Skocz do zawartości

A12XER pytanie do kolegów z ASO jakie opinie o tym silniku?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość finerek123

W samym układzie powinno być 80ml, ale kwestia taka że oleju nie da się ściągnąć w pełni :D Także jak ściągnie z 20ml to można przyjąć że drugie tyle jeszcze zostało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Meyron75

Czy Wy też zauważyliście,że np.wieczorem kiedy powietrze nieco ''stężeje'' po gorącym dniu tak mniej więcej przy temperaturze około 15* silnik jakby lepiej ciągnie.Mam wrażenie jakby miał lepszego kopa.Myślę,że wiąże się to z zasysaniem chłodniejszego powietrza do silnika.Wydaje mi się jednak, że jest jakiś pewien optymalny zakres temperatur bo jeżeli jest już zbyt chłodno to tego efektu nie ma.Czy to może mieć jakiś związek? Czy to tylko moje subiektywne wrażenie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

Również to zauważyłem, ale wydaje mi się że to kwestia "wyuczenia" się przez ECU silnika map pod rzadsze powietrze(czyli ciepłe). Czyli trzeba pojeździć i tyle :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość kuba2008

Czy Wy też zauważyliście,że np.wieczorem kiedy powietrze nieco ''stężeje'' po gorącym dniu tak mniej więcej przy temperaturze około 15* silnik jakby lepiej ciągnie.Mam wrażenie jakby miał lepszego kopa.Myślę,że wiąże się to z zasysaniem chłodniejszego powietrza do silnika.Wydaje mi się jednak, że jest jakiś pewien optymalny zakres temperatur bo jeżeli jest już zbyt chłodno to tego efektu nie ma.Czy to może mieć jakiś związek? Czy to tylko moje subiektywne wrażenie?

Z tego co czytałem to optymalna temperatura powietrza dla pracy silnika benzynowego to coś między 10-14 stopni C. Także też mam podobne wrażenia jak jadę o np. chłodnym poranku. Sytuacja wynika bodaj z faktu że w tej temp. powietrza w zasysanej jednostce objętościowej powietrza, tlenu jest najwięcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie w szkole uczyli że tlenu jest najwięcej po burzy ,po wyładowaniach ..wynika to ze zwiększonej ilości ozonu w powietrzu

Edytowane przez renatan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zastanawiam się nad zagazowaniem tego silnika. Co myślicie? Czy będą problemy? Dodam, że nie robię jakiś spektakularnych przebiegów- średnio 10k rocznie ale najczęściej na krótkie dystanse. Niestety zauważyłem, że auto pali stosunkowo dużo ok. 8l PB a chciałbym nieco obniżyć koszty utrzymania dlatego zastanawiam się nad przejściem na LPg. CD jest z 2014 r. i na chwilę obecną ma 30k przebiegu.

 

Proszę o odpowiedź szczególnie znających temat- najlepiej mechaników mających do czynienia z zagazowanymi nie fabrycznie tymi silnikami

Edytowane przez zagbar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności