Skocz do zawartości

Problem z elektryką Astra G 1.4 16v


Gość zielonylbn

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zielonylbn

nie nie , kolego mój sterownik jest firmy DELPHI DELCO i wygląda tak http://eltronic24.pl/wp-content/uploads/2013/09/DSC_0387.jpg


wysyłam zdjęcia mojego sterownika z oznaczeniami , środek sterownika i zdjęcia auta po małej kolizji po której 2 dni później nastąpiła w/w usterka , nie wiem może przy uderzeniu coś się zruszyło , przerwało ;/ . Poza tym odkąd auto kupiłem , na zimnym silniku zamulało a i nie raz i na ciepłym "żabkowało" czyli szarpało i wtedy zapalał się check , taki sam objaw na pb i lpg , a na benzynie nie raz gdy się przycisnęło mocniej gaz to auto zachowywało się tak jak by go przylewało , dopiero po chwili , się przepalało i jechało normalnie a i zdarzało się tak że chodziło na 3 cylindry ale to bardzo rzadko ;/ może już wtedy "kończyła" się jakaś część , być może to cewka . Ale raczej to nie ma nic do tego że przy włączonym zapłonie nie zapala się kontrolka silnika oraz po podłączeniu pod komputer , nie ma komunikacji ze sterownikiem ?

post-45680-0-93434100-1423306549_thumb.jpg

post-45680-0-88779900-1423306574_thumb.jpg

post-45680-0-99976400-1423307305_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Więc jednak masz silnik X14XE

Na jednej z wtyczek (u mnie oznaczona w schematach jako A) na pinach 3 i 18 powinno być zasilanie.

Na drugiej (B) na pinach 3, 4, 19, 20 powinna być masa.

Sprawdź czy tak masz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielonylbn

Kolego podeślesz mi pełny schemat tych połączeń ? Przepraszam że dopiero odpisuje ale kilka dni nie miałem możliwości skorzystania internetu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz schemacik http://s20.postimg.org/8jc74k7ml/Astra_G_x14xe_schemat.jpgrysunku wtyczek już nie wrzucam bo numeracje masz i tak na sterowniku.

 

A16 ABS
S292 klimatyzacja /ogrzewanie panel kontrolny
31 masa (-)
30 plus baterii (+)
B132 czujnik walków rozrządu
B54czujnik położenia wału
X1 diagnostyka
A161 wyświetlacz MID
A35 ECU
K12 przekaźnik wentylatora
B24 czujnik temperatury silnika
P4 wskaźnik temperatury silnika
H63 kontrolka silnika (check)
Y104 zawór EVAP
Y24/B149 EGR
M12 pompa paliwa
K20 przekaźnik pompy paliwa
B72 sonda lambda
Y99 silniczek krokowy
T1 cewka zapłonowa

15 plus po stacyjce
A162 moduł immo
Y3 wtryskiwacz
B83 MAP sensor
P7 prędkościomierz
B147 czujnik położenia przepustnicy
A57 TCM
B33 czujnik prędkości pojazdu

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość zielonylbn

Witam , odświeżam temat , auto jest już sprawne , wczoraj oddałem auto do elektryka , dziś już jeździ aż miło i już nie szarpie jak wcześniej . Podobno powodem usterek była uszkodzona instalacja elektryczna . Za naprawę zapłaciłem nie mało bo 450 zł. ale za to usterka została szybko wykryta . Dodam jeszcze że tydzień temu auto zaczęło ożywać , gasło coraz rzadziej , zrobiłem nim 150 km . ucieszyłem się że samo się naprawiło :) niestety moja radość nie trwało długo po kilku dniach usterka zaczynała się nasilać , był problem przy ruszaniu , auto szarpało i jak w porę nie wcisnąłem sprzęgła , silnik gasł a razem z nim ginęła kontrolka sillnika i auta nie dało się ponownie odpalić , nie raz odpalał z biegu ale zaraz gasł . Miałem już dość , oddałem do mechanika i po kłopocie , niestety mój budżet się trochę uszczuplił :) . Dziękuję wszystkim za rady i wskazówki a przede wszystkim koledze KACPROWI za zaangażowanie . Temat uważam za zamknięty .

 

PS. Mam na sprzedaż 2 komplety sterowników delco z pętlami immo i pastylkami do kluczyka , Jeżeli ktoś by potrzebował to mogę je sprzedać po konkurencyjnej cenie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś miesiąc temu posłuchał co ja pisałem i Arkos to byś zapomniał o problemie i nie uszczuplił kieszeni :-D

 

 

Mogła zginąć jakaś masa, z której korzysta sterownik silnika. Kontrolka check engine musi się zapalić po włączeniu zapłonu. Ja bym w komorze silnika posprawdzał multimetrem i wyczyścił WSZYSTKIE masy.

dodatkowo sprawdzić trzeba czy na wtyczce sterownika są napięcia zasilające. Zapewne elektryk ma rozpiskę na których pinach mierzyć. Jeśli są napięcia i masy wtedy możesz szukać winy w sterowniku.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielonylbn

no tak masz racje , ale instalacja elektryczna to nie dwa kabelki o długości 15 centymetrów , jest tam wiele przewodów , trzeba sie trochę znać i wiedzieć gdzie szukać , Ja niestety nie miałem nawet porządnego miernika elektrycznego , mogłem szukać , grzebać kabel po kabelku , pruć instalacje a i tak mógł bym nie wykryć usterki . Zaprowadziłem auto do serwisu w którym specjalizują się w naprawach opli , gość powiedział mi że z czasem instalacja w oplach gnije i że mieli już wiele podobnych przypadków , przy okazji wymienili mi niektóre połamane wtyczki , "posprzątali" pod maską i auto hula :) . Teraz auto idzie na sprzedaż .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności