Skocz do zawartości

Z16XEP / 1.6 / 105km - Problem check engine


Gość ojtuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W lipcu kupiłem Asrtę H , 2005 r. Wszystko ok oprócz nieszczęsnego błędu opisywanego jako ,, check engine " . Czytałem już wiele wątków tego tematu i każdy przypadek jest odmienny. Świece po zakupie wymieniłem na nowe, cewka była podmieniana w ASO i błąd występował dalej. Stwierdziłem że oddam auto do elektronika. Auto odebrałem, 2,5 miesiąca było ok i dalej to samo.

Kody błędów :

P0314- wykryta przerwa w zapłonie w poj. cylindrze
P0300 - rozpoznano wypadanie zapłonów w różnych cylindrach
P0301 - wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1 , i analogincznie P0302 - wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2 , P0303 i P0304 to samo z 3 i 4 cylindrem.

do tego dochodził bład immobilajzera. Po kasowaniu błędów powracają ale nie zawsze wszystkie. Proszę o jakieś sugestie, podpowiedzi... Z góry dziękuję !!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Z18xerOwner

Mnie akurat pomogła wymiana świec ale błąd miałem tylko na jednym cylindrze i świece były faktycznie wypalone. A u ciebie jest jakiś ogólny problem skoro pojawia się na każdym cyl. By był prawidłowy zapłon muszą być spełnione warunki : ciśnienie w cylindrach, dawka paliwa, powietrza, zapłon i dobrym momencie. Po kolei badaj te punkty. Jak to się robi znajdziesz na youtube, szukaj "misfire".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Zwracam się kolejny raz o pomoc do wszystkich magików i zapaleńców samochodowych. Opiszę problem raz jeszcze. Posiadam Astrę 3 , z 2005 r , z silnikiem z16xep benzyna ( tylko bez gazu ). Problem wypadanie zapłonów na 1 i na wszystkich cylindrach, co objawia się utrata mocy, wyswietleniem kontrolki na desce i miganiem kiedy dodaję gazu przy około 50 km/h.

Do tej pory co było zrobione przy aucie.

 

Podmieniałem cewki 3 - sztuki - nie pomogło

 

wymieniane świecie - nie pomogło

 

zabawy z egr - nie pomogło

 

sprawdzenie ciśnienia na cylindrach , dawkę paliwa , powietrza - nie pomogło

 

podmiana sterownika silnika - nie pomogło

 

wymiana czujnika położenia wału korbowego - nie pomogło

 

 

 

podmienię jeszcze listwę z wtryskiwaczami ale zapewne i to nic nie da ;/ , powiem szczerze iż jestem zirytowany już tą sytuacją. Macie jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak????? pozdrawiam i zgóry dziękuję za odpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwalaj głowicę.Przerabiałem podobny przypadek 2 lata temu.Też wszystko po podmieniane,zwiedził klient kilka warsztatów i brak efektu.Po zrobieniu głowicy do dziś spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

mam ten sam samochód tyle ze w gazie, i podobną sytuację "wypadanie zapłonów na cylindrze 3", zaświeca się kontrolka, która miga jak dodaje się gazu. Mam wrażenie że problem pojawia się tylko na gazie, na benzynie chyba mi się jeszcze nie zdarzyło, ale to może dlatego że dużo mniej na niej jeżdżę. Problem nie pojawia się na "zawołanie" - zawsze w tej samej sytuacji, ale najczęściej podczas wyprzedzania, rozpędzania na prostej dodając gazu na 4 biegu, przy ok 4 tys obrotów, czasem go zamuli ale zaskoczy, a czasem zaświeci się kontrolka i chodzi na 3 cylindrach. Wymieniłem świece oraz cewkę w warsztacie gdzie montowałem gaz zamienili mi wtryskiwacze, dalej problem na 3cim cylindrze. Fakt że robi się to na gazie, wytłumaczyli mi w sposób taki, że na gazie muszą być idealne warunki, przez co większość problemów pojawia się najpierw na gazie a później na benzynie. Umówiłem się z nim jeszcze na wtorek na sprawdzenie kompresji, pozatym twierdzi że to mogą być luzy zaworowe, czy to może być to? raczej kosztowna operacja, jeśli okaże się mylna pewnie z 600 zł nie moje? Bardzo proszę o pomoc.

 

Co z głowicą robiliście? planowanie + zmiana uszczelek?

Edytowane przez drakoo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robią się owalne gniazda zaworowe i przez to nie jest wstanie zawór dobrze się uszczelnić.Ostatnio robiona Astra była bez gazu i takie same ceregiele były.Czapka zrobiona i po problemie.

Po drugie osobiście odradzam montaż gazu do tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności