Skocz do zawartości

Astra H 1.6 Wypadanie zapłonu na 4 cylindrach


Gość adams1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam astrę 1.6 benzyna

wysakuja mi takie błedy ECN 3000 3100 3200 3300 3400 1300

czyli wyrzucanie zapłonu na 4 cylindrach i przerwa w zapłonie przy niskim cisnienu paliwa

 

 

W aucie wymieniłem cewkę świece czujnik położenia wału i EGR i dalej mam wypadanie zapłonu na 4 cylindrach dlaczego?
A w momecie kiedy odłącze EGR błedów nie ma tylko jest bład odłaczonego EGR ale wypadania zapłonów nie ma
Miał ktoś może taki przypadek i może mi pomuć czego to może być wina?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Siema. Ja także mam taki problem.

Błędy u mnie.

P0314 - wykryta przerwa w zapłonie w pojedynczym cylindrze.
P0301 , 0302 , 0303, 0304 - wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1 , 2 , 3 , 4.
P0300 - rozpoznano wypadanie zapłonów w różnych cylindrach.

Takie są błędy + błąd immobilajzera


Na początku po zakupie auta wymieniłem świece i podmieniłem cewkę na nową ale dalej było źle i kontrolka migała przy przyspieszaniu. Coś przy sterowniku mi pogrzebał elektromechanik i przez 2,5 miesiąca było ok . Pozniej kontrolka zaswieciła sie w grudniu 2014 ale zamigała tylko 3 razy podczas jazdy do dziś ( kiedy zatrzymalem sie i odpaliłem auto już nie migała podczas przyspieszania ) Podczas migania kontrolki auto przechodziło w tryb awaryjnym czy serwisowy czy jak zwał tak zwał

Nie mniej jednak irytuje mnie ta świecąca kontrolka na wyświetlaczu. Ostatnio sprawdzałem wszystkie napięcia, ciśnienie, dokopaliśmy się do baku i sprawdziliśmy też pompkę paliwa. Podaje prawidłowo "niby" tak twiedzą elektromechanicy. Jednakże podczas jazdy czuję delikatne szarpanie. Sond lambda nie ruszałem jeszcze, nie zmieniałem czujnika położenia wału. EGR wg nich wporządku. Co jeszcze zrobić??? Pomóżcie. Silnik z16XEP, astra H , 2005 rok 1.6 benzyna 105 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem asterki i tego forum. Moj problem polega na tym ze w tym tygodniu we wtorek załozylem instalacje gazowa, i juz w srode zaczeły sie problemy poniewaz zapalił sie bład silnika. Ponieważ było dosć puźno podjechałem do znajomego mechanika i okazało sie ze jest wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Dziś rano pojechałem do zakładu w którym zakładałem instalacje i po dwu krotnym sprawdzeniu stwierdzili ze z ich strony jest wszystko ok. Wyeliminowane usterki to cewka uszkodzony wtrysk moduł sterujacy i świece. Gazownik twierdzi ze z jego strony jest wszystko ok a ja nie mam pomysłu co może być nie tak :( Prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG ale świece sa nowe. Dziś jeszcze raz byłem u gazownika no i ponownie wszystko posprawdzał, wpadł na pomysł że może być uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym gdzieś łapie delikatnie lewe powietrze i dlatego nie dopala mieszanki gazu na tym jednym cylindrze :(


Dodam ze jak gazownik odłonczył ten jeden wtrysk gazu a podłaczyl jeden benzyny to autko pracuje idealnie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dodam ze jak gazownik odłonczył ten jeden wtrysk gazu a podłaczyl jeden benzyny to autko pracuje idealnie .

 

To gdzie tu nieszczelność? Jedynie po stronie LPG.Nieszczelne na króćcu od LPG na kolektorze ssący który gaziarz wkręcał sam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Otto - piszesz w dwóch tematach o problemie który ma rozwiązać twój gazownik.

Skoro na beni pracuje silnik prawidłowo to też tak samo ma pracować na LPG.

I gazownika problem że coś z jego instalacją jest nie tak.

 

W końcu zrozum co do ciebie piszemy.

Auto na obydwu paliwach ma pracować poprawnie, zwłaszcza że problem pojawił się po montażu instalacji LPG i ta instalacja nie pracuje prawidłowo.

Ja za coś takiego bym żądał zwrotu kasy i kosztów poniesionych ekstra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Ludzie nie zdajecie sobie sprawy jak zatkane kanały w kolektorze ssącym wpływają ujemnie na poprawną pracę silnika. Po ok 13 000 w niemal każdym silniku opla prędzej czy później wystąpi szarpanie i  jedyną , lub jak kto woli podstawową  czynnością naprawczą jest usunięcie nagaru z tych kanałów. Zmiana pracy jest gwarantowana, bo sprawdzona przeze mnie i wielu użytkowników opli i nie tylko. https://astraklub.pl/viewtopic.php?f=156&t=806908&start=490

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie .

Ty to zrozumiałeś.

Ale wytłumacz to nie jednemu aby zwalił kolektor i wyczyścił.

Natychmiast jest cisza i delikwent nie odpowiada.

Do tego dochodzi lenistwo i niewiedza mechaników z których ci delikwenci korzystają i jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności