Skocz do zawartości

Opel CORSA B 99' 1.0 benz, problem! POMOCY


Gość kudukatana

Rekomendowane odpowiedzi

Na przykład walniętą uszczelką pod przepustnicą.Na przykład walniętą uszczelką pod kolektorem ssącym.Ja obstawiam na uszczelkę pod przepustnicą.

Jeżeli chodzi o czepianie się szczegółów to piszesz że masz LPG pierwszej gen.mając sondę w wydechu.I to już jest szczegół bardzo ważny ponieważ mając sondę powinna być druga gen z silnikiem krokowym LPG który wymusza poprawną pracę sondy regulując sobie krokami przepływ gazu tak aby sonda pracowała.Jeżeli ty masz zamiast krokowca w LPG śrubę to masz wyregulowaną dawkę gazu na sztywno co wiesza sondę i wywala jej błędy.Gazownicy znaleźli więc na to sposób montując odcięcie zasilania sterownika silnika w taki sposób że po zgaszeniu silnika sterownik jest bez prądu i błędy mogą się skasować.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie nabijam tylko ty nam podajesz wybiórczo informacje. Mamy zgadywać?

Krótko - jest kontrolka to jest błąd, który da się sczytać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy gdyby byla uszczelka to problemy by byly prawie non stop a nie co 200km czy 50 i to dzieje sie nagle i samo nagle ustaje. Bledow nie ma, czemu to nie wiem. Jest sroba bo sonda padla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby była uszczelka całkiem walnięta to mogło by to być non stop.Ale może to są początki jej końca.

''Jest sroba bo sonda padla."

No i to jest jedna z przyczyn.Śruba jest i przez to padła sonda.Choć nie wiadomo czy padła czy nie wystarczyłoby jej wyczyścić.Ale jest jeszcze inny aspekt.Ten silnik ma sondę.Ona steruje pracą elektroniki samochodu (np. czasami wtrysku).Jeżeli nie ma sondy lub jest zepsuta to jak silnik ma poprawnie pracować?Zasada podstawowa jest taka: Aby LPG dobrze pracowało musi być sprawny układ Pb.Wtedy wykonuje się poprawną regulację LPG.Ale pod warunkiem że LPG jest dobrane do typu silnika.Czyli u ciebie powinien być krokowy w LPG.Wtedy będzie to współpracowało jak należy.

Moje zdanie jest takie:doprowadź to auto do stanu jak przewiduje producent(wymień sondę oraz zamontuj krokowca na LPG)Wyreguluj do porządku i będzie git.

Inaczej będziesz cały czas walczył z usterkami i nigdy nie będzie dobrze.

Ja proponowałbym na początku wymienić tą nieszczęsną uszczelkę pod przepustnicą ( moja do Merivy w ASO kupiona we czwartek kosztowała 10 zł)przy okazji przeglądając cały układ dolotowy..

Potem naprawa lub wymiana podzespołów które ci napisałem wcześniej.Może być tak że mając źle pracującą instalację LPG masz rozjechane mapy benzyny.I nie ma bata nie będzie ci nic dobrze pracować.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pobrac sie ale to co piszesz to dla mnie troche glupota. Moze poprostu zrobie generalny remont silnika bo od czasu so czasu obroty wzrastaja? Moze go przepiesrcieniowac a moze pomoze? Tu jest kakretna usterka kakretnej czesci, Tego silnika nie znam ( zwykle robie fordowskie ) dlatego prosze o podpowiedz. Po pierwsze sonda nie ma nic do wieszania sie obrotow tylko od sterowania proporcjami mieszanki. Jezeli mam na srobie gaz to sonda jest mi calkowicie zbedna. Zapalam i chodzi na benzynie ze zarzutu, zapalam na gazie i jezdze na nim i jest ok. Moze napiszesz ze jezeli mam wielopunkta to musze najpierw zalozyc sekfencje bo do wielopunktu jest zalecana sekfencja i potem dopiero szukac powodu problemu zawieszania sie obrotow? Sam sobie odpowiedz na pytanie. Po drugie jezeli mialbym nieszczelna uszczelke to jak to sobie wyobrazasz? Jezdze na 100km i jest szczelna i nagle rozszczelnia sie, robie sie dziura srednicy 1cm x2cm i ida obroty nagle w gore ale po 2 minutach nagle sie sama uszczelnia i juz jest ok. Tylko z kad om bierze w tym momencie gaz? Skoro powietrze zasysa poprzez uszczelke przy przepustnicy a mikser od gazu mam na przewodzie przy filtrze powietrza? A wiadomo ze mikser dziala podcisnieniowo a lewe powietrze przy przepustnicy zmniejsza podcisnienie przy mikserze co faktycznie moze zwiekszac obtory silnika ale w takim wypadku silnik nie mialby wogole mocy a ja juz napisalem ze trzyma 4 tys i ciagnie, ma sile jechac. Widze ze wiekszosc bez podpiecia do komputera nie ma pojecia co wogole zrobic. Poprostu napisze, krokowiec odpiety, przepustnica zamknieta a on nagle trzyma oboty 5 tysi i po jakims czasie nagle schodza do normy w tym czasie zolta kontrolka na desce od bledu silnika sie zaswieca ( gdy trzyma podwyzszone obroty. Jeszcze dodam co do instalacji lpg ze jest takie cos jak emulator sondy, kto wie co to jest to wie dlaczego na gazie nawet na srobie komputer samochodowy bedzie mial poprawne odczyty z sondy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pobrac sie ale to co piszesz to dla mnie troche glupota. Moze poprostu zrobie generalny remont silnika bo od czasu so czasu obroty wzrastaja? Moze go przepiesrcieniowac a moze pomoze?

 

 

 

 

Gdzie ja ci napisałem abyś robił remont?

 

Jezeli mam na srobie gaz to sonda jest mi calkowicie zbedna. Zapalam i chodzi na benzynie ze zarzutu, zapalam na gazie i jezdze na nim i jest ok.

 

 

To może zgłoś do producenta nowy patent jaki wymyśliłeś.Brawo

 

 

 

Moze napiszesz ze jezeli mam wielopunkta to musze najpierw zalozyc sekfencje bo do wielopunktu jest zalecana sekfencja i potem dopiero szukac powodu problemu zawieszania sie obrotow?

 

 

A napiszę że do wielopunktu należy zrobić przynajmniej 2 gen.LPG.I to jeszcze jeżeli ma kolektor metalowy.Nie widziałeś chyba jak potrfi źle wyregulowana LPG rozwalić kolektor?

 

 

 

 

Po drugie jezeli mialbym nieszczelna uszczelke to jak to sobie wyobrazasz? Jezdze na 100km i jest szczelna i nagle rozszczelnia sie, robie sie dziura srednicy 1cm x2cm i ida obroty nagle w gore ale po 2 minutach nagle sie sama uszczelnia i juz jest ok.

 

Spotkałem się z różnymi przypadkami.W podobnym przypadku była naderwana rurka wchodząca do miksera.W innym zaś za słabo dociśnięty mikser do przepustnicy i w różnych sytuacjach różnie uszczelniał się.

 

 

 

Jeszcze dodam co do instalacji lpg ze jest takie cos jak emulator sondy, kto wie co to jest to wie dlaczego na gazie nawet na srobie komputer samochodowy bedzie mial poprawne odczyty z sondy.

 

No to kolego winszuję wiadomości na temat emulatora.Wiedz więc że nie każdy sterownik da się łatwo oszukać emulatorowi .I są przypadki że sondę należy podpinać równolegle z włączeniem w emulatorze opcji bez emulacji.Bo w innym przypadku będą się waliły błędy sondy'

Poczytaj trochę forum Felicji a dowiesz się ile nawalczyliśmy się z tym ustrojstwem i gazownikami którzy rozkładali ręce bo nie umieli ustawić sposobu emulacji.

A mieli duże ułatwienie bo checka tam nie było i klient nie widział że sonda mu wisi.W twojej bryce check jest i jego wywala gdy jest coś nie tak.

Więc jeżeli chcesz mnie uczyć o emulatorach to odpuść sobie.Nie zabłysnąłeś w tym temacie.

Jak na razie piszesz dużo lecz nie piszesz co już zrobiłeś lub sprawdziłeś?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok nikogo nie ucze, co wiem to pisze. wszystkie styki przeczyszczone, brak roznicy, krokiwiec czujnik polozenia przepustnicy, przeplywka, przepustnica przeczyszczone i sprawdzone i dalej to samo. Wczoraj na szybko zaslepilem ten kanalic obok przepustnicy i jak narazie ok. Tyko od czego on jest? Jedynie moge sie domyslac ze do zaworu recyklingu spalin bo widze ze jest on przykrecony do bloku silnika. Dobrze zgadlem? Ale troche dziwne objawy jak dla niego. Potwierdzcie czy ten kanalik jest do niego to bede musial go odciac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności