Skocz do zawartości

Opel Atra H, gaśnie, zapala się kontrolka podczas jazdy powyżej 2 tys obrotów


Gość paczeknml

Rekomendowane odpowiedzi

Gość paczeknml

Witam serdecznie

Jestem posiadaczem Opla Astry III , rocznik 2004, Diesel 1,7 CDTI, 74 kW, wersja kombi

 

I problem – pojawił się jakiś 2 tygodnie temu i wystąpił 4 razy, a mianowicie, po odpaleniu silnika, przejechałem ok 10-20 m po czym silnik zgasł, dwa razy udało się go odpalić ponownie, a dwa razy trzeba było trochę pokręcić tzn silnik zapalił za ok piątym razem.

Dodam tylko że jakiś czas temu ( w kwietniu) miałem wymieniany alternator - http://forum.opel24.com/topic/66983-astra-iii-kombi-17-cdti-101km-problem-z-komputerem/

 

II problem – jadać ok 110-120 km/h przez ok 1 min (aż się nagrzeje turbina/ zacznie działać) to wtedy zapala się ikonka samochodu z kluczykiem, samochód traci moc i nie czuć by przyspieszał.

Po ponownym odpaleniu silnika problem znika, aż do momentu ponownego wejścia na takie obroty, bądź też znika gdy jedziemy już wolniej ok 90-100 km/h przez parę minut i silnik/turbina się trochę wystudzi.

 

Takie są moje odczucia, gdyż jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych.

 

Pozdrawiam i czekam na jakaś waszą diagnozę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Problem nr 1 pojawia się na ciepłym silniku? Jeśli tak to może czujnik położenia wału. Problem nr 2 to mi wygląda na egr. Zakładam że to się pojawia jak prędkość się ustali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paczeknml

Byłem dziś rano u mechanika który po podłączeniu komputera i wykasowaniu błędów, wyczyścił czujnik ciśnienia doładowania, oraz wymienił filt paliwa, gdzie w komorze gdzie znajdował się filtr, widać było opiłki miedziane. Po czym stwierdził: że całkiem możliwe że pompa paliwa siada i przez to jest problem z tym, ze gaśnie po pierwszym odpaleniu po nocy.

 

Przejechałem się wraz z mechanikiem i daliśmy silnikowi wysokie obroty i było dobrze, lecz gdy pojechałem trochę dalej i przejechałem ok 6 km z prędkością ok 130 km/h znów zapaliła się ikona samochodu z kluczykiem po czym straciłem moc silnika. Po ok minucie ikona zgasła i była już moc, lecz nie jadać już na wysokich obrotach wróciłem do mechanika i po podpięciu ponownie komputera znów wyskoczył błąd : zbyt wysokie ciśnienie doładowania.

 

Zastanawiamy się teraz z mechanikiem czy wymiana tego przeczyszczonego czujnika usunie tą usterkę, czy problem może siedzieć gdzieś indziej, oraz czekamy czy wymiana filtra paliwa spowoduje to że nie będzie gasł przy pierwszym odpalaniu.

 

Czekam na wasze opinie i sugestie

Edytowane przez paczeknml

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

nie ma co pisać dalej tylko poczytaj bo o przeładowywaniu turbiny jest mnustwo na forum. Do sprawdzenia zawór VAC przy turbinie lub sama turbina ale ja stawiam na sam zawór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności