Skocz do zawartości

Klekot silnika 1.2 16V Corsa B


Gość przmic94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
jestem tu nowy a odrazu przychodzę z problemem...

Dokładnie mówiąc w mojej Corsie B z silnikiem 1.2 16v po dosyć szybkiej jeździe na trasie (dystans 250 km) nagle pojawił się klekot gorszy niż w Dieslu.
Jestem lewy jeśli chodzi o tematy związane z mechaniką, więc czy mógłby ktoś chociaż nasunąć jakąś propozycję ?
Dodam że klekot pochodzi bardziej od strony przeciwnej niż łańcuch rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdźcie poziom oleju i datę jego ostatniej wymiany . Robi się chłodno , olej gęstszy przy niskich temp . i jesli jest go mało lub jest kiepskiej jakości, objawy j.w. wielce prawdopodobne .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco84 masz całkowitą rację wymieniłem dziś olej na mineralny 15W40 od elf-a, razem z filtrem i jak ręką odjął. A z silnika nie wyleciał olej a smoła...
Samochód zakupiłem w zeszłym tygodniu i tak powoli wychodzą wszystkie bolączki, pierw hamulce strasznie biły i jako pierwsze łapało lewe przednie koło, postanowiłem wymienić tarcze i klocki i jest ok ale ABS niestety nadal nie mam... W dodatku ktoś odwalił fuszerkę gdyż własnie lewa tarcza nie była wgl przykręcona...

Walczę jeszcze z elektrycznym wspomaganiem, po zakupie działało tylko w lewo i sciągało samochód rownież na lewo, próbowałem wyregulować ten czujnik i dzięki temu działa troche lepiej tzn. w prawo kręci się jednym palcem, w lewo jest trochę oporu ale niestety nadal ciągnie go w lewo.

Edytowane przez przmic94

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego silnika nie powinno się lać 15W40 bo jest po prostu za gęsty . Powinieneś wlać minimum 10w40 . Co do zakupu auta , wystarczyło podjechać na stację diagnostyczną , a tam by Ci te rzeczy sprawdzili za 50-100 zł i byś miał wszystko podane jak na tacy .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Muminek1177

Witam,

jestem tu nowy a odrazu przychodzę z problemem...

Dokładnie mówiąc w mojej Corsie B z silnikiem 1.2 16v po dosyć szybkiej jeździe na trasie (dystans 250 km) nagle pojawił się klekot gorszy niż w Dieslu.

Jestem lewy jeśli chodzi o tematy związane z mechaniką, więc czy mógłby ktoś chociaż nasunąć jakąś propozycję ?

Dodam że klekot pochodzi bardziej od strony przeciwnej niż łańcuch rozrządu.

Po 250km olej jest już chyba wystarczająco zagrzany, wymiana na gęściejszy to tylko częściowe rozwiązanie problemu, winne są prawdopodobnie zużyte popychacze olejowe :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności