Skocz do zawartości

Opel Astra Classic 1.6 - Gaźnik i silnik - przyśpieszanie


Gość Barnaba123

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Barnaba123

Witam,

 

Posiadam samochód jak w temacie. Mam z nim małe problemy z przyspieszaniem. Otóż, bez jakiejś większej do tego analogii - czyli losowo samochód traci siły podaczas jazdy.

Wraz z bratem, przy grzebaniu, rozbieraniu i sprawdzaniu układów (mierzyliśmy zapłon itp, według instrukcji z internetu) natrafiliśmy na TPS (Czujnik pozycji przepustnicy). w złączu którego znajdował się przepalony olej, z benzyną(?) Nie wiem dokładnie. Brązowa lepka maź. TPS dzisiaj wymieniłem, trochę pojeździłem, ale trudno mi określić jednoznacznie czy to byłą wina TPSa.

 

Czasem też, jak samochód "muli" o wiele trudniej jest mi wcisnać pedał gazu. Jakby coś go ciągneło w drugą stronę mocniej.... (sprężyna odciągu nabiera mocy :P ? hehe).

 

I teraz kilka zjdęć (Zrobiłęm galerię, żeby było łatwiej i nie wpinałem zdjęć w topic, żeby nei każdy musiał ładować je): http://imgur.com/a/M7OR3

 

Moje obecne pytanie, czemu on jest taki zapluty. Skąd ta brązowa maź? Czy to normalne? W środku, czyli tam gdzie jest przepustnica jest idealnie czystko, Po bokach wygląda to właśnie tak.

Edit: A i co to za elementy, oznaczone A i B? http://i.imgur.com/WASdDGt.jpg

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc, rady i wskazówki.

Edytowane przez Barnaba123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Barnaba123

Przepraszam... ogólnie na całość ukłądu wtrysku, przepustnicy itp. mówię gaźnik.... (takie przyzwyczajenie) - objawia się brak bycia mechanikiem :-)
Edit: A może kolega przy okazji wie, dlaczego to wszystko jest takie "oplute"? Czy tak powinno być, czy to jakaś usterka. Należy szukać?


Witam,

 

Przepraszam bardzo, ale czy ktokolwiek jest mi w stanie coś doradzić? Dlaczego to wszystko takie zaplute?

Edytowane przez Barnaba123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barnaba123

Oj.... A skąd on sie bierze? Jedyne, co mi przychodzi do głowy to ten gumowy kabel z silnika co idzie, do całej części wtrysku.
Nie bardzo wiem tylko (bo nigdy nie rozbierałem silnika) co on robi... po co jest itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barnaba123

Dzięki wielkie za temacik.
Teoretycznie mierzyłem w warsztacie kompresje, 8,5 było na każdym zaworze. Więc to może nie koniecznie to, ale dla pewności sprawdzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barnaba123

W tabelce jest napisane, że 9.6 dla X16SZR (stopień sprężania). To wychodziłoby, że brakuje mu 1 bar... gdzie mówili że jak na 14 letni samochód to dobrze jest.
Patrzyłem, czy śmierdzi spalinami spod korka.... jeśli tak, to lekko... na pewno dmucha tak, że korek lekko podskakuje jak się go położy bez przykręcania. Dymu nie widziałem (ale sam nie byłem w stanie dodać gazu, więc na jałowym sprawdzałem tylko).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności