Skocz do zawartości

Kraków gdzie usunąć DPF i EGR


Gość olexi

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

 

Chciałem zapytać czy ktoś z was usuwał DPF i EGR w Krakowie i może polecić jakichs specjalistów ?

Silnik 1.9 CDTI, 120 KM, 220 tys. km.

 

Do tej pory wszystko grało, od jakiegos czasu problemy z DPFem i EGR, przebieg robi swoje...

 

Dzieki za info

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

dzięki za info, zaraz do nich napisze. Kicaj, pomagaleś mi już pare razy może i teraz coś poradzisz... Zapchało mi już drugi raz DPF i nie uruchomiło się dopalanie...wywaliło błąd, pojechałem do serwisu opla, z techa wyszło że awaria czujnika różnicy ciśnień wcześniej też był taki błąd, ale pare miesięcy działał normalnie... znajomy w serwisie powiedział że wcale nie oznacza to że walnięty jest ten czujnik - poprostu tak sie dzieje po pewnym przebiegu, sprawdziliśmy kable, rurki wszystko gra... nasycenie filtra było 92%.

 

Kolega powiedział żebym spróbował jechać na wysokich obrotach na 2 gim 3 cim biegu miedzy 3 a 4 tys obrotów, no powiem szczerze że troche go podgrzałem bo 40 km w jedną strone i 40 w drugą, wjechałem na autostrade 3 i gaz do dechy - zaczął znikać tryb serwisowy i sie załączać na przemian - skracał się czas trwania trybu co ozanczało że coś pomga - wreszcie po jakimś czasie zaskoczył i załączyło się wypalanie. Wypalił i narazie jest OK nic nie świecie...

 

Nie wiem czy szukać przyczyny dlaczego nie załancza sie dopalanie ? Czy zaopatrzyć się w interfejs i co jakis czas uruchamiac przez ECU... czy EGR sie nie domyka i rzuca dużo syfu (ale tutaj powinien się pojawić błąd EGR) ? Spotkałeś się z czyms takim ?

 

Wycięcie filtra jest jakims rozwiązaniem, ale jest to ingerencja w soft - z reguły operacja się udaje ale zawsze jest jakies prawdopodobnieństwo większego syfu niż teraz...

 

nie wiem co lepsze, chyba jeszcze poobserwuje i zaczekam na kolejne wypalanie...

 

POzdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia czy przewody od dpfu do czujnika ciśnienia masz szczelne. Często pękają przy silniku. Zapchany dpf to objaw czegoś innego, no chyba że masz z 500kkm najechane...Może być nieszczelność na turbo albo przepływka walnieta jeszcze. No i wtryski - ich korekty.Masz 1 czy 2 czujniki ciśnienia przy dpfie?

Oczywiscie niesprawny egr też. Generalnie możesz go przeczyścić, częściowo zaślepić choćby zgodnie z procedurą fiata i wyczyścić boostsensor

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody sprawdzaliśmy są szczelne i w dobrym stanie... obstawiam egr bo ostatnio był czyszczony 70 tkm i już wtedy był podejrzany

 

PO tym jak go przeciągłem na wysokich obrotach pojawił się błąd ECN 23456 (albo b na koncu), no ale to może efekt zrobienia prawie 100 km na wysokich obrotach..

 

czyli zostaje do sprawdzenia turbo, wtryski...

 

dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli coś z doładowaniem...

tak jak pisałeś turbo do sprawdzenia. ale na wszelki wypadek przeczyść egr i bootsensor.

ale to już nie ten dział...

poza tym uzupełnij profil...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Cześć

 

witam ponownie. Z częściowo zaślepionym EGR zrobiłem koło 2000 km i zaczęło mi wywalać kontrolkę "z check", samochód nie wchodzi w tryb serwisowy, ale świeci się kontrolka i gaśnie na przemian... błędów również nie zgłasza... czyżby EGR całkiem padł i jakiś czujnik zgłasza nieprwidłowość ?

 

Jakieś pomysły może

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam,

 

koledzy dalsza część przygód... Wyczyściłem przepustnice i EGR, założyłem zaślepke EGR z dziurami i wygląda że wszystko jest OK, ale sprawdziłem poziom oleju i na bagnecie mam około 5 cm ponad maximum !! Sprawdzałem jakiś czas temu i wydaje mi się że nie było tyle, co oznacza że oleju przybywa - nie wiem czy wraz z każdym wypalaniem czy co jest... płyn chłodniczy w normie...

wiem że muszę wymienić olej - prawie nowy - ale co dalej... wtrysk jakiś padł czy faktycznie od wypalania dpf'a ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności