Skocz do zawartości

Opel Astra Classic 1.6 - Gaźnik i silnik - przyśpieszanie


Gość Barnaba123

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

To wychodziłoby, że brakuje mu 1 bar...

Bzdura.

Ciśnienie sprężania a stopień sprężania to całkiem inne rzeczy, choć poniekąd ze sobą powiązane.

Stopień sprężania to stosunek objętości pomiędzy maksymalnym górnym a dolnym położeniem tłoka. I to właśnie w tabelce pisało - czyli 9,1:1.

Ciśnienie sprężania jest wartością fizyczną i jest to po prostu ciśnienie, jakie panuje w cylindrze w momencie, gdy tłok maksymalnie spręży zawartość cylindra. I ta wartość wyrażana jest w MPa.

W x16szr ciśnienie książkowe nowego silnika powinno wynosić 12 bar czyli 1,2 MPa. Można go sobie nawet wyliczyć. Stopień sprężania x 0,125 = ciśnienie sprężania w MPa. To dla benzyniaka. Dla diesla mnożnik wynosi 0,21.

 

Jeśli faktycznie ten silnik ma 8,5 bara to jest jego końcówka. 1/3 słabiej to wyeksploatowany silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Barnaba123

Ehhh... dobiłem się. Widać Panowie w warsztacie tego nie wiedzieli....

Końcówka, czy zmiana pierścieni / zmiana pierścieni + szlif czy też nie ma to sensu?

I pytanie w takim razie, dlaczego raz chodzi jak burza... a raz w ogóle nie ma siły....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Końcówka, czy zmiana pierścieni / zmiana pierścieni + szlif czy też nie ma to sensu?

To trzeba ustalić. Pomiar kompresji na sucho a potem z olejem i będzie wiadomo, czy pierścienie. Może zawory są powypalane i stąd niska kompresja. Najpierw trzeba porządnie zdiagnozować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barnaba123

 

 

Najpierw trzeba porządnie zdiagnozować
Takiej usługi w warsztatach niestety nie ma...

 

W weekend spróbuje pokombinować. Może jak jest w tym temacie, co kolega podsyłał. Spróbuje po odłączać i stwierdzić czy bardziej z góry czy z dołu leci... o ile dojdę do tego jak to jest zbudowane... .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Takiej usługi w warsztatach niestety nie ma...

Jaja sobie robisz... każdy warsztat nawet "U Staśka w stodole" robi pomiar kompresji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiej usługi w warsztatach niestety nie ma...

Kolego jedź do mechanika a nie do kowala.

Czasy się trochę zmieniły ale fachowcy jeszcze żyją i pracują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barnaba123

Jaja sobie robisz... każdy warsztat nawet "U Staśka w stodole" robi pomiar kompresji.

W pewnym sensie tak. Dokładnie chodziło mi o usługi z przedrostkiem "porządny" i wariacjami tego słowa :).

Jak mam problem, to idę gdzieś, i oni nie "umiom". Spędzę potem nad lekturą w internecie x godzin.... i z moich napraw i poszukiwań przynajmniej mam rezultaty...

 

Kompresje mi mierzyli, była taka jak mówiłem. Stwierdzili że wszystko jest OK, że to absolutnie normalne

Ogólnie, to co pójdę do warsztatu (jakiegokolwiek, byłem ostatnio w 3-4). To oni nie wiedzą, oni nie mają sprzętu itp. Ten pomiar, też mi robili jakby z łaski (bardzo grymasili, czy w ogóle będą w stanie cokolwiek zmierzyć).

 

Chyba jedyne co zrobili, to pod komputer podłączenie nie było problemem... (ale to w poprzednim samochodzie, też astra F).

 

Jak mi w tym wymieniali tarcze od sprzęgła, to jak się okazało jakieś łożysko poszło w całej skrzyni biegów - stwierdzili, że tego się absolutnie nie rozbiera. Ja potem głupi od znajomych sie dowiedziałem, ze to się tylko jakieś łożysko wymienia i to nie jest większy problem. Ale w warsztacie, do tego się nie dotykają.

 

Jakby dobrze robili, to pewno bym tu nie pisał...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze traci moc nie koniecznie musi byc zła kondycja silnika.Moze jest jeszcze jakis problemi tak podejrzewam.Jezli byłby to silnik to by nie "odzyskiwał" mocy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barnaba123

I to jest głównie to, co chcę znaleźć. Dlatego też pytam skąd ten olej. A może on nie ma znaczenia.
Mam wrażenie, że bardzo źle robię, że jeszcze on nie był podłączany do komputera.... (komputer o którym wcześniej pisałem akurat był w poprzednim samochodzie, reszta w tym - Nie wiem, czy sam sobie czegoś do podłączenia komputera nie na allegro nie kupie).

 

Ja bym pewno jeździł bez szukania dziury w całym, ale dzisiaj jechałem, to powyżej 90 nie był w stanie ruszyć.... ile bym nie cisnął gazu na równej drodze. A czasem bez problemu 120 jedzie.
Ta losowość mnie dobija, bo jakbym się brał za jakiekolwiek wyprzedzanie, to rezygnuje... bo nie wiem czy akurat nie opadnie z sił....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności