Skocz do zawartości

Problem z dmuchawą


Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 lat później...
  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam. Dziś wymieniłem bezpiecznik na rezystorze. W sklepie elektronicznym dali mi bezpiecznik 10A  240 st.C.

Na razie wszystko śmiga. Mam tylko dwa pytania:

1- od czego mógł się przegrzać stary bezpieczenik? Jaka mogłby być przyczyna lub przyczyny?

2- czy mam założony dobry bezpiecznik? Elektronik dobrze dobrał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawanie zbyt dużego może doprowadzić do spalenia auta.

Nie pamiętam dokładnie ale w oryginale było chyba coś ok 150 st.C.

Można dać 190 ale 240 wydaje mi się trochę za dużo.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktokolwiek sprawdzał, czy wentylator dmuchawy nie ma oporów przy obracaniu się? Może łożyska się zacierają, skutkiem czego pobiera dużo więcej prądu i dlatego termik się zjarał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, adam1954 napisał:

Dawanie zbyt dużego może doprowadzić do spalenia auta.

Nie pamiętam dokładnie ale w oryginale było chyba coś ok 150 st.C.

Można dać 190 ale 240 wydaje mi się trochę za dużo.

 

 Na bezpieczniku który się spalił był napis 240 KR1 czy coś takiego. W każdym razie był napis 240. Nie wiem czy to dotyczyło temperatury. Ma może ktoś info gdzie znaleźć taką informację jaki dokładnie powinien być bezpiecznik?

20210830_182252 (2).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, losiumen napisał:

 Na bezpieczniku który się spalił był napis 240 KR1 czy coś takiego. W każdym razie był napis 240. Nie wiem czy to dotyczyło temperatury. Ma może ktoś info gdzie znaleźć taką informację jaki dokładnie powinien być bezpiecznik?

20210830_182252 (2).jpg

Dokładny opis na bezpieczniuku jest 240KR1  6Z02

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak masz to tak powinno być..

Ale przepalenie się go świadczy o podwyższonej temp. w tunelu .

Czyli jak pisał Arek opory w wentylatorze , przytkany tunel np. liśćmi itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, adam1954 napisał:

Jeżeli tak masz to tak powinno być..

Ale przepalenie się go świadczy o podwyższonej temp. w tunelu .

Czyli jak pisał Arek opory w wentylatorze , przytkany tunel np. liśćmi itp.

Na wszelki wypadek założyłem 180 st.

Sprawdziłem sobie temperaturę jak dmuchawa pochodziła trochę i wyszło prawie 100 st. W szoku byłem że aż tak wysoka się tam pojawia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety opornica się grzeje , do tego gdy dodasz opory w wentylatorze to dochodzą jeszcze następne stopnie ,bo ma mniejsze obroty a co za tym idzie mniej schładza opornice

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności