Skocz do zawartości

P1113 - klapy wirowe kolektor ssący


Gość adlozi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich, czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie znajduje się ten potencjometr zwany czujnikiem ? chciałem spróbować metody z opornikiem wlutowanym hmmm no właśnie ? gdzie on ma być wlutowany ? ktoś z was ma jakieś doświadczenia ? które to kable konkretnie ? mam tak centralnie przeciąż kabel i wlutować w dwa końce opornik ? a gdzie jest plus a gdzie biegun ujemny tego opornika ? to ma jakeis znaczenie ? pozdrawiam


Problem rozwiązany.
Okazuje się, że jest to typowa usterka tych silników polegająca na uszkadzającym się czujniku położenia klap wirowych. Ten czujnik to jakiś badziewny potencjometr, który po prostu zbyt szybko się zużywa, a na dodatek nie występuję samodzielnie i trzeba wymienić cały element: klapy łącznie z czujnikiem. Koszt w serwisie samych części to około 2500 zł. Jednak jest na to rada. Do obwodu elektrycznego czujnika trzeba dołożyć rezystor 680 omów, wtedy komputer zostaje oszukany i "myśli", że czujnik jest sprawny. Szczegółowo cały proces naprawy jest opisany na rumuńskim forum astraclub. Link do tematu: http://www.astraclub.ro/index.php/topic/11036-p1113-port-deactivation-position-sensor-circuit-low-voltage/Zamiast jeździć po daremnych mechanikach-elektrykach sam postanowiłem się do tego zabrać. Cała naprawa trwała mniej niż 2 godziny i powiodła się.Nie trzeba było niczego demontować. Jeżdżę już kilka dni i lampka check nie zaświeca się. Zastanawiam się nad jednym: gdzieś wyczytałem, że jeżeli zniknie przyczyna usterki, to błąd w komputerze sam się skasuje. Czy ktoś może to potwierdzić? Jeżeli błąd się nie skasuje, będę musiał pojechać do jakiegoś elektryka by mi skasował błąd z komputera.

 

Witam serdecznie, czy kolega adlozi lub ktokolwiek jest w stanie mi pomóc w zlokalizowaniu tego czujnika ? ja bym chętnie spróbował tej metody wlutowania opornika 680 Ohmowego w mojej astrze, czyli co mam tak centralnie przeciąć kabel (tylko który ?) i wlutować szeregowo opornik ? gdzie jest plus a gdzie biegun ujemny takiego opornika ? pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 4 lata później...
W dniu 5.01.2015 o 12:39, Gość radekkaras napisał:

W moim przypadku była do wymiany ta gruszka co steruje klapami wirowymi i regulacja tego potęcjometru zwanego czujnikiem. Wszystko wraz z gruszką kosztowało mnie 300zł

Serdecznie proszę o kontakt do Pana z Nowego Sącza, mam podobny problem w oplu. Dziękuję 

20211116_161006.jpg

20211116_160932.jpg

 

W dniu 5.01.2015 o 12:39, Gość radekkaras napisał:

 

Serdecznie proszę o kontakt do Pana z Nowego Sącza, mam podobny problem w oplu. Dziękuję 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności