Skocz do zawartości

Światła ledowe do jazdy dziennej


Gość Bols

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie odnośnie takich świateł, Kupiłem parę dni temu takie lampki i podłączyłem i teraz zaciekawia mnie jedna rzecz ponieważ jak zapalam zapłon to zapalają się światła led gdy zapalam światła postojowe to moje światła ledowe przygasają (nie gasną świecą się słabo) a gdy zapalam mijania to światłą led też dalej świecą .... nie wiem czy tak może być czy też nie... dodam że podłączyłem do przekaźnika jakiegoś pod maską który daje napięcie jak włączy się zapłon inny kabel poszedł do świateł pozycyjnych a ostatni do masy.... .

I jeszcze jedno jak wyciągnę żarówki pozycyjne to ledy gasną po włączeniu włącznika świateł pozycyjnych (a jak jest żarówka to świecą lekko)

 

Proszę o pomoc bo nie wiem czy coś źle zrobiłem czy wszystko jest dobrze.

 

Pozdrawiam Grzesiek

 

Dodam że to Opel astra G 2.0 DTI z 2000 r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podłączyłem do przekaźnika jakiegoś pod maską

Jak robiłeś to z przypadku, to i efekt masz przypadkowy...

 

 

 

nie wiem czy tak może być czy też nie.

Nie. Przepisy mówią wyraźnie, że zamontowane światła do jazdy dziennej MAJĄ GASNĄĆ w wypadku włączenia oświetlenia pozycyjnego czy mijania.

 

 

 

nie wiem czy coś źle zrobiłem

Spartoliłeś.

 

I teraz tak:

Jeśli to standardowe świecidełka mające 2 przewody czyli plus i minus, to ja podłączam to w ten sposób: plus idzie do plusa po stacyjce (ale nie jakiegoś przypadkowego tylko pewnego, np. w kostce wiązki wtryskiwaczy) natomiast minus podłączam do PLUSA żarówki światła pozycyjnego.

Włączając zapłon dzienne dostają plus po stacyjce, natomiast żarówka pozycyjnych ze swoją rezystancją rzędu 1-2 ohm daje im masę, a w momencie włączenia pozycyjnych zamiast tego pojawia się plus i dzienne gasną zupełnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy jeszcze raz opisze.

Miernikiem sprawdzałem napięcie na włączonej stacyjce... i na wyłączonej i znalazłem 2 kabelki pod maską które dają prąd około 11V po włączeniu zapłonu a na wyłączonym zapłonie nie ma prądu. Dalej są 3 kable Czarny Biały i czerwony(ledy z automatem to są)... Czarny masa do klamry akumulatora czerwony do kabla od przekaźnika pod maską a biały do świateł pozycyjnych (kable były za krótkie troszkę to przewody fabryczne ledów połączyłem moimi kablami za pomocą kostek (kostki okleiłem taśmą izolacyjną) i po włączeniu zapłonu światła świecą, po włączeniu świateł pozycyjnych (lekko świecą ledy) a po włączeniu mijania to świecą normalnie ledy (gdy wyciągnę żarówki z pozycyjnych świateł to gasną ledy tak jak powinny.... I co to może być? Kupić nowy kabel i zrobić połączenie jeszcze jedno czy co mam zrobić czytałem na różnych forach że to częsty mankament ledów i ludzie stosują jakieś przekaźniki....
Proszę o pomoc

Edytowane przez Bols

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat podłącza się inaczej. Sterujący do plusa postojówki, czerwony plus po stacyjce, czarny do masy.

właśnie tak zrobione.... nawet przewody kupiłem nowe bo myślałem że gdzieś zwarcie może albo coś nie styka... i ciągle to samo no cóż muszę reklamować ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności