Skocz do zawartości

szukanie przyczyny problemu w combo 1.3 cdti


Gość sloikbiurko

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sloikbiurko

Witam wszystkich forumowiczów. problem z moim combo polega na tym że jechałem w trasie podczas wrzucenia na bieg jałowy sam wkręcił się na wysokie obroty (tak jakbym nacisnął pedał gazu do dechy) następnie poszła chmura dymu. Obecnie mechanicy nie mogą znaleźć przyczyny dodam że turbina okej/rozrząd okej/wtryski okej/pompa okej/olej zmieniany 5tysiecy temu oraz paliwo lane polskie (nie marketowe). co poradzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość sloikbiurko

dodam jeszcze że od jakiegoś tygodnia przed incydentem pojawiały się plamy oleju aczkolwiek mechanik nie stwierdzil żadnych uchybień typu wycieki z misy olejowej przewodów itd. w skrócie moje pytanie brzmi czy to jest koniec silnika czy też jest jakiś sposób jego naprawy? (tańszy niż zakup nowego silnika)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się stwierdzić, czy to koniec silnika.

1. czy jest olej w silniku

2. czy silnik długo był na rozbiegu

3. czy nie przegrzał się podczas rozbiegu

4. jeśli ad.1 tak, ad.2 i ad.3 nie, to można zdjąć rurę turbina - przepustnica i odpalić... będzie wiadomo czy żyje (czy klepie, czy nie, czy równo pracuje itp).

Na pewno turbina do piachu i trzeba kupić nową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sloikbiurko

zdusiłem odrazu. olej w silniku jest. silnik jeśli rozbieg ma oznaczac ile jechal na biegu jałowym to dosłownie pare chwil z tak zwanej góry i zaczął wariować. wskazówka temperatury pokazywała taką samą jak podczas jazdy(moze nieco niższą) w warsztacie odpalają (przy pomocy nie pamietam jakiego urzadzenia aczkolwiek ktore wspomoglo odpalenie i jak go odpala to wskakuje na wysokie obroty z tego co mi jest do tej pory wiadomo) moja pierwsza mysl to tez ze to turbina ale warsztat chyba nie umie sobie z tym poradzic skoro mówią że wszystko sprawdzili i według nich jest ...okej... zabiore auto najwyzej do innego warsztatu ale dzieki za pomoc. odezwe się i napisze jaki finał historii zeby byl temat poruszony na forum dzieki i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij dolot z przepustnicy albo po stronie turbiny tak jak pisałem. Turbina nie będzie podawać oleju do przepustnicy, to się nie rozbiegnie. Odpalać można na plaku jeśli brak mu paliwa...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sloikbiurko

problem polega na tym że na plaku chodzi ale od razu łapie duże obroty ?? wiec jaki jest wasz pomysl jeszcze raz

Edytowane przez sloikbiurko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności