Skocz do zawartości

Ogrzewanie 2.0 16v c20xe


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem nadmuch ok. Co do samego nadmuchu to nie mam zastrzeżeń.

Tylko nagrzewnica "nie oddaje" ciepła jak powinna.

Jeśli auto mam nagrzane do 90' i wtedy włączę nadmuch, to przez krótką chwilkę leci gorące powietrze z nadmuchu, po czym spada do ledwo ciepłego tu tkwi problem.

Myślałem że to obieg przez co nowa pompa wody.

Potrzebował bym jakiegoś konkretnego schematu węży z wodą i kierunkiem przepływu. To porozbieram jeszcze wszystko pod maską w poszukiwaniu problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli tak się dzieje jak opisujesz - to nie ma obiegu wody przez nagrzewnicę.

W większości samochodów obieg jest tak - pompa, blok i głowica, nagrzewnica,pompa - mały obieg.

Duży - w głowicy masz termostat który otwiera na chłodnicę i z chłodnicy do wlotu pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem lecz gdyby termostat przepuszczał to wąż za termostatem tez by się robił ciepły przed nagrzaniem bloku do 90 ale tak nie jest

 

Rok jak już podałem to 1991 i tu nie ma zastosowanego trójnika który odcinał by nagrzewnicę, ty wszystko robią klapki które odcinają nagrzewnicę od dopływu powietrza.

 

Obieg jest dobry zdemontowałem wąż od powrotu do zbiorniczka wyrównawczego i jest ok

 

To jutro pojadę i kupie jeszcze jeden termostat i dam znać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem lecz gdyby termostat przepuszczał to wąż za termostatem tez by się robił ciepły przed nagrzaniem bloku do 90 ale tak nie jest

 

Rok jak już podałem to 1991 i tu nie ma zastosowanego trójnika który odcinał by nagrzewnicę, ty wszystko robią klapki które odcinają nagrzewnicę od dopływu powietrza.

 

Obieg jest dobry zdemontowałem wąż od powrotu do zbiorniczka wyrównawczego i jest ok

 

To jutro pojadę i kupie jeszcze jeden termostat i dam znać

No chyba nie do końca zrozumiałeś co pisałem.

Na krótkim obiegu przepływ w twoim autku ma być przez nagrzewnice, z jakiegoś powodu ta nie przepuszcza płynu przez co jest słabe ogrzewanie, tym się trzeba zająć a nie wymianą termostatu - sam pisałeś że trzyma 90o C- więc powinien być dobry - klapki i przeloty powietrza piszesz że są ok. więc zostaje tylko nagrzewnica - tu szukaj problemu.

Za słabym przepływem świadczy to że jak autko się nagrzewa to na chwilkę leci ciepłe powietrze a zaraz już chłodne, czyli chłodziwo źle przepływa przez nagrzewnicę - tu jest problem.

Nie miałeś sprawdzać zbiornika wyrównawczego tylko nagrzewnicę, dolny wąż zasilanie górny powrót.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz piszę - przewód od silnika na nagrzewnicę, z nagrzewnicy w stronę pompy. A termostat zostaw w spokoju, z resztą chłodnicę też.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuż przy podłączeniu do nagrzewnicy są aluminiowe przewody jak się auto nagrzeje to nie idzie się dotknąć ani jednego ani drugiego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności