Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

2.0 16v kanapka silnika ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   swap

swap
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 styczeń 2015 - 18:44

Witam wszystkich jestem tu z powodu auta kolegi corsy b z silnikiem z calibry ten pierwszy model z napisem sfi

Problem jest taki ze jakis typ po rozpadnieciu sie silnika złorzyl kanapke dol 2,0 16v ecotec a gore stara ,caly osprzet jest stary ale auto dziwnie chodzi

moje pytanie czy  taki zestaw moze wogole chodzic dobrze ?

czy wal z ecotec ma  tyle samo zebow na wale co jego poprzednik i czy sa one polorzone w tym samym miejscu ?(zeby do odczytu czujnika )

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4915 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 styczeń 2015 - 20:29

Wał jest inny, koło foniczne też.

Teoretycznie nie może to wcale działać, bo uszczelka głowicy eco a starego c20xe są inne - wynika to ze sporych różnic między głowicami:

 

x20xev

125226287_3_644x461_glowica-x20xev-polec

 

c20xe

glowica-c20xe-kadett-astra-vectra-gsi-v2

 

Chciałem zwrócić uwagę na całkiem inne rozmieszczenie kanałów olejowych i chłodzących. Na zdjęciu są względem siebie obrócone o 180* ale wyraźnie widać, że nawet ilość kanałów jest inna. Robił to jakiś kowal nie mający pojęcia o budowie tych silników. To nie może dobrze działać. Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

Wały różnią się nie tylko kołem fonicznym ale i ilością śrub mocujących zamach - c20xe ma ich 8, x20xev ma ich 6.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   swap

swap
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 styczeń 2015 - 22:10

dzwonilem do mechanika co to skladal i ponoc z eco jest tylko blok a wal i reszta jest c20xe

czy umieszczenie czujnika polozenia walu jest p&p wzgledem obydwóch blokow
oraz czy wysokosc bloku jest taka sama

czy korby oraz tloki sa takie same


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4915 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2015 - 09:04

Kuźwa człowiecze... przeczytaj jeszcze raz uważnie, co napisałem:

 

Chciałem zwrócić uwagę na całkiem inne rozmieszczenie kanałów olejowych i chłodzących.

To nie może dobrze działać. Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

 

Wały są inne, korby są inne, tłoki są inne, bloki są inne, głowice są inne - TO SĄ INNE SILNIKI i guzik ci z tego, czy blok tej samej wysokości czy nie.

Czujnik w obu blokach wchodzi w to samo miejsce ale jest inny.

 

Daj sobie odbój z kombinowaniem, bo doprowadzi to do totalnego przeciągu w portfelu. No chyba, że lubisz pracować tylko na samochód, to powodzenia życzę.

 

Najmądrzejsze jest to co napisałem - przede wszystkim najtańsze:

Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

BO BLOKI SĄ INNE I MAJĄ INACZEJ ROZMIESZCZONE KANAŁY 

Nic nie zmienia fakt, że jest wał z c20xe, korby tłoki i inne pierdoły.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse