Skocz do zawartości

Regulacja temperatury nawiewu kręci się w koło.


Gość bednar_skc

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bednar_skc

Witam,

szukalem na forum informacji ale glownie sa odnosnie problemu z mocą i kierunkiem nadmuchu, u mnie to działa,

lecz pokrętło od temperatury kręci sie w koło i brak reakcji na zmiane ciepło/ zimno.

 

ktoś może miał z tym problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nikt nie pisał o takim przypadku. może pokrętło jest ukręcone.

Szukaj raczej drugiego panela regulacji, a ten możesz ewentualnie rozmontować i sprawdzić co jest nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli to po zdjęciu pokrętła, od spodu powinien być taki "kołeczek", oganicznik. Możliwe że się wyłamał.

Chyba da się to naprawić.

Jak wróci moje autko to zrobię fotkę o co chodzi.


.... chociaż z drugiej strony piszesz o braku reakcji na zmianę temperatury. Ogarnę to jak tylko wróci Luśka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja robiłem przy panelu.

Do ustawienia pokrętła ciepłe / zimne - to jest raczej potencjometr elektryczny i steruje on silniczkami elektrycznymi od przepustnicy ciepłego i zimnego powietrza,

to że się kręci w koło to ma pozrywane blokady na samym pokrętle ręcznym.

Trzeba by było sprawdzić czy te silniki od klap działają.-post-22355-0-84146600-1422268640_thumb.jpg

 

Najpierw bym spróbował założyć na podmianę inny panel :

post-22355-0-53602200-1422268685_thumb.jpg

Jeszcze by trzeba popatrzyć na siłowniki podciśniwnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bednar_skc

Jakos to pokretlo reaguje , bo leci cieple lub zimne ale rożnie chodzi , moze faktycznie sie wyłamały ograniczniki,

ktoś podpowie jak wyjać ten panel by nic nie urwać? gdzie srubki i ile ich jest i gdzie zaczep do podwadzenia .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociagnij za pokrętło do siebie. Powinno zejść z trzpienia. Tak to wygląda.2adeb7320084ac1cbb4dd83f61355ad7.jpg38a84d465c1eac0b2d268e08bafa8753.jpg

Jeśli te dwa bolce się wyłamały to ma prawo obracać się do okoła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały panel radia zdejmujesz wykręcając dwie śrubki 7mm - jedna pod przykrywką gniazda dodatkowego druga w popielniczce,- wyciągasz radio (ja radia nie wyciągam bo mam powiększony otwór na radio ) - lekko odchylasz do tyłu i energicznie wyrywasz pod panelem nadmuchy na środku deski rozdzielczej.

Nie powinno być większych problemów, panel środkowy ma też 2 wkręty 7mm, odkręcasz i wypinasz kostki, - pokrętło od podciśnienia odkręcasz w całości zawór (chyba prościej niż odpinanie przewodów) - 2 śrubka 7mm.

Panel cały masz na wierzchu. później jeszcze kilka śrubek i wyciągasz płytkę.


Ola ci wkleiła pokrętło najlepiej je wyciągać (energicznie) w środkowej pozycji.

Najlepiej zakupić na szrocie używkę (ja za 20 zł kupiłem).


A jeszcze taka sprawa - termostat trzyma dobrze temperaturę i instalacja LPG dobrze podłączona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bednar_skc

Termostat dobrze trzyma bo z 3 miechy temu byl wymieniony.

 

LPG świeżo po przeglądzie,

Sprawdze pokretlo jak tylko Sintra wroci do domu, bede informował jak wygląda sytuacja ;) Ale dzięki za pomoc ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jak masz podłączony parownik - chodzi o chłodziwo - przez trójniki czy z powrotu nagrzewnicy.

To pierwsze rozwiązanie powoduje utrudnienie grzania.

Ta drugie to taka nasza mała modyfikacja gaziarzy - druciarzy (często gazownicy stosując błędnie trójniki i tam płyn hula, a w nagrzewnicy stoi).

Wywalamy trójniki z silnika puszczamy na nagrzewnicę a z powrotu do parownika (sintra nie ma zaworu odcinającego płyn do nagrzewnicy) z parownika do chłodnicy oleju.

Pytam o termostat bo moje doświadczenia z nim były takie że z 4 na półce w sklepie dobry był tylko jeden - resztę sklep wycofał do dostawcy (ja ze względu na duże wżery w korpusie musiałem wymienić cały termostat z obudową).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bednar_skc

Dziękować za pomoc ;)

 

pokrętło ma połamane zaczepy na szczęscie ;)

 

Z jakiego opelka bedzie pasować to pokretło bo sintry w okolicy nie maja ;/

 

Mam pytanie do Rafała odnośnie tego gazu ;)

 

zrobiłem schemat jak to wygląda:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2c28792fbca9120.html

 

*przewód z woda wychodzi z parownika od gory przy filtrze w parowniku i zmierza do komory silnika od góry,

*wychodzący przewod wody z parownika na dole zmierza do komory silnika od dołu

 

nie wiem który to wejscie/ wyjście z parownika i do nagrzewnicy.

 

tak powinno być , czy jakoś je przerobić , by lepiej grzało ?

Edytowane przez bednar_skc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności