Skocz do zawartości

Brak mocy pow. 2000 obr/min.


Gość zielu9

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam kolejny problem z moją Sinterką. :[

Brakuje mocy powyżej 2000 obr/min. Tak jakby był zdławiony, zapchany. Mam problem, żeby wjechać pod górkę. Jak wcisnę mocno pedał gazu to powoli przyspiesza. Podczas jednostajnej jazdy czuć jakby przyspieszał i zwalniał co chwilę. W czasie postoju, jak przygazuję, to wkręca się na obroty bez problemu. Ujawnia się to dopiero podczas jazdy, im wyższy bieg tym przy niższych obrotach zamula. Czasem na chwilę zaświeci się kontrolka CHECK i nie ma reguły, czy zimny czy ciepły. Wtedy trochę szarpie, albo falują obroty. Odczyt błędów wskazuje tylko - 15 - czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód.

Czy macie jakieś sugestie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Objawy występują tak samo na benzynie i na gazie. Póki co wstawiam dane z pomiarów Opcom, może coś da się wczytać:

 

Identyfikator 31

Napięcie akumulatora 14.4 VAT

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg Nie odebrane

Urządzenie unieruchamiające Aktywny

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.51 V

Sym. przełącznik biegu jałowego (Symulowany) Aktywny

Sym. przełącznik pełnego położenia (Symulowany) Nieaktywny

Przepływomierz powietrza 1.35 V

Przepływomierz powietrza 42 kg/h

Temperatura cieczy chłodzącej 1.50 V

Temperatura cieczy chłodzącej 71 °C

Przełącznik temperatury środka chłodniczego Nieaktywne 0V

Temperatura powietrza wlotowego 3.80 V

Temperatura powietrza wlotowego 13 °C

Typ silnika 4 cylinder

Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral P - N 0V

Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V

Lampka kontrolna Wył 0V

Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V

Wyprzedzenie zapłonu -29 CA

Cylinder cewki zapłonowej 1+4 Obciazenie

Cylinder cewki zapłonowej 2+3 Iskra

Sygnał stukania Nieaktywny

Opóźnienie spalania stukowego 0 CA

Przekaźnik wtórnej pompy powietrza Nieaktywne 12V

Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego) Nieaktywny

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 0 %

Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %

O2 Sensor 795 mV

O2 Pętla sensora Zamknięte

Stosunek powietrze/paliwo Bogata

O2 Integrator 118 kroki

O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego) 251 kroki

O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego) 114 kroki

Prędkość impulsów silnika Nieaktywny

Prędkość silnika 816 obr/min

Kontrola powietrza jałowego 109 kroki

IAC integrator (Regulacja biegu jałowego) 128 kroki

IAC blok uczący (Regulacja biegu jało- wego) 137 kroki

Pożądane powietrze jałowe 19 kg/h

Rzeczywiste powietrze jałowe 12 kg/h

Pożądane jałowe 800 obr/min

Impuls wtrysku 2.8 ms

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 12V

Sygnał obciążenia silnika 1.5 ms

żądanie diagnostyczne Aktywne 0V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość impulsów silnika Nieaktywny
Prędkość silnika 816 obr/min

To mnie zastanawia. Może problem jest z czujnikiem wałków rozrządu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opór pomiędzy skrajnymi pinami czujnika to 420 Ohm. W pozostałej kombinacji 0. Napięcia we wtyczce 12,6v i 4,5v. Po wypięciu wtyczki i odpaleniu silnik pracuje na niższych obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD podaje mi sprzeczne informacje odnośnie czujnika wałów. Więc chyba sprawdzę jak to jest u mnie.

Gdzie wypinałeś wtyczkę czujnika ? Wyciągałeś bezpośrednio z pokrywy zaworów ?

 

Mierzyłeś może kompresję ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypiąłem z pokrywy po zdjęciu pokrywki świec. Kompresji nie mierzyłem i mam nadzieję, że jest dobra bo niedawno robiłem mały remont (planowanie głowicy, zawory).

A czy takie objawy może powodować sonda lambda?

Edytowane przez zielu9

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda raczej nie, w odczytach masz że mieszanka nieco za bogata, a to powinno raczej dodać mocy.

Porównam odczyty czujnika wałków i dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności