Skocz do zawartości

Z17DTH Potrzebny zapis Op-Com do porównania


Gość simeone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W związku z drastycznym spadkiem mocy w mojej Astrze H 1.7 wykonałem zapis parametrów pracy podczas jazdy przy pomocy interfejsu op-com, wykonując przy tym kilka prób przyspieszania.

 

Na jego podstawie wygenerowałem wykres zależności "Ciśnienia ładowania" od "Żądanego ciśnienia ładowania" i otrzymałem następujący wynik:

 

 

4b70f007dfce4.png

 

Jak widać rzeczywista wartość ciśnienia ładowania nigdy nie osiąga żądanej, co pozwala przypuszczać, że coś złego dzieje się z turbiną.

 

Można również zaobserwować, że w przypadku gdy żądane ciśnienie pozostaje długo na podwyższonym poziomie, ciśnienie ładowania powoli (bardzo) zaczyna się podnosić, maksymalnie osiągając poziom 145 kPa. Pozwala to mieć nadzieję, że turbina jednak jeszcze działa, a problemem może być np. jej sterowanie (podciśnienia, nagar itp).

 

Stąd moja prośba - czy ktoś z posiadaczy Astry H Z17DTH byłby w stanie przesłać mi plik CSV zarejestrowany OpComem podczas jazdy prawidłowo działającym autem w celu sprawdzenia jak powinien wyglądać właściwy przebieg ciśnienia.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Ogólnie przebieg wartości zadanych do zmierzonych przy sprawnym aucie nie powinien odbiegać. Dodatkowo wykres samego ciśnienia bez porównania innych wartości ze sobą nie jest miarodajny. Zacznij od podstawowych przypadłości diesli związanych ze słabym doładowaniem (podciśnienia, wężyki, itd.). FOrum skarbnica wiedzy. Zasada działania diesli cdti jest podobna więc nie ograniczaj się do szukania przyczyn tylko w silnikach 1.7 cdti. Napisz mi na PW przypomnienie to coś znajdę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość golden2912

w jakis sposob robiles ten "test" ? wyslij jeszcz raz pliczek bo "zgasl" link

to wtedy odpale swojego i pomierze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wartosci sie nie porównuje. To nie oto chodzi. Zadana ma byc podobna do tez rzeczywistej. Turbo jest dobre a prblem jest w jej wysterowaniu lub ze szczelnoscia wezy. Jak turbo sie wysypie to bedziesz wiedzial wierz mi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakis sposob robiles ten "test" ? wyslij jeszcz raz pliczek bo "zgasl" link

to wtedy odpale swojego i pomierze

 

Wykonałem rejestrację do pliku podczas jazdy. Plik następnie zaciągnąłem do excela i wygenerowałem wykres.

 

1th.png

 

Dzięki zrzutom od @popencjusz mogłem porównać jak to wygląda w przypadku poprawnie działającego układu doładowania:

 

2th.png

 

Jak widać niewielkie opóźnienie wartości rzeczywistej w stosunku do zadanej jest rzeczą normalną i wynika zapewne z czasu potrzebnego na wysterowanie i rozkręcenie się turbiny

 

wartosci sie nie porównuje. To nie oto chodzi. Zadana ma byc podobna do tez rzeczywistej. Turbo jest dobre a prblem jest w jej wysterowaniu lub ze szczelnoscia wezy. Jak turbo sie wysypie to bedziesz wiedzial wierz mi.

Rzeczywiście turbina okazała się sprawna a problem braku mocy leżał zupełnie gdzie indziej - w uszkodzonym zaworze EGR, który zaciął się w pozycji otwartej. Został zaślepiony i problem zniknął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać niewielkie opóźnienie wartości rzeczywistej w stosunku do zadanej jest rzeczą normalną i wynika zapewne z czasu potrzebnego na wysterowanie i rozkręcenie się turbiny

 

 

Po mojemu to nie. Za duze roznice sa mimo wszystko. Przeladowania po 200-300 mBarów to nie jest normalne. ROzumiem 50 mBar ale nie 200. Tuner podnosi dolaodwanie zazwyczja w okolice 100-150 mBar jak z auta usiluje wykrzesac wieksza moc- moc na tyle duza na ile pozwalaja wydajnosc i podzespolow glownie turbo.

 

poza tym pomiar raczje nei jest poprawnie wykonanay bo powinienes nie miezac tym pedalem gazu czyli raz wciskac a raz puszczac tylko przy turlaniu sie auta wbic np 4 bieg i wtedy pedal w podloge dac ( tylko w podloge a nie na 3/4). Tak tryzmac az silnik sie rozbuja konkretnie a auto przyspieszy znacznie. Wtedy bedzie iwdac jak wstaje turbo z niskich obrotów i jak trzyma zadane wartosci. Najlepiej czyste wartosci w tabelkach bo ten wykres to bardzo slabo precyzyjny jest.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności