Skocz do zawartości

Problem z elektryką Astra G 1.4 16v Z14XE


Gość netfox

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, posiadam Astrę G od początku rok 2004. W zasadzie nic wielkiego się nie działo podczas eksploatacji do roku 2007. Zaczęły wypadać zapłony, kontrolka silnika zapalała się po przejechaniu 2km rano i mrugała gdy było ponad 2000 obrotów(głównie okres jesienno-zimowy), zatrzymywałem się gasiłem silnik odpalałem po 10 sekundach i wszystko wracało do normy i zapłony już nie wypadały. Mocno się zaniepokoiłem i odstawiłem auto do ASO miało wtedy około 85000km. W ASO podali że mam błędy na sterowniku głównie od P0301 do P0304 (wyrzucanie zapłonów) i powinienem pomyśleć o wymianie modułu cewek, szybko okazało się że to nie jest przyczyną, ale ASO nie chciało ze mną gadać więc ponad 1000zł w próżnię, a problemy te same, rano wyrzucanie zapłonów, a po ponownym włączeniu silnika jazda bez trudności. Tak jest do dzisiejszego dnia, z tym że problem lekko się pogłębił i na trasie do pracy około 15km potrafił wyrzucić 2 lub 3 razy zapłon, albo gasnąć po dojechaniu do świateł. Teraz problem się nawarstwił auto po odpaleniu silnika pracuje a po chwili dławi się i gaśnie na jałowym, a podczas jazdy lekko szarpie, jak przytrzymuję obroty wyżej to lekko falują w granicach jednego 1cm na jałowym biegu. Wszystkie błędy sterownika to P0105, P0300, P0340, P0220, P0120, P1550. Ogólnie wydaje mi się że kilka lat temu były te same, ale nie było błędu P0105(MAP sensor) tylko te pozostałe. Kolega poradził najpierw wymienić czujnik wałka rozrządu P0340, niestety zgłasza znów ten błąd, i nie poprawiło się, więc od razu padło na sterownik, który już podejrzewałem od kilku lat, otworzyłem sterownik w 2013r - jak nowy na oko bez zarzutu. Jak auto zaczęło gasnąć postanowiłem w tym roku 2015 marzec 02 wysłać sterownik do regeneracji, facet powiedział, że nie będzie mnie ściemniał i że sterownik jest sprawny pod kątem połączeń, ale nie może zbadać układów elektrycznie. Zauważyłem że w silniku po dłuższym nagrzaniu i poruszaniu wiązką kabli elektrycznych przy samym sterowniku (górna wtyczka) to samochód wyraźnie zmienia obroty i gaśnie. Pewnie brakuje jakichś sygnałów, ale nie mam schematu do wtyczki.

Czytałem wiele takich przypadków i wiem że może brakować jakiejś masy do sterownika. Jak miałbym zmierzyć czy na sterownik wchodzą napięcia kiedy przewody są zaizolowane do samej wtyczki, mierzy się we wtyczce czy w gnieździe? Czy możliwe jest że we wtyczce tej od sterownika (żeńskiej) mogły popękać rurki? Bo z drugiej strony wtyczki przewody wchodzą do środka i nie widać żeby któryś chciał wypaść lub był złamany, albo izolacja przecięta.

Proszę o pomoc. Czy w tym przypadku muszę wymienić całą instalację elektryczną?

Edytowane przez netfox

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Oj długo zwlekałeś z rejestracją.

Masz tu kody błędów - http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

Druga sprawa - wymieniając jakiś czujnik lub coś z osprzętu trzeba pamiętać że Ople niechętnie współpracują z zamiennikami.

Można miernikiem mierzyć przejście przewodów sygnałowych - są dość cienkie i bywa że się uszkadzają - schematy możliwe że ktoś ma - wystarczy popytać.

Typ twojego motorka był montowany też w innych modelach więc też poszukaj tu - http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=search&search_in=forums - pewnie więcej znajdziesz odpowiedzi.

Powodzenia. :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ten post http://forum.opel24.com/topic/70347-problem-z-elektryka-astra-g-14-16v/?p=571338i kilka wcześniejszych.

Opisywałem co można samodzielnie sprawdzić. Chyba że masz silnik x14xe to wtedy patrz posty późniejsze.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Silnik mam Z14XE właśnie z tą wtyczką z tego tematu który wysłałeś 4 rzędową i są takie 2 wtyczki. Sterownik Delphi delco electronics system HSFI-2.1 DXMH 12242030.

Studiowałem już ten wątek który mi wysłałeś, ale czy schemat tam udostępniony dotyczy tego modelu silnika z14xe czy innego x14xe? Gościu miał x14xe.

Czy może masz schemat od Z14XE i jak mierzyć?, złapie masę na silniku i będę mierzył przejścia we wtyczce przy wyłączonym zapłonie czy tak?

A jak zmierzyć napięcia gdy wtyczki są zapięte na sterowniku? Czy rozbierać ten układ za silnikiem gdzie ta grubsza część wiązki wchodzi pod taki plastik?

Witam.

Oj długo zwlekałeś z rejestracją.

Masz tu kody błędów - http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

Druga sprawa - wymieniając jakiś czujnik lub coś z osprzętu trzeba pamiętać że Ople niechętnie współpracują z zamiennikami.

Można miernikiem mierzyć przejście przewodów sygnałowych - są dość cienkie i bywa że się uszkadzają - schematy możliwe że ktoś ma - wystarczy popytać.

Typ twojego motorka był montowany też w innych modelach więc też poszukaj tu - http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=search&search_in=forums - pewnie więcej znajdziesz odpowiedzi.

Powodzenia. :spoko:

Dzięki wielkie za odpowiedź, tak samo jak na filmiku tego gościa obroty falują jak chcę przytrzymać np. na 2000 obrotów to tak falują, jak puszczę gaz całkowicie to falują w granicach 1mm czyli prawie nie falują i za chwilkę dławi się w dół jakby mu paliwo odcinano i gaśnie. To całkiem nowa przypadłość tego autka to falowanie i gaśnięcie. W tamtym wątku gość dostał poradę wyczyszczenia przepustnicy, ale nie opisał co zrobił dalej i czy rozwiązał problem niestety.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary robisz w wtyczce po jej wypięciu z sterownika. Zobacz post 33 - opisałem kiedy ma byś włączony i kiedy wyłączony zapłon.

Schemat do Z14XE wrzucę wieczorkiem.

 

z14xe.jpg

 

A16 ABS moduł kontrolny
A63 AC moduł kontrolny
S149 AC włącznik główny
B138 Czujnik położenia pedału gazu
31 Akumulator -
30 Akumulator +
S13 włącznik stop
B132 czujnik położenia walka rozrządu
S258 włącznik/czujni pozycji pedału sprzęgła
B54 Czujnik położenia walu korbowego
S79 włącznik kontroli trakcji
X1 gniazdo kontrolne
A161 wyświetlacz
K46 przekaźnik
A35 ECU
A95 moduł kontroli wentylatora silnika
K12-I przekaźnik wentylatora silnika
K12-II przekaźnik wentylatora silnika
B24 czujnik temperatury silnika (ECU)
P4 czujnik temperatury silnika (zegary)
H63 Lampka kontrolna silnika
Y104 zawór EVAP
Y151 zawór EGR
B149 czujnik położenia zaworu EGR
P3 wskaźnik paliwa
M12 pompa paliwa
K20 przekaźnik pompy paliwa
F bezpiecznik
X28-II skrzynka bezpieczników 1/ komora silnika
X28-III skrzynka bezpieczników 2/komora silnika
B72-II sonda lambda za katalizatorem
B72-I sonda lambda przed katalizatorem
T1 Cewka zapłonowa
15 włącznik zapłonu (stacyjka)
A162 moduł immo
Y3 wtryskiwacz
A5 panel kontrolny
B25 czujnik temperatury powietrza dolotowego
B69 czujnik stukowy
B83 MAP sensor
A81 moduł wspomagania kierownicy
H50 lampka serwis
P7 prędkościomierz
A177 moduł kontroli przepustnicy
M89 silniczek przepustnicy
B169 czujnik położenia przepustnicy
A57 TCM
A123 wzmacniacz sygnału prędkości pojazdu
B19 czujnik prędkości pojazdu, lewe przednie koło

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za schemat, na programie torque obserwuję, że czujnik powietrza dolotowego bo tylko takie coś mam zachowuje się dziwnie często jest poza zakresem jakby był wyłączony pokazuje -40stC. Gdy poruszam kabelkami górnej wtyczki to wskakuje poprawny odczyt np. 25stC, rano jak jest zimny to jest bardzo dobrze bo nie traci odczytu i auto bez problemu pokonuje 15km bez objawów wyłączania jak silnik się mocno zagrzeje a według programu torque na postojach potrafi dojść do 100stC cieczy chłodzącej czego wskaźnik nie pokazuje tylko 90st na wskazówce. Trochę dziwne. Na schemacie mam ten czujnik dolotowy jako B25 i dochodzi do A43 a z drugiej do A29 i innych, jak to pomierzyć? Jak odnaleźć post 3 żeby trochę sobie przybliżyć mierzenie z zapłonem i bez. Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz się na początek w preparat do czyszczenia styków elektrycznych np "kontakt spray"

Rozepnij wtyczkę od tego czujnika i użyj preparatu. Z innymi podejrzanymi wtyczkami zrób podobnie.

Sprawdzić możesz też miernikiem jego rezystancje.

AD podaje takie wartości

20st/C - 3600 Ohm

40st/C - 1500 Ohm

80st/C - 300 Ohm

Ta temperatura - 40st/C jak łatwo wywnioskować bierze się z słabego styku. Może nawet w wtyczce tego czujnika.


 

 

Jak odnaleźć post 3 żeby trochę sobie przybliżyć mierzenie z zapłonem i bez. Dzięki

chodziło mi o stronę trzecią w tamtym temacie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wtyczki były już odpinane wiele razy ze sterownika i z czujników i dawałem już WD40 kilku-krotnie. Wieczorem schłodziłem(znalazłem fajną rzecz jak odpinam czujnik temperatury cieczy to włącza się na stałe wentylator) wentylatorem silnik do 50stC i ruszając wtyczką górną od sterownika patrzyłem jak gasł za każdym razem tracąc obroty. Tydzień wcześniej wysłałem sterownik do regeneracji i miał gość sprawdzić te połączenia na płytkę może jednak coś przeoczył, albo ta wtyczka co ją do sterownika wkładam to ona wewnątrz ma jakąś wadę, bo kabelki są chyba ok. Dziś ma przyjść wiązka przewodów od Zafiry z allegro z podobnym silnikiem 1.6 typ przewodów się zgadza 09133177B i mam nadzieję, że nie będzie się różniła od mojej bo ja mam 1.4. Nie wiem dokładnie jak zdjąć tą wiązkę z wtrysków, ale poszukam może jakiś film instruktażowy. Swoją drogą coś czytałem że jak się nagrzewa mocno sterownik to te złącza mogą puszczać i jak jest zimny to odwrotnie. Rano dziś przejechał 15km i wszystko w normie (nawet zapłonów nie wyrzucił), ale silnik miał temp 75stC i co ciekawe czujnik dolotowy powietrza wskazywał cały czas dobrą temperaturę. Wyraźnie zaczyna sam się wyłączać na jałowym lub szarpać delikatnie podczas jazdy jak przekracza 95stC(odczyt z czujnika programem torque). Kolejną rzeczą którą znalazłem jest lekki wyciek płynu chłodzącego z chłodnicy. Zaniepokoiło mnie jeszcze jedno, czasem jak silnik chodził a ja wpatrywałem się w sterownik widziałem że nie zawsze płyn porusza się w zbiorniku, zwłaszcza jak dłużej pochodzi, ale to nie reguła. Moje pytanie jak mierzyć czy ten czujnik temperatury powietrza przechodzi do sterownika i tam na wtyczce sterownika sprawdziłbym rezystancję. Tylko jak czytać ten schemat?. Wydaje mi się że górna wtyczka sterownika ma oznaczenie M a tu takiego nie ma tylko jakieś A i B.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40 nie za bardzo nadaje się do czyszczenia styków. Kup coś z przeznaczeniem do tego.

 

Zwróć uwagę na schemat, w opisie na wtyczce B na pinach 2 i 19 powinno być napięcie z akumulatora (30)

Jak znajdziesz to będziesz wiedział wtedy która wtyczka M czy L jest w schemacie A lub B. Wtedy w drugiej łatwiej znajdziesz piny do czujnika temperatury.

Sam czujnik zapewne działa prawidłowo ale coś na stykach czasami nie łączy. Ten sam problem jest zapewne i na innych wtyczkach.

 

Jak odpinasz czujnik temperatury płynu to sterownik włącza wentylatory i jest to normalne. Jest to rodzaj zabezpieczenia silnika gdy brak informacji z tego czujnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności