Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Ogrzewanie 2.0 16v c20xe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1849 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 grudzień 2014 - 15:01

 

Dodam że jak mam włączony na max ciepłe i dmuchawa na max to da się wyczuć niewielki spadek temperatury na przewodach od nagrzewnicy

 

 

Można by się jeszcze uczepić zaworu trójdrożnego , ale używka też koło 6 dyszek i nie wiedomo czy pomoże.

Nie chwaląc się , wróciłem właśnie ze szrotu z "nową" dmuchawą , ale u mnie od 2 tygodni rzęcholiła jak głupia i rozładowywała akumulator ( moc 200 W + opór wiatraka )

 

Z zaworem też walczyłem długo i drogo , bo grzał i przełączał , ale powyżej 3 k obrotów przeciekał.


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 styczeń 2015 - 21:40

Rocznik 1991 nie jest wyposażony w zawór. A mały obieg jest bezpośrednio przez nagrzewnice prowadzony 


  • 0

#13 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1849 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2015 - 16:48

Rocznik 1991 nie jest wyposażony w zawór. A mały obieg jest bezpośrednio przez nagrzewnice prowadzony 

 

 A , czyli stały nawiew ciepłego


  • 0

#14 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8615 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 styczeń 2015 - 20:39

 

 A , czyli stały nawiew ciepłego

Nie, stały przepływ płynu przez nagrzewnice.

To by się trzeba było przyjrzeć klapom sterującym przepływu powietrza przez nagrzewnicę i czy zamyka się świeżego powietrza.


  • 0

#15 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 styczeń 2015 - 10:23

Wczoraj rozebrałem cały kokpit, wszystkie klapki sterujące otwierają i zamykają się prawidłowo żadna nie jest ukruszona ani ułamana, gumy nie są wygniecione. Gdzie szukać dalej ?

 

 

p.s 

Przy wysokich obrotach silnika temperatura z nadmuchu nieznacznie wzrasta.


Użytkownik konrad_112 edytował ten post 03 styczeń 2015 - 10:24

  • 0

#16 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8615 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 styczeń 2015 - 13:46

Piszesz że termostat wymieniony - ale z doświadczenia wiem że nie zawsze to pomaga, trzeba sprawdzić czy:

1 posprawdzaj czy podpięcie gorące jest od dołu (do nagrzewnicy - góra powrót),

2 termostat dobrze trzyma temperaturę (prawidłowo),

3 przewody płynu są drożne do nagrzewnicy,

4 wlot powietrza nie jest zatkany.


  • 0

#17 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 styczeń 2015 - 09:41

Przewody sprawdzę jutro

Termostat Idealnie trzyma temperaturę  (Nowy)

Układ był czyszczony i węże potem były przedmuchane 

Wlot powietrza to z góry maskownica i kabinowy (nowy)


  • 0

#18 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8615 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 styczeń 2015 - 13:02

Przewody sprawdzę jutro

Termostat Idealnie trzyma temperaturę  (Nowy)

Układ był czyszczony i węże potem były przedmuchane 

Wlot powietrza to z góry maskownica i kabinowy (nowy)

Ok. Nowy termostat nie znaczy że dobry ( ja z 4 wybrałem 1 - reszta źle działała a jeden był całkiem nieszczelny - przepuszczał)

Dmuchanie - lepiej przepłukać jak coś jest w wężach to nową nagrzewnice zapchasz powietrzem.

Wlot - wlotem ale czy jest drożne?? - sprawdź, może tam coś siedzi.


  • 0

#19 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 styczeń 2015 - 20:31

Co do termostatu to nie mam większego problemu z dogrzaniem auta. Wąż tuż poza termostatem robi cię ciepły dopiero po tym jak osiągnie 90, na małym obiegu, i miałem kilka innych na każdym podobnie było.

Płukane było na starej nagrzewnicy, jak i starej chłodnicy. Po przepłukaniu nic nie pomogło to wymieniałem po kolei. Miałem nówkę chłodnice to założyłem,potem kupiłem nagrzewnice.

Auto kupiłem jakiś czas temu to robiłem cały rozrząd to jest nowa pompa wody.

Wyciągałem deskę rozdzielczą, aby dostać się do klapek i tam wszystko jest dobrze klapki wizualnie ładnie wyglądają, otwierają się i zamykają bez problemu, bez żadnych uszkodzeń.


  • 0

#20 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8615 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 styczeń 2015 - 20:41

To jak jest wszystko ok - to musi grzać, - chyba że wentylator się kręci w drugą stronę!!


  • 0





Podobne tematy: Collapse