Skocz do zawartości

astra f - modernizacja silnika


Gość szyna532

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szyna532

Witam wszystkich.

Mam w nie dalekiej przyszlosci doknac modernizacji mojego c14nz.Czytalem pare postow i tematow na roznyh forach.

Ale tak konkretnie chcialem sie zapytac ja jako na swoim przykladzie co powinienem wymienic aby byl najlepszy efekt. I nie chodzi mi o zadnego swapa na 1.6 ,1.8 czy jakies 2.0 niestety to nie jest na moja kieszen... narazie poprzestane na takim pomysle.

Moje pytanie brzmi:

1. na jaka zmienic glowice najlepiej? ( niektorzy pisali ze od kadeta c13s badz c13n- podobno roznia sie walkami)

2. jak wyglada sprawa z kolektorami? jakie powinieniem zastosowac?

3. jezeli kolektor od c13s to jak uszykowac pod wtrysk

4. wtrysk jaki zastosowac oraz jaka przepustnice? czy zostawic oryginalna z c14nz

5. jaka sonde lambda

6. jaki zastosowac komputer ten dotychczasowy z c14nz czy z corsy 1.2

 

Jezeli o czyms zapomnialem to prosze o poprawienie mnie.

 

Mam na celu poprostu tanim kosztem i prostymi zabiegami troszeczke ozywic autko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szyna532

Sadze ze to nie jest az taki grogi zabieg, a swap na 1.8. badz na 2.0 to ze jest w samo w sobie w sredniej cenie to raz a dwa to na paliwo to bym sobie nie zarobim gdybym mial taki osprzet w astrze, wiec chce zrobic zmieny w silniku na miare swoich mozliwosci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mały 25

tak się nie da.

Ile podniesiesz moc silnika (15 koni) ?

a wydasz przy tym, też parę stówek .

Są trzy wyjścia :

1. swap (mocniejszy silnik)

2. poszukać innego auta ( z mocniejszym silnikiem)

3. pogodzić się, z tym co posiadasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szyna532

No masz racje co do tych koni..o tyle mniej wiecej podniesie sie moc...a tak przy okazji moglibyscie zerknac na ten link. i wypowiedziec sie na ten temat?

Miedzy innymi bazowalem na tych informacjach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic609126.html

Dlatego sie pytam jka to sie ma w praktyce.

Chcialbym poznac wasza opinie na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja jest jedna

wywalanie kasy w bloto

mozna sie pobawic jak masz graty pod nosem za grosze i robisz sam

jak masz placic za cokolwiek to juz bezsens

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szyna532

W moim przypadku z gratami to niestety musialbym wsyzstko zakupic ,a robocizna - to robilbym w swoim zakresie.

Generalnie gra warta swieczki czy nie koniecznie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy już napisali - nie bardzo.

Radził bym rozważyć albo zmianę autka z mocniejszym motorkiem, lub swap na inny mocniejszy motorek 1,6, 1,8 16V. A spalanie wcale znów bardzo się nie zwiększy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wprost:

chcesz zrobić na zasadzie "tanie radio, drogie baterie".

A czemu tak uważam:

1. głowica z 1.3 którą kupisz nawet za 50-100zł MUSI zostać przygotowana: planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworów, docieranie zaworów - to mus. Jeśli będzie tego wymagać to wymiana prowadnic zaworów, frezowanie gniazd jeśli będą nadpalone... W najtańszej opcji 350-400 za zrobienie. W najgorszej 800-900zł.

2. wałek do 13N jest bardzo ciężki do dostania. Jeśli się pojawia na rynku wtórnym, to więcej takich cwanych jak Ty ma na niego chętkę. Za 100-150zł kupisz taki wałek ale rozdzielacz zapłonu z c14nz z tego co pamiętam nie pasuje.

3. kolektory są całkiem inne - nie ten kształt wlotów (okrągłe - kwadratowe) i mocowania na śruby w innych miejscach są mi się tak coś kojarzy

4. uszczelka głowicy musi być nowa, pokrywy zaworów, rozrząd trzeba rozbebeszyć i sporo jeszcze.

 

Sentencja:

graty wyjdą w dobrym wypadku 800-1000zł, jak pójdzie źle dobijesz do 1300-1400.

Czy to jest tanio?

 

 

 

nie chodzi mi o zadnego swapa na 1.6 ,1.8 czy jakies 2.0 niestety to nie jest na moja kieszen

A powyżej rzeźbienie w gównie to Twoja kieszeń?

Silnik na swapa c20ne kupisz ze skrzynią za 700-800zł. Można też brać x20xev czyli 2.0 16v 136kM niewiele drożej. Do tego wymienić rozrząd, robocizna za przekładkę i da się zamknąć w 1500.

Rzeźba wyjdzie tyle samo, efekt będzie niewiadomy (te 15kM to se można wsadzić w buty - czysto teoretyczna wydumka niczym nie potwierdzona) a po swapie masz 115kM czyli praktycznie 2 razy więcej niż obecnie.

Nie wiem, czy 15kM jest warte tysiaka, za to wiem, że 55kM za 1500 jest na pewno atrakcyjniejsze.

Jesteś kolejnym "mądrym inaczej", któremu wydaje się, że tanim kosztem można dychawiczny motorek cudownie wzmocnić. Zapamiętaj: ten silnik nie ma potencjału do modyfikacji. Wiele osób sparzyło się na takim dłubaniu, ale jak to mówią "szkłem dupę wytrę, to zaoszczędzę na papierze toaletowym". Nie da się tak zrobić, żeby było dobrze i tanio. Albo dobrze i jest efekt, albo tanio i efekt placebo, bo jak będzie po tych cudach z 10kM więcej z tej 60-konnej pojeżdżawki, to będzie dobrze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szyna532

Czyli gra nie wwarta swieczki...

2.0 nie chce pakowac bo ja nie bd mial na koncu za co paliwa wlewac a jak sie ma mocy w aucie to sie korzysta ile wlezie...a w baku bedzie tylko wir...

 

W takim razie rowaze przekladke c16nz. podobno nic wielce nie trzeba zmieniac, ponoc nawet wiazka zostaje ta sama tylko nalezy sie zalozyc kopulke wraz z walkiem od c14nz.

Tylko nie wiem jak to jest z kompem czy od c14nz podejdzie , niektorzy pisali ze niby wysteruje te 1.6 ale na ile jest w tym prawdy to nie wiem, jeslii ktos posiada wiedze na ten temat to prosilbym o zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności