Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Ogrzewanie 2.0 16v c20xe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 styczeń 2015 - 12:06

Sprawdziłem nadmuch ok. Co do samego nadmuchu to nie mam zastrzeżeń. 

Tylko nagrzewnica "nie oddaje" ciepła jak powinna.

Jeśli auto mam nagrzane do 90' i wtedy włączę nadmuch, to przez krótką chwilkę leci gorące powietrze z nadmuchu, po czym spada do ledwo ciepłego tu tkwi problem.

Myślałem że to obieg przez co nowa pompa wody.

Potrzebował bym jakiegoś konkretnego schematu węży z wodą i kierunkiem przepływu. To porozbieram jeszcze wszystko pod maską w poszukiwaniu problemu.

 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8443 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 styczeń 2015 - 16:19

Jeżeli tak się dzieje jak opisujesz - to nie ma obiegu wody przez nagrzewnicę.

W większości samochodów obieg jest tak - pompa, blok i głowica, nagrzewnica,pompa - mały obieg.

Duży - w głowicy masz termostat który otwiera na chłodnicę i z chłodnicy do wlotu pompy.

 


  • 0

#23 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2015 - 11:19

Rozumiem lecz gdyby termostat przepuszczał to wąż za termostatem tez by się robił ciepły przed nagrzaniem bloku do 90 ale tak nie jest

 

Rok jak już podałem to 1991 i tu nie ma zastosowanego trójnika który odcinał by nagrzewnicę, ty wszystko robią klapki które odcinają nagrzewnicę od dopływu powietrza.   

 

Obieg jest dobry zdemontowałem wąż od powrotu do zbiorniczka wyrównawczego i jest ok

 

To jutro pojadę i kupie jeszcze jeden termostat i dam znać


  • 0

#24 OFFLINE   dawtow

dawtow
  • Forumowicz
  • 260 postów
  • Lokalizacjazbąszyń,wielkopolska
  • Model:Opel Ascona
  • Silnik:1,3 N
  • Nadwozie:1980r coupe
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 styczeń 2015 - 12:18

według mnie  to nagrzewnica winna


  • 0

#25 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8443 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 styczeń 2015 - 14:07

Rozumiem lecz gdyby termostat przepuszczał to wąż za termostatem tez by się robił ciepły przed nagrzaniem bloku do 90 ale tak nie jest

 

Rok jak już podałem to 1991 i tu nie ma zastosowanego trójnika który odcinał by nagrzewnicę, ty wszystko robią klapki które odcinają nagrzewnicę od dopływu powietrza.   

 

Obieg jest dobry zdemontowałem wąż od powrotu do zbiorniczka wyrównawczego i jest ok

 

To jutro pojadę i kupie jeszcze jeden termostat i dam znać

No chyba nie do końca zrozumiałeś co pisałem.

Na krótkim obiegu przepływ w twoim autku ma być przez nagrzewnice, z jakiegoś powodu ta nie przepuszcza płynu przez co jest słabe ogrzewanie, tym się trzeba zająć a nie wymianą termostatu - sam pisałeś że trzyma 90o C- więc powinien być dobry - klapki i przeloty powietrza piszesz że są ok. więc zostaje tylko nagrzewnica - tu szukaj problemu.

Za słabym przepływem świadczy to że jak autko się nagrzewa to na chwilkę leci ciepłe powietrze a zaraz już chłodne, czyli chłodziwo źle przepływa przez nagrzewnicę - tu jest problem.


Nie miałeś sprawdzać zbiornika wyrównawczego tylko nagrzewnicę, dolny wąż zasilanie górny powrót.


  • 0

#26 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2015 - 14:20

Jutro sprawdzę węże i dam znać co i jak.


  • 0

#27 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8443 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 styczeń 2015 - 14:39

Jeszcze raz piszę - przewód od silnika na nagrzewnicę, z nagrzewnicy w stronę pompy. A termostat zostaw w spokoju, z resztą chłodnicę też.


  • 0

#28 OFFLINE   dawtow

dawtow
  • Forumowicz
  • 260 postów
  • Lokalizacjazbąszyń,wielkopolska
  • Model:Opel Ascona
  • Silnik:1,3 N
  • Nadwozie:1980r coupe
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 styczeń 2015 - 15:31

Sprawdź oby dwa przewody nagrzewnicy (wejście i wyjście), powinny być gorące.


  • 0

#29 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:53

tuż przy podłączeniu do nagrzewnicy są aluminiowe przewody jak się auto nagrzeje to nie idzie się dotknąć ani jednego ani drugiego


  • 0

#30 OFFLINE   dawtow

dawtow
  • Forumowicz
  • 260 postów
  • Lokalizacjazbąszyń,wielkopolska
  • Model:Opel Ascona
  • Silnik:1,3 N
  • Nadwozie:1980r coupe
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 styczeń 2015 - 06:49

A gumowe węże też takie gorące ? jak tak to wychodzi na to że nagrzewnica jest taka zamulona że płyn tylko przepływa przez nią :<


Użytkownik dawtow edytował ten post 07 styczeń 2015 - 06:56

  • 0





Podobne tematy: Collapse