Skocz do zawartości

Falowanie obrotów na biegu jałowym X16XEL


Gość VectorOPC

Rekomendowane odpowiedzi

Gość VectorOPC

Witam,

 

na wstępie pragnę powiedzieć, że zdaje sobie sprawę z tego, że podobne tematy są wałkowane praktycznie wszędzie. Niestety ja wyczerpałem już wszystkie swoje pomysły, podobnie jak internet. Ostatnia deska ratunku w Was Panowie :).

 

Problem dotyczy samochodu Opel Astra G 1999r. 1.6 16V XEL + LPG

Przebieg samochodu to 201 000km

Instalacja sekwencyjna STAG 4 Eco, reduktor Palacar KR-4 150PS, wtryski Valtek 3ohm. Instalacja założona 20 000km temu, brak problemów dotychczas.

 

Problem polega na tym że falują obroty biegu jałowego, najczęściej na rozgrzanym silniku w zakresie 850-600rpm, do momentu aż zatrzęsie samochodem. Do tego samochód po odpuszczeniu czy dodaniu gazu troszkę szarpnie ( nie dzieje się to aksamitnie, a twardo ), zdarza się że podczas redukcji na drugi bieg w celu np. skrętu z głównej drogi samochód przed wrzuceniem dwójki ( jeszcze na " luzie " ) zgaśnie. Generalnie nieprzyjemnie się jeździ i zaczyna mnie to denerwowac, tym bardziej że już sporo zrobiłem a poprawy specjalnej nie ma. Podczas falowania kiedy przełączę na benzynę - jak ręką odjął, choć podczas jazdy na benzynie również obroty nie stoją tak jak powinny, problem wtedy jest jednak marginalny i można to przełknąć - wszak to XEL.

 

Rzeczy, które zostały już zrobione:

 

LPG:

 

- Ustawianie instalacji podczas jazdy ( prawie 100km i ponad 2 godziny - poprawa na chwilę )

- Ustawianie instalacji przy analizatorze spalin

- Podmiana listwy wtryskowej i sterownika LPG - brak jakiejkolwiek poprawy

- Wymiana filtrów w instalacji LPG

 

Ogólnie :

 

- Zawór EGR na nowy oryginał Pierburg

- Moduł zapłonowy, oryginał Delphi

- Świece zapłonowe NGK

- Czyszczona przepustnica i krokowy

- Wymiana kolektora ssącego ( syczenie z jego okolic, syczenie występuje nadal podejrzewam że to regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej )

- Oczywiście filtry itd. są wymieniane na wysokiej klasy zamienniki w odpowiednim interwale.

 

Generalnie ja już nie mam ani cierpliwości ani pomysłu. Z problemem borykam się już dłuższą chwilę ( będzie ze 2 miesiące na luzie ) i zaczyna mnie to mocno wkurzać. Nie wiem czy oddać samochód do innego gazownika ( stracę jeszcze rok gwarancji ) czy co zrobić. Jeśli macie kogoś zaufanego w okolicach Tarnowa czy Brzeska, lub sami chcecie podjąć się diagnostyki - super. Moim ostatnim pomysłem jest ECU, bo oczywiście występuje standardowy problem wysokich obrotów po odpaleniu samochodów, palenie na 3 gary i " pierdzenie " z wydechu - ale to jest od 2 lat, obroty nie falowały. Sterownik nie wywala również standardowych błędów " z rękawa ".

 

Poniżej macie jeszcze logi z OP-COMa jakie zrobiłem dzisiaj po wymianie kolektora ssącego. Jeśli potrzebujecie innych logów, podczas jazdy czy coś - pisać, wykonam jutro i podrzucę:

 

OP-COM zrzut - benzyna
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,11/02/2015. 20:1020

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.30 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.05 V
Temperatura cieczy chłodzącej,71 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.73 V
Temperatura powietrza wlotowego,39 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.90 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,4.20 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,2.9 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,8 CA
Numer komórki stukania,10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.76 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,570 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.6
O2 Pętla sensora,Otwarte
Status Powietrze/Paliwo,Bogata
O2 Integrator,128
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),138
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,750 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,10 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny
Pożądane jałowe,775 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,9 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V


OP-COM zrzut LPG

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,11/02/2015. 20:1153

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.0 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.31 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.11 V
Temperatura cieczy chłodzącej,77 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.49 V
Temperatura powietrza wlotowego,36 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.98 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,4.20 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,2.7 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
Numer komórki stukania,10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.76 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,261 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.6
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,117
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),138
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,775 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,10 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny
Pożądane jałowe,775 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,9 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V


OP-COM zrzut LPG ok 3000rpm

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,11/02/2015. 20:1215

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),12 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),1.07 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.23 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.68 V
Temperatura cieczy chłodzącej,78 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.46 V
Temperatura powietrza wlotowego,34 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.04 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,4.20 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,2.4 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,25 CA
Numer komórki stukania,12
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.76 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,65 %
O2 Sensor,340 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.9
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,135
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),7
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),117
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,3 100 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,23 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Nieaktywny
Pożądane jałowe,2 775 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,19 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

 

 

Dziękuję za uwagę i uprzejmie proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam.


Nikt nie ma pomysłu ? dla pomocy przesyłam dodatkowe logi podczas jazdy.
Dodatkowe logi:

Rozruch zimnego silnika, benzyna

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/02/2015. 13:4927

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.3 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.34 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.29 V
Temperatura cieczy chłodzącej,13 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.24 V
Temperatura powietrza wlotowego,13 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.59 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,3.00 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,4.9 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,8 CA
Numer komórki stukania,10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.76 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,464 mV
Stosunek powietrze/paliwo,10.6
O2 Pętla sensora,Otwarte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,128
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),122
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,1 025 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,36 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny
Pożądane jałowe,1 025 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,9 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

2500rpm zimny silnik LPG

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/02/2015. 13:5330

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.2 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),16 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),1.21 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.29 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.99 V
Temperatura cieczy chłodzącej,54 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,3.37 V
Temperatura powietrza wlotowego,10 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.66 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,2.60 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,4.3 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,28 CA
Numer komórki stukania,12
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.78 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,318 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.2
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,155
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),6
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),122
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,2 825 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,32 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Nieaktywny
Pożądane jałowe,2 700 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,22 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

1800rpm zimny silnik LPG

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/02/2015. 13:5447

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.3 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.22 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.62 V
Temperatura cieczy chłodzącej,63 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,3.00 V
Temperatura powietrza wlotowego,9 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.68 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,2.40 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,2.0 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,12 CA
Numer komórki stukania,10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.78 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,292 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.6
O2 Pętla sensora,Otwarte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,128
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),122
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,1 525 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,21 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Nieaktywny
Pożądane jałowe,1 412 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,9 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

Falowanie na jałowym, zimny silnik LPG

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/02/2015. 13:5551

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.2 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.34 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.27 V
Temperatura cieczy chłodzącej,68 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.83 V
Temperatura powietrza wlotowego,9 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.68 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,3.00 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,3.9 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,3 CA
Numer komórki stukania,10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.78 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,186 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.3
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,148
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),122
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,850 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,10 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny
Pożądane jałowe,775 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,9 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

1800rpm rozgrzany silnik, LPG

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/02/2015. 14:230

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),7 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.88 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.35 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.34 V
Temperatura cieczy chłodzącej,82 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.30 V
Temperatura powietrza wlotowego,10 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.66 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,2.60 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,3.5 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,22 CA
Numer komórki stukania,11
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),5 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),5 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.97 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,56 %
O2 Sensor,544 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.6
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo,Bogata
O2 Integrator,138
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Aktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),6
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),123
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,1 775 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,26 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Nieaktywny
Pożądane jałowe,1 675 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,14 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

3000rpm rozgrzany silnik, LPG

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/02/2015. 14:248

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.2 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.13 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.14 V
Temperatura cieczy chłodzącej,83 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.26 V
Temperatura powietrza wlotowego,9 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.68 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,2.40 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,0.0 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,22 CA
Numer komórki stukania,12
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.78 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,84 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.6
O2 Pętla sensora,Otwarte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,128
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),122
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,2 725 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,14 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Nieaktywny
Pożądane jałowe,2 612 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,9 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Aktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

4000rpm rozgrzany silnik, LPG

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/02/2015. 14:338

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.2 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.13 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.14 V
Temperatura cieczy chłodzącej,85 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.20 V
Temperatura powietrza wlotowego,9 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.70 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,2.40 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,0.0 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,24 CA
Numer komórki stukania,12
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.78 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,106 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.6
O2 Pętla sensora,Otwarte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,128
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),123
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,2 950 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,18 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Nieaktywny
Pożądane jałowe,2 825 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,9 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Aktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

Jałowy, silnik rozgrzany, brak falowania, LPG

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/02/2015. 14:503

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1999,Astra-G,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF48X6138488
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09355929 DK
systemSupplierECUSoftwareNumber: CYND
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0981

CalibrationDate: P1299A01

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.0 V
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.33 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.21 V
Temperatura cieczy chłodzącej,87 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.16 V
Temperatura powietrza wlotowego,10 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.66 V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,3.00 bar
Lampka kontrolna,Wył 12V
Impuls wtrysku,3.5 ms
Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
Numer komórki stukania,10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.78 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,168 mV
Stosunek powietrze/paliwo,14.6
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo,Uboga
O2 Integrator,137
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Aktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),133
Grzejnik czujnika O2,Aktywny
Prędkość silnika,800 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,10 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny
Pożądane jałowe,775 obr/min
Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
Obciążenie silnika,9 %
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V




Zauważyłem, że podczas falowania obrotów, wskazania zakładki O2 sensor, wahają się od 120-860mV. Rozumiem że to wskazania lambdy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Diagnostyka silnika to nie tylko przepisanie suchych danych w danym zakresie. O2 Sensor,168 mV to trochę mało ale to tylko na sucho przepisane dane a nie diagnostyka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności