Skocz do zawartości

Zdjęcie

Start - stop wyłączenie na stałe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   majpitek

majpitek
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1,6 16V 115KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 luty 2015 - 19:41

Witam@

Chciałbym na stałe wyłaczyć system "start - stop". Powód prozaiczny: do pracy 12km w jedną stronę i 22 (!) skrzyżowania ze światłami. Przeciętnie połowa na czerwono plus korki po południu - średnio około 25 - 30 startów silnika w jednym dniu (który akumulator to wytrzyma). Radzę sobie wyłącznikiem, ale trzeba pamiętąć, że po każdym uruchomieniu silnika system się aktywuje. Na szczęście zielona dioda, która wskazuje na aktywność jest jasna i dobrze ją widać.Dziwi mnie, że w podstawowej wersji zamontowano ten gadżet, ale cenię sobie wolność wyboru :!: , mojego również. Podejrzewam, że wystarczy odrobinę wysunąc któryś bezpiecznik (na wszelki wypadek nieopisany inaczej niż symbolem). Ciekaw jestem waszych opinii.

Pozdrawiam@



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 624 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 luty 2015 - 19:48

Twój akumulator i rozrusznik to wytrzymają. Są inne od standardowych i właśnie do tego przystosowane. To nie jest zwykły akumulator zobaczysz to kiedyś przy zakupie nowego ile zapłacisz...  :gwizd: A czy przypadkiem system start-stop nie jest właśnie do takich sytuacji?!



Użytkownik Marcin2000 edytował ten post 28 luty 2015 - 19:50

  • 0

#3 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4578 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 luty 2015 - 19:55

Mokka z S&S ma aku 70Ah. Moja bez S&S ma 50Ah. A rozruszniki są takie same ;)




  • 0

#4 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 624 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 luty 2015 - 20:52

Co do rozruszników jesteś faktycznie pewien na 100%? Czytałem, że są obliczone na więcej uruchomień niż standardowe.

Akumulatory do S&S czyli AGM  http://autobeztajemn...azenie/298.html

 

Co ciekawe w swojej CD też mam akumulator Varty 50 Ah. 



Użytkownik Marcin2000 edytował ten post 28 luty 2015 - 22:24

  • 0

#5 OFFLINE   majpitek

majpitek
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1,6 16V 115KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 luty 2015 - 22:52

Podejrzewam, że projektanci Mokki brali pod uwagę płynność ruchu miejskiego w innych krajach niż Polska. Jak dla mnie S&S to zupełnie zbędny gadżet w naszej rzeczywistości. Oczywiście można go oszukać trzymając "na luzie" cały czas wciśnięte sprzęgło. Rodzi się jednak pytanie: co jest tańsze - sprzęgło (do naprawy) czy akumulator (do wymiany)?



  • 0

#6 OFFLINE   radd

radd
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4T
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 luty 2015 - 22:58

Cieszę się, że nie mam tego "ekologicznego" g_ _ _ a.

Niestety nie tylko u Opla S&S-u nie da się wyłączyć na stałe. Trzeba za każdym razem po odpaleniu deaktywować (kaszana...)



  • 0

#7 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 624 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 luty 2015 - 23:14

nie przesadzaj z tym płynnym ruchem w EU mamy wszak Rzym, Madryt, Ateny, Paryż.  :beer:  Na wschód masz korki w Moskwie czy Kijowie ale to nie europa tylko prawie Ural  :rotfl:



  • 0

#8 OFFLINE   fsw

fsw
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • LokalizacjaLubuskie
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1,6 115KM
  • Nadwozie:SUV
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 marzec 2015 - 23:27

Witam.

Nie przesadzacie Panowie z tym S&S ?

Przekręcić kluczyk w stacyjce i wcisnąć jedną klapkę to chyba nie problem  :kroli:

 

Śmiem nawet stwierdzić, że wielu kierowcom bardziej przeszkadza w samochodzie ... kierownica  :[  

Gdyby nie ona, jakże swobodnie można by było w czasie jazdy macać ciągle paluchami po klawiaturze sterowanie nawigacją, wybierać foldery z ulubioną muzyką, czy przełączać w kółko ile pali na w danym momencie i ile przejechaliśmy km od ostatniego skrzyżowania itd., już nie wspomnę innych czynności, chociażby takiej jak paplanie (tu prosi się o mocniejsze określenie tej czynności) przez komórkę   :spac2:

Czymże przy tym jest jedno kliknięcie S&S ?  :popcorn:



  • 0

#9 OFFLINE   czupet

czupet
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Zafira Tourer
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 czerwiec 2016 - 17:09

odgrzebując ten wątek, to też chętnie wyłączyłbym Start and Stop. Zastanawiałem się nad wstawieniem automatu, który po uruchomieniu silnika sam wyłączałby S&S, a dopiero naciśnięcie przycisku S&S włączałoby system. To chyba da się zrobić? Ktoś próbował?



  • 1