rok temu albo dwa jakiemus koledze w astrze H z 1.7 cdti 110KM. W vagach to nie bedzie opowiadal bo ksiazke trzeb aby napisac. Nic trudnego generalnie.

Nie ma opcji regeneracji na ori czesciach VNT! za 1000 zl to zadna regenracja naprawde nie wierzcie w to bo to bujda. To tak jakbys pryzjechal do mnie i powiedzial daje ci dwa kafle i wymien mi dwumas. A ja cipowiem tak ale 2100 kosztuje zestaw dwumasowy a gdzie moj zarobek. Wiec co robie biore uzywke albo zamiennik( tego raczje nie ma zbytnio na rynku) i zakladam i kase biore.

 

Co do regeneracji fabrycznej to tródno tu mowic o regeneracji. Biora stara suszare i po weryfikacji uzywaja tylko musli zimnej, goracej, kolektora i jakiejs drobinicy po wypiaskowaniu i po zmierzeniu. SRodek trafia nowy.

Zreszta sami sobie powiedzcie na zdrowy rozum Czemu truno nowe kosztuje 2000-2500 pln skoro tam nie ma nic tródnego do zrobienia. Nie ma tam jakis cudownych łozysk tylko tulejki i walek jak w starej dorzożce konnej. Skoro tuleja z brazu do wytoczenia jest w kazdym warsztacie metalowym za gorsze to skad ta cena na nowej turbinie. Co zlozenie tego jest tródne?? nie moze maszyna do wywazania jest niedostepna i droga ze trzeba wygrac wpierw w totka? nie to co jest takiego drogiego w suszarce?? Podpoweim wam tylko jedno turbo sie kreci z obrotami pod 200 tys obr/min.

 

Na wciskanie bajek nie dam sie nabrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności