Skocz do zawartości

Opony do Sintry


Gość Dorka&Robert

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dorka&Robert

Jak w temacie, musimy wymienić wszystkie 4 sztuki. Obecnie autko ma dwa różne, większe z tyłu mniejsze z przodu, wszystkie łyse. Chodzi mi jednak bardziej nie o rozmiar czyli 205/65/15 ale o indeksy prędkości i nośności.

Znaleźliśmy na alle... o indeksie 94 ale nie H tylko T. Cena nie ukrywam, przystępna, opony całoroczne firmy Continental Arizonian Silver Edition , nowe.

Powiedzcie proszę czy "T" może być, czy raczej szukać z "H" ? Czytałam, że z T opona szybciej się zużywa niż H. Jesteśmy w kropce. Dorka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Krzysiek325e

Coś w tym może być jeśli portal oponiarski pisze coś takiego

 

Pamiętaj jednak, że indeks prędkości jest dokładnie dobierany przez producenta samochodu. Bierze on pod uwagę moc, masę pojazdu i tym podobne cechy. Użytkowanie opon zimowych z zaniżonym indeksem prędkości spowoduje szybsze zużycie opon i inne niż dotychczas reakcje samochodu.

We wpisie nadmieniono o oponach zimowych, lecz pewnie innych też będzie dotyczył

Indeks H jest do 210 km/h, a T do 190 km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorka - ideałem było by mieć letnie H a zimowe ewentualnie T, Przy wyborze T raczej trzeba się spodziewać szybszego zużycia. Ja używam na zmianę letnich i zimowych ale klimat u mnie troszkę cięższy i trochę górek więc całoroczne mnie nie interesują. Zimówki mam właśnie T i faktycznie zużywają się szybko, jeszcze mam 195 (takie zimowe buty miała moja sintra jak kupowałem, i do nich dokupowałem 2 razy po 2 szt ) teraz już rozglądam się za 205/65/15 na zimę (na ten sezon jeszcze mam). Letnie mam 205/65/15 99H 2 fuldy i 2 tojo.


Jeżeli to te to sprawdź jak z gwarancją: http://allegro.pl/continental-arizonian-silver-edition-205-65r15-94t-i4777092310.html?source=mlt


Bieżnik wygląda nie najgorzej, może będą dobre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dorka&Robert

Krzysiek325e dziękuję ale to wiemy. Jednak teoria teorią a praktyka- praktyką.

rafalgrzegorz - tak, to te. Jutro zadzwonię i dopytam jak z gwarancją, bo faktur nie wystawia właśnie. Firma zdaniem męża dobra. Ze względu na klimat rozglądamy się za całorocznymi. U nas na wyspie lato nie upalne a zima nie mroźna (prędzej gołoledź wieczorem i rankiem a błoto do południa). W dotychczasowych autach mieliśmy uniwersalne i świetnie się spisywały. W astrze mamy zimowe i letnie, ale jej zaraz nie będzie . Odnośnie zużycia, w ciągu ostatnich 5ciu lat zrobiliśmy 30tys km...Raz do roku wakacje ok 300km w jedną stronę, poza tym wożenie trójki dzieci do lekarza, zakupy, podwózka do promu, do przedszkola, kilka wyjazdów w roku do Szczecina....Sintra głównie dla mnie bo jestem niepełnosprawna i ciężko mi chodzić.

Weszłam na stronę, nie ma paragonu ani faktury :>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie patrzeć opony to jedyne elementy styku auta z podłożem,
skąd takie w ogóle pytania i wątpliwości - niezależnie czy to indeks T czy H - opony się zużywają
o jakiej różnicy ceny mówimy 50-100 zł czy 500-1000? na ile wyceniacie własne realne bezpieczeństwo i poczucie bezpieczeństwa
mając dzieci jest się nad czym zastanawiać?
i chyba dość oczywiste pytanie się nasuwa: naprawdę macie zamiar jeździć 16-letnim autem na oponach w przystępnej cenie z prędkością powyżej 150km/h (!) i większą przy indeksie H?


Dorota naprawdę z całym szacunkiem ale sintra po tylu latach z trójką dzieci na pokładzie ma już biologiczny ogranicznik prędkości a więc sugerowałbym zakup jak najlepszych opon za dostępne środki z niższym indeksem prędkości

Edytowane przez caravagio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dora to prawda że lepsze oponki letnie z dobrym, nowym bieżnikiem niż łysawe zimowe, poza tym niektórzy myślą że zimówki są przyklejone do drogi!!!

Na terenie miejskim i w łagodniejszym klimacie chyba to jest dobry wybór a jeszcze krótkie przebiegi. Ja mam trochę gorzej bo muszę mieć 2 komplety, poza tym pracuję poza domem, obecnie dojeżdżam prawie 500km (w piątek wyjazd i zagwozdka czy nie założyć letnich ale zimówki musiał bym zabrać ze sobą bo za tydzień może być śnieg). Ważne tylko żeby miały jakąkolwiek gwarancje żeby nie wyrzucić kaski w błoto.

 

Grzegorz masz rację nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie, ale jak autko robi tylko parę km dziennie to nie ma co przesadzać - Dora ma klimat prawie jak w Anglii więc nie ma co przesadzać. Większość opisów d/t opon są robione za kasę firm oponiarskich i my za to płacimy i nigdzie nie ma napisane ile jest tego zimowego bieżnika. Tylko Dębica robiła oponki w stosunku 60/40 reszta firm 40/60. Pierwsza liczba to mieszanka zimowa druga uniwersalna ( stosunek procentowy). Oczywiście tak było jeszcze 8-10 lat temu, teraz jak już nie ma polskich firm oponiarskich to ciężko coś powiedzieć, ale w sklepie widziałem "Dębica Frigo II" made in Slowakia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ze nie ma co ładować kasy w Pirelli 6000 choć kto bogatemu zabroni?
ale zakładam, że skoro temat się pojawił jakiś "normalny" budżet jest

chodzi mi o priorytety i wykluczenie pewnych spraw/założeń/kryteriów przy wyborze jako "hymmmm" może nie tyle mało ekonomicznych, mało istotnych co raczej nie mających jakiegokolwiek uzasadnienia
no proszę Was T czy H która trwalsza?
przy jeździe z dziećmi, przebiegu 30tys na 5 lat w warunkach angielskich a więc tez zmiennych, to że maja klimat oceaniczny nie oznacza że nie mają śniegu i lodu i innych niespodzianek
nie no może się czepiam, może się wręcz lekko bulwersuje ale Dorota jeszcze raz zastanówcie się wspólnie do czego i na jakie warunki w tym prędkości tak naprawdę potrzebujecie opon?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek nikt cię o nic nie gani, wszystko jest ok. tylko lepsza opona z bieżnikiem niż łysa i tu był cały problem, ograniczenia finansowe i decyzja zakupu od razu całego kompletu. Wiadomo że opony też się starzeją - guma pęka, traci swoje właściwoci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Dorka pewnie skusiła Was nazwa Continental ale jak się poczyta to wychodzi że ta opona ma niewiele wspólnego z Continental bo podejrzewam, że Arizonian to inna firma i z opisów można wywnioskować, że produkują opony bieżnikowane.

Więc wybór należy do Ciebie, ja bym odpuścił pomimo ceny atrakcyjnej.

Poszukaj na oponeo lub na jakimś innym portalu oponiarskim, lecz niema co ukrywać za 200 szt raczej nie dostaniesz nic nowego.

Powodzenia w poszukiwaniach.

 

PS

 

A jeśli są faktycznie bieżnikowane o czym może świadczyć brak możliwości wystawienia F VAT to pewnie zużyją się bardzo szybko.

 

Następne PS

 

I mało tego Continental najprawdopodobniej nie produkuje opon wielosezonowych, bo nie mogłem takich znaleźć tego producenta i nawet w innych rozmiarach.

Więc temat jeszcze bardziej śmierdzi ;)

Edytowane przez Krzysiek325e

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dorka&Robert

Dzięki za odpowiedzi.

caravagio - nie chodzi mi o rozwijanie prędkości powyżej 150 km/h, bo nawet nasze drogi nie są do tego przystosowane. Jeżdżę zgodnie z polskimi ograniczeniami, gdzie większość dróg to max 90km/h. Ekspresówka czy autostrada, zazwyczaj nie przekraczam 120, bo widzę co się dzieje na drogach. Ktoś się może zbulwersuje, że blokuję drogę, ale moją zasadą jest "śpiesz się powoli". Jeźdzę od 98r, znam realia. Zapytanie odnośnie indeksu pojawiło się wyłącznie z powodów zachowania bezpieczeństwa.

 

Krzysiek325e - masz rację, może i są bieżnikowane, dlatego po namyśle daliśmy sobie spokój. Zwłaszcza że nie ma gwarancji a osobą jest prywaciarz.

 

rafalgrzegorz - to prawda, klimat łagodny. Jeśli jest śnieg to zaraz topnieje, a jeśli jest go więcej, to nie wyjeżdżam, bo ciężko odkopać drzwi do garażu trzymając na rękach roczniaka ;)

 

Z testów moich wynika, że zimą lepiej i tak się jeżdzi na uniwersalnych, a na lodzie to nawet zimówka wymięka. Dużo zależy od auta a najwięcej od tego, co w głowie. Trabant i maluch trochę mi się ślizgał, opel kadett rzadziej, astra nawet na zimówkach potrafiła . Mówię o lodzie na całorocznych. Sintry jeszcze nie znam na tyle.

Chcemy kupić opony najlepiej nowe. Budżet do 1500 za komplet.

 

Przed chwilą dzwonił znajomy wulkanizator. Miałby dla Sintry nowe kumho za 320szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności