Skocz do zawartości

Głośna klimatyzacja (sprężarka) w Astra H


Gość vBB

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualizacja tematu i opisu, może komuś to pomoże albo nakieruje kogoś z forum do diagnozy (mimo braku odpowiedzi - jednakże zbieram się już żeby to naprawić tj. oddać do regeneracji i tyle):

 

Przy włączonej klimatyzacji sprężarka klimy pracuje dosyć głośno, słychać takie jakby "wycie" (coś jak cicha syrena strażacka) którego barwa zmienia się wraze ze wzrostem obrotów ("wycie" przechodzi na wyższe tony, ale nie pisk). Kiedyś tego dźwięku nie było, Astra ma przejechane obecnie 140k km. Czynnik i olej sprawdzony, wymieniony, układ szczelny - sprawdzone u mechanika. Dźwięk pochodzi na pewno od klimy bo pojawia się jak się załączy AC, ale co ciekawe - nie zawsze. Czasem zrobię ze 20 km i jest ok, włączam, wyłączam i go nie słychać, a czasem jest od razu. Zastanawiam się jakie są koszta naprawy (regeneracji) sprężarki i co ewentualnie się przy niej naprawia? Czy lepiej kupić nową i jaki to jest koszt? Gdzie w okolicach Piaseczna, Warszawy znajdę kogoś kto zrobi to porządnie (z racji tego, że czynnik i olej był wlany nowy kilka dni temu, to wymiana jest niepotrzeba - więc zakładam, że warsztat przyjmie to do wiadomości i odessie go, ale później użyje) i profesjonalnie? Z góry dzięki za każdą pomoc, pozdrawiam.
Na forum przeczytałem iż kompresor włącza się powyżej jakiejś temperatury na plusie, natomiast na 99% jestem pewny, że ten dźwięk był również jak temperatura była lekko poniżej zera i było włączone AC. To jak to z tym w końcu jest?

 

 

Cytuje specjalnie bo pytałem na innym forum również i skopiowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Są rożne przyczyny głośnej pracy klimatyzacji. Weryfikacja usterki nie jest prosta, większość użytkowników nie dba o klimę i jej nie serwisuje a jeżeli robi cokolwiek ogranicza się to do wymiany samego czynnika. Pamiętać trzeba ze do układu klimatyzacji w niewielkich ilościach dostaje się wilgoć - woda. Olej w układzie klimatyzacji też się zużywa jak i zmiesza jego stan. W silniku wymienia prawie każdy w klimie prawie nikt, działa to po co dotykać myślenie w ten sposób jest błędne co gorsza w instrukcjach pojazdu wielu marek nie ma opisanej czynności eksploatacyjnej przy układzie klimatyzacji. Gaz w układzie, jego ilość jak i jakość oraz ciśnienie robocze ma duży wpływ na wydajność i pracę układu. Najlepszy numer jaki mi się przydarzył to propan butan w układzie, klima działała tylko nie miała swojej wydajności.Osuszacz - bardzo proszę aby osoby piszące w tym dziale napisały kiedy wymieniali takowe urządzenie nie wspominając o tym czy po rozszczelnieniu układu ile czasu nowy osuszacz ma swoją sprawność? Teraz coś się dzieje z klimą i np. głośno pracuje nam kompresor i pierwsze pytanie co robiliśmy i jak przy naszej klimie? Nie ma złotego środka na diagnozę, do diagnostyki służy miedzy innymi stacja obsługi, manometry i wiele innych urządzeń. Jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy jak i urządzeń nie naprawimy na długo klimatyzacji w swym aucie nie znając podstawowych zasad pracy takiego układu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że diagnoza to nie jest takie hop-siup i, że prawidłowa (mam nadzieję) zostanie wydana na profesjonalnym serwisie (tylko jakim, gdzie? jestem z Piaseczna, okolice Warszawy wchodzą w grę), ale próbuję oszacować ew. koszty. W różnych miejscach różnie mówią, a to, że może to być któraś z tzw. rolek w kompresorze, a to, że łożysko itp. itd. Nikt precyzyjnie nie powie, wiadomo, ale chyba doświadczenie w serwisowaniu Opla (w tym przypadku Astra H) ludzie mają i potrafią powiedzieć co to najczęściej jest (przy takich objawach jak moje) i ile kosztuje naprawy, co się z nią wiąże itd. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak standardowa usterka każdy przypadek jest inny i każdy wymaga weryfikacji głośna praca kompresora to przyczyna nie skutek usterki nie ma możliwości oceny układu bez minimum jakim jest pomiar i wyciągnięcie oleju z układu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośna praca kompresora to skutek usterki właśnie (coś się zepsuło -> przez to jest głośno podczas pracy, przyczyna -> skutek), więc nie bardzo wiem co chciałeś napisać w tej kwesti... Natomiast co do tego, że każdy przypadek jest inny, to zgadzam się w 100%, aczkolwiek tak jak mówię, ekspertem w tej dziedzinie nie jestem i dlatego pytam - co się MOGŁO zepsuć. Wiem, że sprężarka jak każde inne urządzenie ma jakieś słabe punkty i mogą się one objawiać w statystyce jako najczęściej występujące - i właśnie o te najczęściej występujące usterki pytam.

 

Ok, wiem na pewno, że serwis jest potrzebny, możesz jakiś polecić? Wlewany był nowy olej do całego układu, podobnie jak i czynnik, czy serwis to wyciągnie i skorzysta z tego ponownie czy trzeba za to też na nowo zapłacić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynnik za każdym razem jest oczyszczany przez filtry tak zapłacisz za to, oleju nie nalewa się z powrotem. Głupio zrobiłeś że wymieniłeś czynnik i nie sprawdziłeś w jakim stanie był stary olej. Spuszczany olej przepuszcza się przez sitka lakiernicze i sprawdza co zostanie. Koszt diagnostyki i obsługi klimy jeśli da się to zrobić bez rozbierania układu to kwota od 50 do 150 zł . Na tym forum reklamuje się wiele serwisów proponuje zerknąć tu http://forum.opel24.com/forum/33-zareklamuj-swoje-uslugi-na-forum/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kaslo, widzę, że jesteś z PM Serwis, pracuję niedaleko Was, pofatyguję się w tej sprawie w tym tygodniu do Was.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłączę się dpod temat jak pozwolicie. Otóż padlła mi klima, ale do rzeczy. Sprężarka rzęzi i wyje bardzo głośno, ale na wyłączonej klimie. Na włączonej nic nie słychać tylko nie zmienia się temperatura z nawiewów. Po sciągnięciu paska wielorowkowego koło pasowe sprężarki obraca się lekko w obu kierunkach. tak samo sprzęgło nie ma żadnego oporu obraca się lekko w dwie strony. NATOMIASTprzy obracaniu śrubą mocującą sprzeglo sprężarka ewidentnie spręża. Wygląda na to, że coś cię urwało przy sprzęgle i przy tym bradzo głośno rzężi naprawdę głóśno. Co to może być ? Dodam tylko, że ok. rok temu dokręcałem tą śrubę przytrzymując za tarczkę sprzęgła . A teraz spewnością coś tam puściło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności