Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mokka 1.6 stuk podczas puszczania sprzęgła

sprzęgło skrzynia biegów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   mizerny

mizerny
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.6
  • Nadwozie:SUV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 luty 2015 - 18:37

Witam wszystkich.

Od prawie dwóch miesięcy jestem posiadaczem Opla Mokka 1.6. Samochód ma przejechane 1.700 km.

Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i rzadziej z 2 na 3 przy puszczaniu sprzegła dochodzi mnie odgłos stuku. Jeżeli sprzegło puszczam bardzo wolno to tego stuku nie słyszę. Biegi wchodzą przy tym dobrze, choć z pewnym oporem, ale to nie przeszkadza. W żadnym z wcześniejszych moich samochodów nie dochodziły mnie tego typu dźwięki.

Czy ktoś z lepiej zorientowanych w temacie może wie czym to jest spowodowane?

 

P.S. od razu zaznaczę, że czytalem post, gdzie jeden z forumowiczów skarży się na odgłos ze skrzyni biegów, ale wydaje mi się, że w moim wypadków nie jest to spowodowane kasowaniem luzów.



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4577 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 luty 2015 - 18:52

Trzeba by to słyszeć. Podjedź do ASO - masz gwarancję, niech posłuchają. Ten silnik nie ma dwumasy więc na pewno nie jej wina. Kwestia charakteru tego stuku i jego siły - uważasz, że to nie luzy, masz jakieś doświadczenie w tej kwestii?



  • 0

#3 OFFLINE   mizerny

mizerny
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.6
  • Nadwozie:SUV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 luty 2015 - 20:25

Nie mam żadnego doświadczenia, wydaje mi się, że w nowym samochodzie sprzegło i skrzynia nie powinny wydawać dźwiękow jak w aucie po 200 tys km przebiegu. W żadnym z dotychczasowych aut niczego takiego nie słyszałem. Czy gdyby to jednak były luzy, da się ten dźwięk jakoś zlikwidowac regulacją czy inną czynnościa serwisową.?


  • 0

#4 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4577 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 luty 2015 - 20:58

Też mam nową Mokkę. Mogę powiedzieć tyle, że obecnie produkowane samochody są robione na ilość, nie na jakość.

Też czasem odnoszę wrażenie, że niektóre luzy są zbyt duże. Też czasem mam wrażenie, że na całkowicie zimnej skrzyni haczy mi lekko 2 i 3 bieg. Mam też świadomość, że rozebranie skrzyni i wymiana synchronizatorów 2 i 3 biegu nic mi nie da, i po naprawie będzie to samo. Obawiam się też, że w Twoim przypadku zostanie to uznane jako luz technologiczny mieszczący się w normie.

Tak samo jest ze zużyciem oleju - litr na 1000km to dużo nawet dla używanego auta, a taką normę mają samochody nowe... Dlatego pytałem, czy masz doświadczenie bo obawiam się, że odejdziesz z kwitkiem jeśli oczekujesz bezszelestnego zachowania się zespołu napędowego.



  • 0

#5 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 luty 2015 - 21:09

Tiaaa autko za +70 patyków i litr oleju silnikowego na 1000km oraz stuki? Jak miałem poprzednie (nowe) auto i coś pukało. Szukali, szukali aż znaleźli, luz na jednej ze śrub mocujących szynę od fotela pasażera. Kwestia chęci i podejścia. Co zyskało na tym ASO? Serwisowałem tam auto przez wiele lat blacharsko i mechanicznie...



  • 0

#6 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4577 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 luty 2015 - 21:14

Piszę o normach producenta. Nie oznacza to, że tyle chleje.

Problem stuków - pisałem, żeby podjechał do ASO. Może faktycznie jest coś nie tak - nie mamy szklanej kuli, żeby na odległość postawić diagnozę.

Często ludzie skarżą się na głośną pracę napędu - skrzynia z Mokki 1.6 jest też w innych modelach i cały czas są te same jazdy bez trzymanki. M32 6-biegowe też mają swoje "uroki" i niestety nikt nic na to nie poradzi.



  • 0

#7 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 luty 2015 - 21:29

No to tak o zużyciu oleju silnikowego. W mojej przebieg 15 000km, stan oleju pilnowany na 3/4 miarki i uzupełniany na bieżąco. Na razie dolane zostało łącznie około 0,4l.

 

To jest OK dla tego silnika?



  • 0

#8 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4577 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 luty 2015 - 21:40

Oczywiście że tak. Każdy silnik bierze olej, tylko nie zawsze widać to na bagnecie. Te 4 setki na 15kkm to pryszcz - wychodzi 25ml na 1000km czyli praktycznie śladowa ilość... 



  • 0

#9 OFFLINE   mizerny

mizerny
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.6
  • Nadwozie:SUV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 luty 2015 - 23:11

Zrobię jak radzisz, podjadę do ASO niech posluchają i zobaczą. Nawiasem mówiąc jak prowadziłem Mokki 1.4 i 1.6 podczas jazd testowych to nie było żadnych stuków. Mają jakieś specjalne egzemplarze.

  • 0

#10 OFFLINE   Jareczek

Jareczek
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4T
  • Nadwozie:SUV
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 marzec 2015 - 18:37

Tak jak w Insigni... Non Stop  trzaskania,pukania,metaliczne dzwieki niewiadomo skąd....trzeszczenie...i ciagłe usterki...mniejsze i wieksze...

Dlatego bez żalu sie jej pozbyłem....wersja 2.0 160Km  Cosmo/Elite 2010 :( 

 

Pozdr



  • 0