Skocz do zawartości

Zaślepienie EGR opel signum 1.9 cdti 150 km


Gość tomekkz2

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekkz2

Witam.

Najpierw przeproszę za używane słownictwo ale naprawdę nie znam słownictwa mechanicznego.

Czy można zaślepić egr w oplu signum 1.9 cdti 150 km i co trzeba zrobić żeby wszystko działało normalnie?.

Nadmienię również, iż kolega zaślepił zawór EGR od dołu ( taka rurka aluminiowa)używając do tego blaszki aluminiowej. Mówił także, że świeci mu się kontrolka Check energi, ale on nic sobie z tego nie robi. Czy to możliwe????Co się dzieje z temperaturą w komorze spalania??? Czy czasami silnika szlag nie trafi w przypadu takiego zaślepienia EGR-u? :?:

 

Ostatnio czyściłem EGZ i zauważyłem że pomiędzy EGR a kolektorem ssącym nie mam uszczelki? :?:? Czy ona tam powinna być :?:??

 

Napisze również, że od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem podczas zmiany biegów. Przełączając biegi z 1 na 2 i 3 na 4 czuję jakby coś hamowało samochód ( jakby wiatr mocniej wiał z przodu) po przełączeniu na wyższy bieg muszę znów mocniej wciskać gaz żeby dać optymalne warunki pracy silnika na danym biegu. Według mnie podczas przełączania biegów na wyższe samochód powinien płynąc, a u mnie tak nie jest wiec co jest nie tak? :?:??Gdzie muszę szukać problemu? :?: Żadnych błędów w kompie nie ma? :?:? Kolektor ssący, przepustnicę czyściłem ....Co zrobić :?: Z góry dziękuję za podpowiedzi.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość SignumPKS

Jeśli chodzi o samo zaślepianie EGRa to nie ma się czego bać. Mój mechanik mówił, że prędzej czy później i tak będę musiał wymienić EGR, ale z zaślepką przejechałem już koło 15 tysięcy km i jest ok

Edytowane przez SignumPKS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Poza kontrolką emisji lekko podwyższonym ciśnieniem doładowania nic złego się nie dzieje. Z tym ciśnieniem doładowania to jest u mnie tak że w signum jest wyższe przy zaślepionym EGR a przy w astrze z tym samym silnikiem, ciśnienie doładowania jest takie same jak bez zaślepki. Może to kwestia oprogramowania? Nie wiem. W każdym bądź razie wg mnie zaślepienie EGR wpływa dodatnio na kondycję silnika. Ujemnie zaś wpływa na emisję spalin, charakterystykę i kulturę pracy gdy silnik jest zimny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SignumPKS

Co do kultury pracy to się zgadzam :D Wiadomo, że diesel musi kopcić, ale czasami gdy pod blokiem odpalałem auto, odstane przy -10 stopniach, była niemiłosierna dymówka. Wiadomo jak to 'kochane' sąsiadki w oknach gadały później, że Panu Krzysztofowi auto się popsuło...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności