Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Ogrzewanie 2.0 16v c20xe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#31 ONLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8383 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 January 2015 - 19:30

Albo masz tą nagrzewnicę zapchaną, albo układ do nagrzewnicy nie drożny.

 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#32 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 January 2015 - 17:35

Co do węży zasilanie jest u góry powrót na dole. A gumowe węże też są gorące

 

A co do układu nie jest zamulony ponieważ był czyszczony. po czym chłodnica i nagrzewnica była wymieniona i zastał zalany nowym płynem  

 


  • 0

#33 ONLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8383 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 January 2015 - 17:18

Przełóż przewody - dolny zasilanie, górny - powrót. Chyba się nie chce odpowietrzyć sama nagrzewnica.

Ja bym jeszcze dla pewności lekko przedmuchał - w dolny powietrze górny do wiadra. Myślę że to powinno pomóc. 


  • 0

#34 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 January 2015 - 00:06

Tak też i zrobię 


  • 0

#35 ONLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8383 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 January 2015 - 19:18

Tylko z tym dmuchaniem raczej ostrożnie żeby potem nie było wycieku.


  • 0

#36 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 January 2015 - 21:22

Zrobiłem tak jak pisałeś przełożyłem węże jest niewielka różnica, trochę lepiej mi się wydaje ale też dzisiaj ogólnie było ciepło. 

 

Już mam dość problemów z ogrzewaniem, pomysły się skończyły, 

 

 

 

 

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc  


  • 0

#37 ONLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8383 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 January 2015 - 23:32

Kolego samo przełożenie to nic, trzeba normalnie odpowietrzyć układ i jeszcze jedno - była zapchana? - sprawdziłeś? 


Nieważne że nowa, mogła się zapchać.


No to chyba coś blokuje pełny przepływ płynu, lub powietrza przez nagrzewnicę, jeżeli przewody - zasilanie jest gorące, a powrót wyraźnie chłodniejsze - to powinno być dobrze. Nie piszesz co robiłeś.

Oczywiście układ musi być odpowietrzony i sprawny.


  • 0

#38 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 February 2015 - 18:22

To tak ściągnąłem węże gumowe w miejscu w którym łączą się z aluminiowymi i przedmuchałem powietrzem leciał czysty płyn bez żadnego problemu po czym założyłem odwrotnie jak mi radziłeś.

Potem po prostu wlałem płyn, odpaliłem auto zagrzało się do 90* żeby termostat puścił na chłodnice i złapało pełny obieg, po czym dolałem płynu i tak jeździłem. Odrobinę lepiej grzeje ale też bez rewelacji.

No to tak po przewodach nie czuć bardzo spadku temp przy włączonym na max nadmuchu.

Jeśli przykładowo wyłączę nadmuch ,oczywiście przy uruchomionym nagrzanym silniku, po czym włączę z powrotem nadmuch to przez krótką chwile leci gorące powietrze, po czym dalej robi się takie tylko przełamane.


  • 0

#39 ONLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8383 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 February 2015 - 18:39

Sam nie wiem co ci doradzić wychodzi na to że wszystko jest ok, a autko nie chce grzać. Do głowy przychodzi mi tylko albo słaba pompa, albo coś blokuje pełny przepływ i na nagrzewnicę nie starcza.


  • 0

#40 OFFLINE   konrad_112

konrad_112
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Inna marka:-
  • Silnik:DOHC 2.0 16v C20XE
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 December 2016 - 10:38

Witam powinie po długim czasie, wykonałem kilka zabiegów na mojej cali żeby lepiej grzała a mianowicie.

Wymieniłem nagrzewnice na nową. A także założyłem dodatkową pompę wody elektryczną na małym obieg pomiędzy blokiem a nagrzewnicą.

Niewielka różnica była lecz nie zagrzeje auta.

Co zauważyłem to jadąc po dziurach i jak autem tłukło to zaczęła naprawdę nieźle grzać.

 

Podejrzewam klapki nawiewu lecz nie jestem pewnie.

Macie jakieś pomysły żeby to sprawdzić ? 

Co mogło się zepsuć ?


  • 0





Podobne tematy: Collapse