Skocz do zawartości

problem z przeniesieniem napędu


Gość 1213yogibear

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 1213yogibear

Witam wszystkich,

pojawił się problem w mojej Corsie.

 

Sprawa wygląda następująco:

Samochód odpala bez problemów. Po chwilowej pracy silnika przesuwam drążek automatu na pozycję D do jazdy i... zaczyna się spory kłopot - SAMOCHÓD NIE RUSZA. Lekko gazuję i samochód wciąż nie rusza + zaczyna mrugać błąd skrzyni "S". Nie dotykam gazu i zostawiam samochód do "podgrzania" na 4-5 min. Trochę mocniej gazuję i z ogroooomnym oporem samochód zaczyna jechać + "S" dalej mruga. Dopiero po przejechaniu ok. 1-2 km i osiągnięciu 90 stopni zajeżdżam na zatoczkę, gaszę silnik, odpalam i jadę dalej bez mrugającego "S".

Opisywany wyżej problem zaczął się ok 10 dni temu. Wygląda na to, że się pogłębia. Wcześniej po restarcie silnika na przystanku dalej było już ok i samochód jechał bez większych problemów - teraz zaczyna "wyluzowywać" na ok 1 sek podczas jazdy, kiedy drążek znajduje się w pozycji D i dopiero po przejechaniu kilkunastu km jadę dalej normalnie.

Wcześniej samochodem szarpało przy zmianie biegu między 1 a 2 oraz czasami wyskakiwało mrugające "S".

 

Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może instrukcję obsługi? W dziale o automatycznej skrzyni piszą tak:

"Usterki techniczne

Miga S (w słoneczku);

Skrzynia biegów nie przełącza się automatycznie.

Biegi przełączać ręcznie za pomocą dźwigni wybieraka:

1= pierwszy bieg

2= drugi bieg

3= trzeci bieg

D= czwarty bieg

N= położenie neutralne (bieg jałowy)

R= bieg wsteczny

P= pozycja parkowania

Gdy po uruchomieniu silnika S (w słoneczku) nadal miga, to trzeba się zgłosić do ASO opel. Układ elektroniczny dysponuje funkcją autodiagnozy, która pozwala na szybkie zlokalizowanie usterki."

To tyle z instrukcji, moim zdaniem co jest bardzo prawdopodobne NIGDY NIE BYŁ WYMIENIANY OLEJ W SKRZYNI, lub był wymieniany na nieodpowiedni typ (polscy mechanicy leją hipol). Olej to DEXRON II, numer katalogowy 19 40 699 (90 350 341).

Zobacz czy nie masz wciśniętej gwiazdki, która ułatwia ruszanie na śliskim (auto rusza wtedy z trzeciego biegu).

Biorąc to na głębsze rozważenie można dojść do wniosku, że jeśli mruga S a ty ruszasz z D to tak jak byś ruszał z czwartego biegu więc nie zaciekawie. Bankowo stary olej, bo jakoś na różnych forach gdzie ludzie opisują usterki automatów (tych starych bez zbędnej elektroniki) zawsze olej wychodzi jako winowajca, albo stary, albo zły zalany (nie taki jak zalecany do danej skrzyni).

Edytowane przez koni2305

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 1213yogibear

Rzeczywiście, olej nie był wymieniany za mojej kadencji...

Czy stary olej może być również przyczyną, że bieg nie wskakuje i samochód pozostaje na luzie nawet przy pozycji skrzyni na "D"?

Ile mogą chcieć za wymianę oleju w skrzyni?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy starym, gęstym oleju konwerter moze nie dawać rady... A jak skrzynia złapie temperature to olej robi się rzadszy, niesty moze to też wskazywać na powolny koniec konwertera. Łopatki turbiny mogą mówić papa. Dowiesz się po wymianie oleju... I też nie od razu. Skrzynia też potrzebuje krótkiego czasu aby zacząć normalnie pracować po podmiance.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 1213yogibear

A więc wymiana oleju - ok, zacznę od tego.

Wygooglowałem i znalazłem dwa rodzaje wymiany oleju: statyczną i dynamiczną. Pytanie: którą wybrać?? Spodziewam się, że ta dynamiczna jest o wiele droższa, ale wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem.

Wytłumaczcie mi jeszcze tą sprawę: jak to jest, że na pozycji "D" samochód dalej jest tak jakby na biegu jałowym? I tu nie chodzi o to, że rusza topornie (bo to dopiero po kilku/kilkunastu minutach), tylko mam "D", a skrzynia dalej jest tak jakby na pozycji "N" i nic się nie zmienia? Jako laik myślałem ciągle, że to wina sprzęgła w tym automacie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś jeździć zmieniając biegi ręcznie tak jak to zostało przedstawione w instrukcji? (pytam tak z ciekawości, czy ta metoda działa). Pojedź do kogoś kto robi automaty na tą wymianę. W Rzeszowie dużo ludzi jeździ amerykańcami więc pewnie jest tam jakiś warsztat co się tym zajmuje, będą wiedzieć czy lepiej statyczną czy dynamiczną wymianę zastosować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 1213yogibear

Próbowałem zmieniać ręcznie - metoda nie działa, auto po odpaleniu, w każdej pozycji skrzyni pozostaje na luzie i chwyta z wielkim oporem po kilku minutach. Jutro pójdę pytać o cenę wymiany dynamicznej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności