Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

2.0 8v problemy z eksploatacją. Spalanie, nierówne obroty

2.0 85kW 8V C20NE

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 OFFLINE   hazet

hazet
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • LokalizacjaWałbrzych
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:2.0 8v
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 październik 2014 - 10:16

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem Calibry. 

Gdy kupiłem samochód przez pierwszych kilka dni nic się nie działo. Spalanie w mieście około 13l LPG a w trasie 9,5. Dodam, że jest to Automat, więc swoje musi spalić. Nagle zaczął palić około 18l po mieście i wyskoczyła kontrolka silnika , pojechałem do kolegi, żeby mi sprawdził błędy wyskoczył błąd komputera. Wsadził mi nowy komputer niestety nie z tym samym oznaczeniem, jednak błąd zniknął i wszystko było ok, spalanie spadło do 13,5 l. Jestem dość oszczędnym kierowcą i uważałem, że spalanie powinno jeszcze spaść. Oddałem samochód do warsztatu zajmującym się LPG. Wymienili filtry i wyregulowali instalacje. Wtedy się zaczęło na nowo duże spalanie samochód zaczął palić 16l przy mega oszczędnej, nie przekraczającej 40km/h jeździe minimum 15l. W trasie zaś spalił nieco ponad 10l przy normalnej jeździe, zaś jak chciałem zobaczyć jak jeździ to przy prędkościach 150-160 km/h było 12,5 l. Czyli w trasie jest raczej wszytko w normie Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Filtr powietrza jest nowy, z układem chłodzenia jest też wszystko ok. Nie mam pojęcia co się dzieje, ale przecież niemożliwy jest wzrost spalanie aż o 60 % miedzy trasą a miastem. 

Ponad to jest jeszcze sprawa obrotów. Zdarza się falowanie silnikiem na niskich obrotach gdy jest zimny oraz samochód sporadycznie gaśnie gdy się zagrzeje lekko ponad połowę skali. Zdarzyło mi się zaobserwować to, że samochód między 3-5 tysięcy obrotów strasznie się dławił zarówno na LPG oraz PB. poniżej i powyżej tych obrotów wszystko było OK