Gość właściciel Corsy C Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Witam! Dzisiaj przy próbie włączenia pierwszego biegu w mojej corsie c z 2003 roku ( 1.2 75KM ) pedał sprzęgła wszedł w podłogę. Po doczłapaniu się do garażu i wjeździe na kanał zauważyłem,że prze zaślepkę u dołu sprzęgła cieknie płyn. Przypuszczam,że odmówił posłuszeństwa hydrauliczny wysprzęglik sprzęgła. W związku z tym mam pytanie czy ktoś z Szanownych forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem i czy do usunięcia usterki trzeba będzie wyciągać skrzynię biegów i ewentualnie jak to najkorzystniej zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Zdarza się padnięcie wysprzęglika. Trzeba sanki zdjąć i oczywiście skrzynię.Wysprzęglik radzę porządny nabyć żeby dwa razy nie robić.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość właściciel Corsy C Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Wielkie dzięki za informację. Niepokoją mnie te sanki, strasznie dużo roboty,aby je ściągnąć, zawieszenie jest do nich zamocowane,ale dam radę:-)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Nie wiem jak w Corsie z miejscem. Ja u siebie siebie odkręciłem tylko sanki z jednej strony i skrzynie wytargałem przez nadkole.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość właściciel Corsy C Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Jeżeli już to będzie ciężko, strasznie jest to wszystko zkondensowane. Ale z uwagi na brak zaufania do mechaników wolę sam to uczynić. Radzę sobie bez większych problemów tylko akuratnie jeszcze nie miałem okazji dobierać się do układu napędowego tegoż samochodu i dlatego pytam jakby to najlepiej zrobić. A nóże ktoś już miał z taką przypadłością do czynienia i zechce podzielić się doświadczeniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość właściciel Corsy C Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Witam ponownie szanownych forumowiczów! W zeszłą sobotę dokonałem wymiany tegoż wysprzęglika i powiem wam z szczerością,że jeżeli nie macie kanału i różnego rodzaju narzędzi to nie ma co się zabierać za tę robotę. Szkoda nerwów, tym bardziej jeżeli mechanik zrobiłby to wam za jakieś 300- 400 złotych. Znacząco ułatwiło by tą czynność posiadanie podnośnika, na kanale ciężko to się robi,a szczególnie umnie bo jest on za krótki,ale to na marginesie. Jeżeli chodzi o wysprzęglik to w serwisie orginał kosztuje 900 złotych jak dla mnie stałego klienta za 650 złotych mogli by mi go sprzedać. W sklepie motoryzacyjnym za LUKA zaproponowano mi cenę 600 złotych,ale ostatecznie wybrałem wysprzęglik firmy KM Motor Technik za 300 złotych na marginesie poleca go autoryzowany serwis opla z Łodzi. Robocizna w ASO w Krakowie zaczyna się od 500 złotych. W moim wykonaniu wymiana trwała, w raz z późniejszym odpowietrzeniem od 8 rano do 24 w nocy- oczywiście nie odliczam od tego czasu przerw na obiad kolację czy też herbatę. Dodam,że z doskoku pomagał też mi tata. W skrócie powiem,że lepiej nie kombinować tylko zdemontować całe sanki i ściągnąć szkrzynię w dół. Na chwilę obecną wrzucę kilka zdjęć,a później opiszę proces wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 To czekamy na fotorelacje z wymiany Pierwszy raz jak wyjmowałem skrzynie to też sporo czasu straciłem i kilka kluczy musiałem dokupić, Za drugim już wiedziałem co i jak, to wyrobiłem się w ośmiu godzinach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość właściciel Corsy C Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Trochę to trawało,ale cóż siła wyższa. Zgodnie z umową postaram się opisać proces wymiany wspomnianego wysprzęglika. Dysponuję kanałem,więc miałem ułatwione zadanie, chociaż do takiej naprawy lepiej było by wykorzystać podnośnik warsztatowy. - Demontujemy zawleczki zabezpieczające naktrętki przegubów, poluzowujemy je(są mocno dokęcone, więc lepiej zrobić jak samochód spoczywa jeszcze na kołach), poluzowujemy również szpilki mocujące przednie koła. - Unosimy samochód, ściągamy koła, odkręcamy nakrętki przegubów, należy też zdemontować układ wydechowy. - Trzeba odkręcić łapę podtrzymującą silnik oraz rozłączyć dźwignię zmiany biegów od skrzyni przekładniowej( za pomocą kluczy torx) -Pozbywamy się kompozytowego nadkola- z lewej strony bo tylko na tą stronę można wyciągnąc skrzynię. - Kolejną czynością jest odkręcenie przegubu wachacza od zwrotnicy do tego będzie potrzebny klucz "16", nakrętkę odkręcamy,śrubę wybijamy następnie pociągamy w dół wachacz, zapewne nie będzie chciał wyjść, trzeba użyć breszki. - Odkręcamy łącznik stabilizatora( po stronie kierowcy). -Odkręcamy maglownicę od sanek Dwie śruby na rysunku zaznaczone na czerwono, klucz "18" potrzeba dwóch- należy od góry śrubę przytrzymywać,a z dołu odkręcać nakrętkę. - Ściągamy kompozytową obudowę dolną znajdującą się po prawej stronie samochodu - Możemy teraz przejść do demontażu sanek( 4 śruby potrzebna będzie przedłużka bo zapewne śruby będą zapieczone) Z perspektywy czasu uważam,że lepiej jest zdemontować zupełnie sanki,ale w czasie wymiany nie ściągałem ich w całości,a jedynie maksymalnie opuściłem. Po lewej stronie wykręciłem dwie śruby,a z prawej strony odkręcałem je niezupełnie. - Kolejną czynnością jest rozłączenie skrzyni od silnika, dokonuje się tego przez wykręcenie śrub łączących te elementy. Nie trzeba odłączać rozrusznika. Jeżeli mamy już wykręcone śrubki trzeba podwiesić silnik i przystąpić do wykręcenia elastycznej podpory silnika oraz odłączyć wąż dostarczający płyn hamulcowy do wysprzęglika. Przewód rozłączamy poprzez wyciągnięcie sprężynowego zabezpieczenia. - Teraz już trzeba użyć tylko siły fizycznej i pociągając skrzynkę w stronę lewego koła rozłączyć ją z silnikiem. Nie trzeba wyciągać jej w całości, oczywiście jak komu będzie wygodniej. - Przed odkręceniem samego wysprzęglika demontujemy zewnętrzne złącze w raz z odpowietrznikiem poprzez wyciągnięcie sprężynwego zabezpieczenia, następnie odkręcamy trzy śrubki i wyciągamy wysprzęglik oraz uszczelkę znajdującą się pod nim. Następnie zakładamy nową uszczelkę i nowy wysprzęglik, gwint śrubek należy zabezpieczyć specjalnym klejem do tego przeznaczonym. Montażu dokonujemy w odwrotnej kolejności. Proces odpowietrzenia opiszę troszkę później, zrobę kilka zdjęć,aby lepiej to wyjaśnić. Edytowane 28 Czerwca 2015 przez właściciel Corsy C   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Dobra robota.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomekmim Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 brawo za opis wczoraj po wymianie i przy odpowietrzaniu wciaz cos nei grało poszedlem na zywiol i wyszarpalem skrzynie, tez wymienie ten wysprzeglik chociaz mi w sklepie mowili o cenie rzędu 250,- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.